[TI] hebben jullie de geboorte van je eigen tinker gezien

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Enya_Indy

hebben jullie de geboorte van je eigen tinker gezien

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-01-06 19:56

Ik zat van de week al mijn foto's uit te zoeken en kwam ook de foto's van de geboorte van onze tinker wat is dat toch mooi ik kan ze helaas niet op bokt zetten is nog met een gewonen camera gemaakt.

In 2004 is ons tinkertjes geboren ze was 2 weken te vroeg we hebben ook nog een belgisch trekpaard en die was ook drachtig en er zat eigelijk een maand tussen eerst de bels en toen de tinker ,maar wat gebeurd de bels 2 weken te laat en de tinker 2 weken te vroeg .
Ze zijn dus 1 dag na elkaar geboren toch eerst de belg en toen de tinker.

Ik heb dat jaar 3 veulens geboren zien worden echt een wonder en dat zonder alarum of iets .

Ik heb gewoon mazzel gehad nou ja ik ging dan ook wel elke nacht een paar keer kijken dus ja je moet er ook wel wat voor over hebben.

ik vond het echt geweldig om te zien hoe alles zich zelf zo regelt en de natuur zich zo voortplant {als alles goed gaat}

ik was benieuwd naar jullie ervaring hiermee

butengeweun

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-06 20:04

ik heb wel de geboorte gezien van hjet veulen van mijn merrie was een mooi gezicht alleen moets voordat ik erheen mocht nog een toets op school maken. Was nog een 5.

De bevalling was ook gewoon midden op de dag dus was wel makkelijk

Berdien

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-06 20:10

Nope, Jessie is in Engeland geboren
Hoop nog wel een keer de geboorte van een veulen mee te maken, misschien wel die van het veulen dat nou nog in haar rondzwemt..

Djana

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-06 20:46

Yep ik heb ook de bevalling van Royall mogen meemaken. Staat dus zowel op film als op foto's
Het was het waken wel waard en heel bijzonder om mee te maken.
Hopelijk mag ik het dit jaar weer mee maken maar dan van onze merrie Babse.

Coco_Calan

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-06 21:06

ik heb meerde keren geboortes gezien, maar niet van coco.
De vorige baas had gelukkig wel foto's gemaakt en die mocht ik na bestellen.Eigenlijks toch wel een beetje mee gemaakt.

Quinzy

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-06 23:14

Nee ik weet zelf niks over Sweety haar ouders. Ze is import uit engeland. ik hoop wel dat ik bij de bevalling van Sweety haar veulen kan zijn die hou ik ook dan heb ik dus wel de bevalling van mijn toekomende tinker gezien. Over 100 dagen is het zo ver

Keeva

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-06 17:34

Ja, ikke !!! Wij waren allebei (manlief en ik) bij de geboorte van Kyara, Keeva's eerste veulen (bij ons dan, ze heeft waarschijnlijk in Engeland ook al veulens gehad). Die werd geboren op 10 januari (!) 2004, en we waren er grotendeels bij. Al wekenlang ging ik braaf iedere nacht om 3 uur kijken, maar nooit was er iets aan de hand. Besluit die gekke muts om het klusje maar op klaarlichte dag te klaren !! Ze heeft gewacht op de eerste de beste enigszins zonnige dag van januari.

Manlief kwam thuis na het werk, op een zaterdag, en kwam binnenrennen : pak de videocamera en het fototoestel, ze ligt te bevallen !! En ja hoor, helemaal in het uiterste hoekje van de wei lag ze. Ik vond het wel heftig hoor, ze lag helemaal plat en lag te kreunen ... je wilt dan zo graag iets voor haar doen, maar dit was iets wat ze zelf moest doen ... Keeva vond het ook geen enkel probleem dat we erbij waren, we hebben eerst op een afstandje gekeken, en langzaam dichterbij gaan staan, maar dat vond ze allemaal prima.

Linda, het shetlandertje wat bij haar in de wei liep, tolereerde ze echter to-taal niet, ze ging tijdens de bevalling zelfs bijna staan om Linda weg te jagen !!

Ik vond het heel bijzonder om dit mee te mogen maken, en je hebt meteen een band met zo'n veulen, vanaf seconde 1 heb je haar meegemaakt. Heel bijzonder. Ik hoop dat het bij Keeva's volgende veulen (verwacht omstreeks 10 april 2006) weer zo gaat !

Een kleine selectie op de veeeeeeeeele foto's die we gemaakt hebben (en gelukkig staat alles ook op film) :

Afbeelding

Afbeelding

http://www.mijnalbum.nl/Foto=PGOHOIQF

http://www.mijnalbum.nl/Foto=RFGHTOHH

Snowgirl38

Re: hebben jullie de geboorte van je eigen tinker gezien

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-06 18:36

Ja ik heb ook de geboorte van mijn tinker Enya gezien.
Ik reed vaak op de moeder van Enya die toen drachtig was van Enya en toen hadden we besloten dat we het veulen dat nog geboren moest worden zouden kopen.
Ik was in de gelegenheid om 's nachts mee te waken bij de monitor zodat we konden zien of het veulen er al aan kwam en toen eenmaal de vruchtblaas zichtbaar was zijn we naar de stal gegaan waar Enya binnen tien minuten geboren werd.Ik heb er een film en vele foto's van en ik vind het een hele speciale belevenis die me altijd bij zal blijven.

Afbeelding

Afbeelding

http://i2.photobucket.com/albums/y21/Sn ... ct0068.jpg

Enya is nu bijna drie jaar en wordt over een aantal maanden ingereden

http://www.mijnalbum.nl/Foto=3BJZEX4S
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 05-02-06 17:05, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Niet meer dan twee foto's per post, dus overige in links gezet.

MelanieS

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-06 20:37

Nee, helaas niet. Ik wist toen nog niet eens van zijn bestaan af (toen ie 10 maanden oud was wel! ) Als ik dat had meegemaakt was het helemaal geweldig geweest! Ik heb wel babyfoto's van hem, wat ik al heel bijzonder vind. Helaas was de smurf al geboren toen de fokker de stal in kwam, dus geen geboortefoto's. Maar nog wel bloedvlekken, dus bijna net zo goed!

Hier was ie 1 dag oud.
Afbeelding

Kytha

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-06 20:50

ja, ik heb zelf geholpen Kaylen ter wereld te brengen.
Zonder hulp was het Shakyra nooit gelukt, Kaylen was enorm groot, en ik en m'n oom hebben serieus allebei een been vast moeten pakken en hem eruit moeten sleuren

maar het was geweldig om het mee te maken,
eigelijk zou ik met vrienden naar de film in Antwerpen gaan, maar gek genoeg waren echt alle afslagen richting Antwerpen afgesloten..
Zondoende besloten we dat we bij een vriendin thuis film gingen kijken.
En, dat was ook nog eens heel dicht bij mijn oom!
Toen mijn moeder belde ben ik zo de deur uitgerend en was dus gelukkig op tijd. Mijn vader kwam vanuit ons thuis en die heeft het gemist.
Best wel raar eigelijk, maar soms lijkt het bijna alsof het geen toeval meer kan zijn dat ik erbij ben geweest.

Afbeelding

En ook omdat ik erbij ben geweest, is Kaylen toch een beetje speciaal voor me

gesina

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-06 20:39

Toen Nolan werd geboren waren mannie en ik niet thuis,de kids wel en wij hebben de geboorte over de telefoon meegemaakt.
Deborah gaf wat er gebeurde door aan Ricardo die het door de telefoon weer aan ons doorgaf,hij leek wel een reporter.
Gelukkig hebben we wel een paar foto's.

frenia

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-06 21:06

Mijn beide volwassen tinkers zijn import, dus daar ben ik niet bij geweest, wel bij de geboorte van Argon, Baileys is op de wei geboren en stond al toen ik aankwam

Je hebt idd meteen een band met het veulen. Het gekke is wel dat ik eerst niet zo'n band had met Baileys als met Argon, maar dat die nadien wel sterker is uitgegroeid...

Ik hoop dat ik er dit jaar toch wel weer bij ben (al was het maar voor de zekerheid en voor het te kunnen documenteren )

Lowara

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-06 23:12

Fayette ben ik misgelopen. ben door de wekker heengeslapen en de volgende ochtend was ze al helemaal droog en wel

Arwen heb ik wel meegemaakt, echt een van de mooiste momenten in min leven. heb haar gewoon meegeholpen om eruit te komen, echt zo'n prachtig gevoel! binnen 1 minuut was ze er al, en daarna kwamen de hulptroepen met camera's en video's, maar Lowara was ze te snel af geweest, dus geen foto's van dat moment.

Afbeelding

Afbeelding

Enya_Indy

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-02-06 11:36

oh wat leuk al die foto's ik vind het jammer dat ik ze van mij niet aan jullie kan laten zien.
wat zijn die kleine baby tink's toch leuk ik kan nu niet wachten dat de volgende bij ons geboren wordt {pas in juli}.
ik hoop zeker dat ik het dit jaar weer ga mee maken .
ze komt straks lekker bij mijn huisje te staan dus kan ik haar goed in de gaten houden .
Ze moet ongeveer tegelijk met onze shet bevallen maar die acsepteert ze zeker wel want die heeft bij de votige bevalling ook staan kijken nieuwschierig hè die shet's.
De vorige keer mochten wij er ook ook gewoon bij zijn van haar daar stoorde ze zich zeker niet aan.
Onze belg die moest ik ook helpen de merrie was zo uitgeput dat ze even geen kracht had om haar kind uit het vlies te helpen ik heb de vlies open gemaakt zpdat hij zelf kon ademen anders had hij het ook niet gered . en toen moest hij nog gaan staan toen hij eenmaal stond heeft moeder de rol weer van mij overgenomen gelukkig toen had ze weer kracht en was dol blij met haar veulen.
ik moet zeggen ik heb nu 4 veulens ter wereld zien komen en we hebben ze ook allemaal nog maar ze hebben allemaal wel een heel speciaal plekje voor me en ik ook voor hun want ze zijn toch echt het gekst op mij.
het is voor mij ook echt een van de mooiste dingen in mijn leven die ik meegemaakt heb na alle ellende.
bedankt voor jullie reactie's

Jackieboy

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-06 12:14

ik jammer genoeg niet baal er wel van
maja

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-06 17:08

Van mijn eigen tinker heb ik de geboorte niet gezien. Maar van haar dochter afgelopen voorjaar/zomer wel Was heel mooie ervaring, alles ging zonder problemen, en konden rustig op afstandje toezien.

's Ochtends vroeg om kwart over 6 werd ik zelf wakker van birth-alarm, en kwam mijn vader mijn kamer binnengestormd (hun slaapkamer kijkt op paddock uit) dat Dewi bezig was, wij naar buiten, kijken, camera mee. En met een krap kwartiertje was ze er helemaal uit

Daarna op stal gedragen, want er kwam een enorme regenbui aan.

Vasthi

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-06 20:43

Deze zomer heb ik de geboorte van mijn veulen Cesair mee mogen maken. Ik had al eerder veulens geboren zien worden, maar nog nooit van mijn eigen paard. Het was heel bijzonder!

Ik was al dik 2,5 week uit m'n slaap gehouden door vals alarm van de geboortemelder, maar op klaarlichte dag op 26 mei jl. rond 10.00 uur was het zover. Het alarm stopte niet meer en zo snel als ik kon ben ik naar Vasthi toegereden.

De hoefjes waren al zichtbaar toen ik bij de wei aankwam. Ik heb foto's (zie hieronder)en video opnamen kunnen maken en het vlies gebroken om de mond en neus van Cesair vrij te maken. Ook heb ik haar voor haar moeder kunnen leggen. Toen ze net stond kwamen m'n man, zoontje, schoonzus en kids er pas aan. De bijzondere momenten hebben we echt met z'n drietjes meegemaakt.

[img] http://www.mijnalbum.nl/index.php?m=fto ... y=EWORKSRC [/img]
[img] http://www.mijnalbum.nl/index.php?m=fto ... y=EWORKSRC [/img]