[TI] Herkeuring Hengsten NSvT

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

GCofOz

Herkeuring Hengsten NSvT

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-02-06 12:50

Helaas helaas ik kan niet op Tinkerpraat meer komen omdat die nu naar de Huiskamer is verhuisd. En ik heb nogwel 70 berichtjes gepost....

Even over de herkeuring. De datum is helaas nog steeds niet bekend. Het probleem is dat er nu heel veel herkeuringen/nakeuringen en nieuwe hengstenkeuringen van andere stamboeken zijn waar 'onze' juryleden ook moeten keuren en waar ook 'onze' dierenartsen praktijk aan verbonden is. dus vandaar moeilijk een dag te vinden waarop iedereen kan.

4 maart wordt het in ieder geval NIET. We gokken nu op 11 maart. Ik hoop het een dezer dagen te horen.

Caye

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-06 15:34

eigelijk bizar.. bedoel. 4 5 6 maart springen er al hengsten.
Dus NA 11 maart zouden de HER hengsten kunnen springen.. dan wachte op uitslag en dan 8 april iets in elkaar draaien voor de show.. PFFF
veel suc 6

hectisch

GCofOz

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-02-06 15:54

Cayusejuhh schreef:
eigelijk bizar.. bedoel. 4 5 6 maart springen er al hengsten.
Dus NA 11 maart zouden de HER hengsten kunnen springen.. dan wachte op uitslag en dan 8 april iets in elkaar draaien voor de show.. PFFF
veel suc 6

hectisch

Alle eigenaren van de herhengsten is aangeraden om hun hengsten alvast te laten proefspringen zodat ze goed voorbereidt op de spermakeuring komen.

Enne ook voor de hensten die al op 6,7,8 maart springen geldt: wanneer die pas met voorbereidingen voor de show na de uitslag van het springen gaan beginnen, zijn ze ook wat aan de late kant...

Dus ik zou adviseren ( 'al door'heng of her-hengst) om nu al met de voorbereidingen voor de show te beginnen en niet te wachten tot na de spermauitslag. Bovendien is het toch altijd leuk om iets met de paard (hengst, merrie, ruin) te doen. Toch

snowdon

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-06 17:47

Ach je kan je hengst altijd nog gewoon voor laten brengen op een leuk muziekje Eerlijk gezegd zie ik dat vaak liever dan allerlei shows, waarbij je de hengst amper kan beoordelen.

silas

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-06 22:44

Hanneke: hoe gaat het eigenlijk precies in zijn werking op de show?
hoeveel minuten krijg je? en wat mag en kan er allemaal?

GCofOz

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-02-06 23:57

silas schreef:
Hanneke: hoe gaat het eigenlijk precies in zijn werking op de show?
hoeveel minuten krijg je? en wat mag en kan er allemaal?

In principe krijgen alle hengstenhouders 3 minuten de tijd om hun hengst te presenteren. Aan de hand, onder het zadel, in het tuig, vrijheidsdressuur, freestyle. Het maakt niet uit. Maar zorg ervoor dat het een spetterende 3 minuten worden, waarin de hengst echt zo optimaal mogelijk getoond wordt.

Wanneer de hengst aan de hand gepresenteerd wordt, is 3 minuten echt het maximale. Het wordt voor het publiek vrij gauw saai om te zien.
Ook bij het onder het zadel, in het tuig of op wat voor een manier de hengst geshowd wordt, zorg dat je het spannend en voor het publiek de moeite waard maakt. Je kunt beter je hengst een korte 3 maar spannende 3 minuten tonen dan een lange en saaie 3 minuten.

Tinkermuts

Re: Herkeuring Hengsten NSvT

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-06 06:04

en als ik hem dan allen maar voor wil laten brengen, zeurt iedereen, toe doe nu wat leuks, dat voorbrengen is allemaal zo saai

Trea

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-06 10:25

Als je je hengst voorbrengt hoe dan ook, zorg altijd dat zijn gangen goed duidelijk zijn. Dus wil je hem onder het zadel of in het tuig of zelfs aan de lange lijnen showen, zorg dan dat ze al een beetje los zijn voor ze de showring in gaan. Vaak zie je dat de hengst zo uit de stal de showring in komt en dan nog wat stijfjes zijn en zo hun gangen niet echt tonen. (das jammer vind ik) En als je je hengst onder het zadel showt laat dan ook wat zien van die gangen, mooie gedragen draf en een ruime stap. Mijn advies als ze nog niet echt goed onder het zadel zijn laat ze dan aan de hand voorbrengen of aan de lange lijnen.

Helaas (vind ik) worden vaak hengsten onder het zadel geshowt en komt er niet echt uit wat er in zit, omdat ze of niet goed gereden worden of nog niet goed door gereden zijn en nog een beetje zoekende zijn naar hun balans. Dit is echt jammer en hiermee wil ik echt niemand aanvallen dit is alleen mijn mening.

En als je een promotie verhaaltje over je hengst schrijft (wat voor gelezen moet worden door de speaker) schrijf dan ook niet hoe braaf die wel niet is en dat hij gewoon bij de merrie's kan lopen enzo dat is iets wat iedereen schrijft. Maak er eens wat leuks van bv hoe eigenwijs die is of wat hij allemaal kan en ook leuke streken mogen best naar boven komen, laat het publiek eens lachen
Als er nog van die verhalen worden voorgelezen, vorig jaar was dit nog een punt van discussie.

Nogmaals dit is geen kritiek op niemand, maar gewoon mijn mening

silas

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-06 10:53

thanks trea voor je tips

GCofOz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-02-06 11:07

@ Trea, je haalt me de woorden uit de mond.

Ik wilde al een heel verhaal tikken maar je was me voor

Maar gaan we niet off-topic hier. Dit topic gaat toch over de herkeuring van de hengsten

Zet je hele uitleg nog maar een keer bij hengstenshow 8 april. Dat kan toch met knip en plak of moet je dan alles helemaal overtikken?

Trea

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-06 11:30

HannekeS schreef:
@ Trea, je haalt me de woorden uit de mond.

Ik wilde al een heel verhaal tikken maar je was me voor

Maar gaan we niet off-topic hier. Dit topic gaat toch over de herkeuring van de hengsten

Zet je hele uitleg nog maar een keer bij hengstenshow 8 april. Dat kan toch met knip en plak of moet je dan alles helemaal overtikken?

heb ik gedaan, het staat nu bij de hengsten keuring. Ik weet alleen niet hoe ik het hier dan moet verwijderen