Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
CarS schreef:Heb zelf een soortgelijke tinker.....
Bij hem is het weer goed gekomen(voor een groot deel)maar daar gaat langer als een jaar overheen.....
Als je geen ervaring hebt met "gestoorde" paarden moet je haar wegbrengen naar iemand die dat wel heeft.
En ervaring hebben met moeilijke/stress paarden is ook niet genoeg(want dat had ik ook).
Breng haar weg naar iemand die ervaring heeft met gestoorde paarden...
Dit is voor een paard geen leven hoor en fokken zou ik zeker niet doen.
Ook op stal is niet echt de juiste actie...
Ik weet niet in hoeverre ze er geld aan willen besteden om haar opnieuw te laten beleren(vertrouwen krijgen in mensen) want en dit klinkt heel er hard.....
Als ze de handel ingaat is haar lot al getekend.
Esme_27 schreef:Ik gok erop dat als dit paardje 24/7 buiten staat in een kudde dat ze al veel en veel rustiger zou zijn.
Ik zit nu al twee keer een heel verhaal hier te typen en door een verkeerd knopje is het nu al weer verdwenen.TinkerRyan schreef:ik ook niet, coolheid hoort in het ras te zitten
...... het kan natuurlijk komen door een verkeerde behandeling van een eerdere eigenaar.viola schreef:. Zal het veulen wel een streskippie worden doen we dat uiteraart niet nogeens.
sneppie schreef:Veulentjes leren van afkijken, ook al zit het misschien niet in de genen dan nog kan een veulen dit gedrag overnemen. En als de merrie zo moeilijk doet kun je dan wel het veulen normaal benaderen en na je hand zetten. Dat zijn ook zaken waar je over moet nadenken. Je moet dus juist heel veel met zo een veuelen bezit zijn misschien wel meer dan dat. Sneu voor die merrie hoor. In iedergeval succes ermee !!!
monique3 schreef:Ik heb hem van een handelaar (goede) gekocht en die vertelde er netjes bij dat het hoofdstel indoen problemen op kon leveren. Dat heb ik geweten de eerste keer met een praam op zijn neus en 4 man eromheen.

CarS zo had ik het nog niet gezien..........