[TI] Is lezen dan zo moeilijk?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Kytha

Is lezen dan zo moeilijk?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-03-06 18:33

Ppfff.. ik heb vorige week een advertentie op kapaza en op marktplaats gezet met héél duidelijk erin dat ik de moeder van mijn merrie Darlah zocht.
Nou, alles goed en wel, heb dus ook contact met de eigenaresse nu!
Die betreffende advertentie had ik nog niet van marktplaats gehaald.

Nu belde er net iemand over die 2 Tinkers die wij te koop hadden, een zwartbonte en een bruinbonte
Ik dacht in eerste instantie dat iemand een grap uitgehaald had (zoals laatst met de Tinker van Quinzy (haar nichtje?), die verkocht is)
Maargoed, blijkt dus dat ze mijn zoekadvertentie gelezen hebben (of nouja, NIET gelezen trouwens).. en dus aan de hand daarvan bellen..

*zucht*
is lezen dan écht zo moeilijk, zelfs in de titel stond duidelijk 'Wie kent Rubella?'

edit; dit was de betreffende advertentie;

Ik zou graag meer over de moeder van mijn merrie Darlah te weten willen komen. Wat ik weet is dat Darlah's moeder is dat ze geboren zou zijn in 1999, Darlah is geboren op 23/04/2002, dus haar moeder is waarschijnlijk nog vrij jong geweest. Waarschijnlijk is haar moeder geïmporteerd (bij het ICS staat nl. 01/01/1999, dus haar geboortedatum is niet geheel zeker).
Haar naam is Rubella en ze is met een 3e premie opgenomen bij het ICS, als crossbred, afgelopen jaar is ze weer aangeboden op de keuring in Torhout, en (volgens mij) wederom een 3e premie. Ik denk dat de eigenaar uit België komt. Net zoals Darlah trouwens, die komt vanaf de Belgische kust.
Ben benieuwd of iemand haar (her)kent?

grid

Re: Is lezen dan zo moeilijk?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-06 19:37

Tja zo had ik een foto met moeder en veulen waarvan t veulen te koop was en had dat ook duidelijk geschreven, maar dan vragen ze nog wat de prijs vd moeder is enzo

of ze vragen leeftijd, stokmaat e.d. terwijl dat allemaal al in advertentie beschreven stond ...

Ach sommige mensen kunnen nu eenmaal gewoon niet (goed) lezen ... niet té druk over maken, schiet je toch niks mee op ...

Tinkermuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-06 19:44

Ach, ik krijg ook vaak mailtjes van: kost die hengst echt 275 euro, en krijg ik dan ook het zadel en hoofdstel erbij

Biancaa

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-06 20:24

Nou als ik Chakotay mag kopen voor die prijs, hoef ik het hoofdstel er niet bij hoor

Maar jullie hebben gelijk, mensen leze necht niet. Ik heb ook weleens een keer dat ik over de stokmaat heen lees, en dan heb ik net het mailtje verstuurd en dan denk ik ohh het staat er al, maar niet dit soort fouten, dan ben je wel errugggggg

Vasthi

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-06 12:45

Tinkermuts schreef:
Ach, ik krijg ook vaak mailtjes van: kost die hengst echt 275 euro, en krijg ik dan ook het zadel en hoofdstel erbij

Penny meisjes toch zeker hoop ik
Tssss, sommige mensen lezen echt niet..............

Supertje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-06 17:54

Ik heb eens een berichtje op marktplaats gezet met de vraag of iemand Jordy kende uit zijn verleden. Daarbij stond ook waarom en in het kort de problemen die ik met hem had.
Ik heb een aantal mailtjes gehad van meisjes die zeiden dat zij hem dan wel wilden hebben (en dan werd er ook nog €250,- geboden, uiteraard incl. zadel en hoofdstel ), want zij hadden al meer moelijke paarden gereden. Ook een verhaal van een meisje die hem wel even wilde komen rijden, dan zou zij het wel oplossen, want het moelijkste paard op de manege luisterde ook alleen maar naar haar

gesina

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-06 19:54

Lezen is niet moeilijk,maar het begrijpen van hetgeen je leest wel
Heb het zo vaak meegemaakt dat de mensen (volwassen en kind)uitgebreid staan te lezen wat iets kost en dan vragen ze met een uitgestreken tronie "wat kost ...... mevrouw?"

Tinkermuts voor die prijs kom ik hem desnoods wel lopend halen hoor

*...... kun je zelf invullen met ;suikerspin
popcorn
oliebollen
touwtjetrekken

TinkerRyan

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-06 08:35

Ik moet eerlijk zeggen dat ik ook wel eens over dingen heen lees

Dat wil echter niet zeggen dat ik de tekst niet snap, als ik het niet snap lees ik het wel over.
Ik lees net zo snel als ik praat en schrijf (vandaar ook de spelfouten af en toe, maar gelukkig hebben we de spellingscontrole )

Maar zo slecht lezen als wat mazzel-meid overkomt is wel heeeeeeeeel erg slecht.

iriteer je er maar niet aan, sommige mensen weten niet beter