Ik zou echt naar Matcho laten kijken door een DA of een osteopaat of een holitisch werkend iemand. Hij is echt té opgetrokken bij de flanken. Laat een bloedje trekken en nakijken.
Mijn inmiddels 22 jarge merrie had heeeeel lang geleden ook zo'n opgetrokken buik. Ze at prima en glom als een spiegel.
In eerste instantie dacht ik ook meer voeren (krachtvoer en hooi). Maar ze is een klein Arabiertje en 2,5 kilo krachtvoer wordt echt té gek. Bovendien kwam ze niet aan. DA erbij, die kon niets vinden. Na een maand weer DA erbij die toen maar anabolen

begon te spuiten. Zou ze wel van opspieren meende de man!!!! Nou, niet dus.
Uiteindelijk ben ik via via bij een osteopaat/acupuncturist terechtgekomen. Die had het euvel binnen 5 minuten opgespoort. Er zat een werveltje scheef waardoor een zenuw in de knel was komen te zitten. En dat werveltje zat dus al een heeeele tijd scheef.
Hij heeft die wervel rechtgezet, en vervolgens iets van 5 acupunctuur behandelingen gegeven. (eerst elke week, toen om de week en daarna 1x per maand). Met 2 weken had ik al een ander paard.
Jacky wacht niet te lang, meer voeren zal echt niets uitmaken. Laat een expert naar Matcho kijken. Beter 1x té veel, dan 1x te weinig.