[TI] wintervacht en singels

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Pellie

wintervacht en singels

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-01-06 14:12

ik heb altijd al ruzie met zadels op de juiste plek laten liggen en singels maar nu met die lange winterharen nog eens extra. wordt er soms wanhopig van!!
soms zit ik te denken om die strook kort te scheren zodat het niet alle kanten op kan kreukelen en tegen de haren in klem kan zitten achter de singel.

hoe doen jullie dat?

butengeweun

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-06 14:16

ik heb mij tinke geleerd telkens al ik gesingelt heb dat ze met haar voorbenen een keer naar voren strekt zodat de haren mooi glad ligen krijg je ook geen last van drukplekken va de singel.

Vasthi

Re: wintervacht en singels

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-06 14:43

Dat doe ik ook altijd. Voorbenen een voor een pakken en naar voren strekken zodat de halen netjes onder de singel komen te liggen.

Pellie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-01-06 14:48

ja oké maar bij ons wordt het tijdens het rijden altijd weer een soepzootje. onder de beugelriemen zitten de haren alle kanten op en onder de singel ook weer, bij de uiteinden bijvoorbeeld.

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-06 17:47

Ik zorg voor het aansingelen dat ze goed staat, en dan een neoprenen singel eraan. Heb eigenlijk nog nooit gehad dat de haren in de weg zitten? Ja, ik kan wat minder strak singelen, maar meer niet. Sowieso singel ik eigenlijk nooit strak, dus het beweegt wel wat.

Pellie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-01-06 18:59

oh ik wel want ik wordt ook schijtziek van die zadels die naar voren over zijn kwabjes schuiven. die 2 á 3 vingers voor het schouder red ik niet, het schuift er altijd minstens 1 vinger voor.

het enige zadel wat stevig lag was die te kleine wintec

ik heb nu een nieuwe singel gekocht, een westip van Buitenzinnig die zijn van dik elastische stof en schuiven minder door de ruwe onderkant. maar ben er nog niet over uit of dit nu beter is dan mijn neoprene thorowgood.

de gewone neoprenen singels zijn bij gam ook geen succes vanwege zijn bouw; bolle buik en spek. daar kwam de druk teveel op het voorste riempje te staan, dus zat ook niet prettig voor hem.

met die thorowgood schuift zijn zadel ook iets naar voren, vandaar dat ik de westip wilde proberen. hiervoor heb ik een neoprene bananensingel van buitenzinnig geprobeerd, maar hiervan gleden de uiteinden onder de gespen vandaan.

ik ben er bijna klaar mee, nog even en ik steek alles in de fik bij wijze van spreke

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-06 19:04

Heb je dan al niet eens zo'n halvemaan singel geprobeerd? En dan echt zo'n extreme halve maan, heb het overlaatst ergens op Bokt gezien, maar kan er niet precies opkomen. Ga er even over denken en zoeken.

Pellie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-01-06 19:13

Afbeelding
dezez heb ik geprobeerd

en deze heb ik nu
Afbeelding

foto's van buitenzinnig

Pellie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-01-06 19:14

ik wilde wat anders proberen omdat de thorowgood met de uiteinden zo hard in zijn vlees duwen, niet prettig dus. ik kan daar nog een maat langer van proberen.

volgens mij ben ik ook de enige die zo ongelovelijk met singels/zadels loop te miepen

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-06 19:22

Nee, ik heb ergens nog een sterkere halvemaan gezien, die jij laat zien is een 'gewone' halvemaan. Maar kan er niet op komen..

Kiara

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-06 20:33

Ik heb ook die maansingel van BZ, en ben zeer tevree!
Maar Novia heeft dan ook geen extreme vacht door haar deken.

Pellie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-01-06 20:57

en jij hebt ook geen flippende uiteinden kiara?

ik heb geen idee maya, maar ik ben bang dat ik daar hetzelfde probleem mee heb als met de gewone banaan

ik heb het van vanmiddag op de foto gezet voor BZ, dit is voor het ritje en na de tijd, uurtje onderweg met voornamelijk stap en 2 kleine stukjes draf, 1x galop.

Afbeelding Afbeelding

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-06 21:32

Singelhoezen helpen ook niet?

Pellie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-01-06 22:04

welja nog meer gefrut ik denk niet dat ik daarmee overweg kan, mezelf kennende... en ik denk dat het probleem met het haar blijft

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-06 22:07

Maar dan komt het haar niet meer tussen het bovenste deel van de singelstoten? Wordt iig wel gepruts, maarja...

Pellie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-01-06 22:12

ja dan moet ik de hoes omhoog trekken dus trek je ook weer haren mee omhoog... maya echt vreselijk bedankt voor je meedenken maar ik ben bang dat ik hier nooit uit ga komen.

heb jij er alleen maar geen last van omdat je minder strak aansingelt? waardoor blijft je zadel op zijn plek liggen dan? en is dat bij amanda en dewi hetzelfde?

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-06 23:08

Mijn westernzadel ligt heel stabiel, ook zonder aan te singelen, ooit eens vergeten, en toch hele rit zonder problemen gedaan, maar dat is ook 1 enkele singel met maar 1 reep. Dus haar komt er niet tussen. Zelfde voor Aman als Dewi idd. Ik singel dan zo aan, dat je er net een paar vingers of hand tussen kan prutsen, niet dat het echt makkelijk gaat, maar wat moeilijker dus Ik denk dat dat blijft liggen door het type boom en bouw van zadel dat erop ligt

Wellicht dat het met boomloos zadel en dus dressuursingel anders is, maar dat kan ik pas over een week vertellen

Kiara

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-06 18:30

Pellie schreef:
en jij hebt ook geen flippende uiteinden kiara?

Nergens last van!
De lange singelstoten stop ik weg onder het bandje aan de singel.

Maar bij jou is wel een flink verschil van voor en na zeg!
Sjee....

Pellie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-01-06 18:34

ja maar bij mij schoten die uiteinden van de banaan naar achteren, dus dan lagen de singelstoten bloot op de huid.

ja waardeloos hè, arme gam.

Toess

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-06 20:43

Anders maak je een hypermodern shabrack van 2 shabrackjes
Dat je 1 aan flarden knipt en bijnaait aan de ander zodat de singelstoten daarover lopen. En dan nog even een klittebandje om het op zn plek te houden. Dan ben je toch al van dat af? Je bent creatief genoeg Michèle, lijkt me geen singelprobleem verder maar een zadelprobleem en aangezien jouw zadel is aangemeten door een zadelmaker zou ik heel gauw weer even bellen want hij mag niet verschuiven!!! Laat ze maar net zo lang prutsen tot het goed zit ofniet daar heb je tenminste wel voor betaald..

Ben blij dat Ewald niet zo moeilijk is, hoop dat Luttie ook makkelijk is haha...

Pellie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-01-06 20:48

huuuuh...???
Citaat:
Dat je 1 aan flarden knipt en bijnaait aan de ander zodat de singelstoten daarover lopen. En dan nog even een klittebandje om het op zn plek te houden.

hóe zeg je dit?? ik snap 'em niet haha!!

ik heb het er toen wel met feike over gehad, dat het schuift over zijn spek, ik vul het nu in, maar ik denk niet dat hier een oplossing voor gevonden kan worden. maar je hebt gelijk dat ik moet bellen, hij moet toch nog nagekeken worden op eventueel bijvullen.

Pellie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-01-06 21:06

Afbeelding
oh zo... bedankt maaike, het is een idee idd!

karuna
Drukke kabouter

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-06 11:59

En en langere singel die tot boven het zweetblad loopt. Dan heb je daar ook geen problemen mee. Zo te zien heb je nog wel gaatjes over boven.

Ik heb het met connor niet zo erg. Maar ik heb wel een nubuck gevoerde anatomische singel die bij het zadel zat.

twist

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-06 12:41

die van mij komt op het zweet bld te liggen dus geen haren
tussen de singel gelukkie
maar ik ken het probleem
net wat karuna zeg een langere singel zou dat helpen ?

KimL86

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-06 12:51

wat een bekend probleem dit zeg. in de winter is het met ginger ook echt een ramp met aansingelen (komt ook nog bij dat ze erg gevoelig is op haar buik door de drachtigheid). maar ik moet echt zo vlug mogelijk de singel onder haar buik doorhalen, want ze schopt gewoon naar voren toe. Ik heb al expres een neopreen singel gekocht, maar dat maakt ook geen verschil. Maar bij ginger is het alleen het aansingelen, als de singel eenmaal vastzit dan is het goed.