Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Knollboll schreef:net als andere perkes denk ej.. wwel het meest logische wur!!

missnynke schreef:ik vind een paard van 17 jaar ook nog niet oud:p
en weet zeker dat ie in ieder geval nog 2 jr mee op ponykamp is geweest ... weet helaas niet of hij er nu nog is... maar hij was dus met 28 jr nog topfit dus kon naar mijn gevoel nog jaaaren mee 
Knollboll schreef:net als andere perkes denk ej.. wwel het meest logische wur!!
hahahaha!! dat lijkt me echt geweldig!!
kunnen, dus ik denk dat idd 40 jaar niet ondenkbaar is !!
Alleen kan ik het me haast niet voorstellen dat ze echt zo oud worden 
want mijn oma is rond de 30 jaar en nu met pensioen en hopelijk gaat ze nog 10 jaar mee.
Pellie schreef:gaaf djana, maar welke is het? babse of djana?
Babse is 6 jaar en Djana is net 4 geworden.Djana schreef:Pellie schreef:gaaf djana, maar welke is het? babse of djana?
Allebei nietBabse is 6 jaar en Djana is net 4 geworden.
Hier een foto van onze oma http://www.mijnalbum.nl/Album=D8ZIO8NL
ja die ziet er meer uit als een oma! Soxje schreef:Mooie hengst lijkt me dat Djana, die Royall! Heb je nog recentere foto's van hem? Is een merrie van jou 30 en nog drachtig???
helaas heb ik geen recente foto's van Royall. Hij staat nu in de inloopstal en ziet er niet uit.

Soxje schreef:Misschien dat ze "over het algemeen" ouder worden maar dit geldt zeker niet voor het Belgisch trekpaard. Heb een tijd terug een stuk in de Bit gelezen dat de gemiddelde leeftijd 8 jaar is. Veelal gaan ze eerder hemelen door o.a. ernstige mok. Gelukkig zijn er ook gezonde exemplaren.
Reden daarvoor is dat ook veulensterfte (ook door slacht) meegeteld wordt. Veel shetveulens eindigen bijvoorbeeld ook in Italië, en dat wordt ook meegerekend.