[TI] Aftikken......

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Schafstall

Aftikken......

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-01-06 14:39

Weer iets wat opvalt. Toeval of met reden? Wie???

Als die paarden spelen, wordt het naar het eind toe steeds feller totdat er 1 van de 2 genoeg van krijgt en een keer flink uithaalt (Boya). Wat mij de laatste twee dagen opviel is dat vlak voor ze 'uitgespeeld' zijn, Tuesday heel hard met z'n voorbeen gaat staan schrapen alsof ie zich overgeeft. Op het moment dat Tuesday gaat schrapen, gaat Boya gras vreten en kijkt Tuesday even gewoon voor zich uit. Daarna is de rust wedergekeerd.

Schrapen zou een vorm van ongeduld kunnen zijn, maar omdat het nu al meerdere keren voorkwam aan 't einde van 't speelkwartier, dacht ik.....misschien is dat wel zijn manier om te zeggen...OKE ik geef me over?

Wat denken jullie? Toeval of met reden?

_Marlijn

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-06 16:04

Misschien hebben Boya en Tuesday samen van die maniertjes verzonnen om aan te geven dat ze geen zin meer hebben. Toen mijn hengst 2 was en nog met andere hengsten stond, kregen ze aan het eind van het spelen meestal "ruzie" omdat 1 het zat was en dan stopte ze. Dat van dat schrapen heb ik nooit gezien.

Schafstall

Re: Aftikken......

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-01-06 16:53

Ff lekker off-topic Marlijntjuh, jullie wonen vlak bij (15 min. rijden)

_Marlijn

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-06 17:51

Echt?! Dat is toevallig! Er staan hier in de buurt bijna geen tinkers, dacht al dat wij de enigste waren Het was mij nog niet opgevallen dat jij in Kleve woonde!

Caye

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-06 19:27

Ik denk bijna zeker dat het onderdanig gedrag is.,, idd overgeven
Honden gaan op hun rug liggen..
En paarden kunnen dat zo doen
Het is iig iets met rang orde te maken
Cayuse deed het vaak als hij net in de bak stond met een ander paard.
Ging hij staan schrapen. Dan was het meer van kijken hoe ver ik kan gaan.. of ... laten zien dat hij geen kwaad in zich had zitten