Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Keevagirl schreef:Dus Kyara aan de King-pepermunt ?!
Dankjewel Coydog, Maagcompositium van de Paardendrogist had ik in het andere topic (over luchtzuigen) ook al gelezen. Ik denk dat ik dat eerst probeer, over zo'n luchtzuigband zijn de meningen ook nogal verdeeld, en schijnen ze soms meer kwaad dan goed te doen.
Volgens mij MOET het wel haast iets lichamelijks zijn (inderdaad maagzuur ?), Kyara is de meeste relaxte van alledrie, dus ik vind het heel vreemd dat juist zij het gaat doen !
coydog schreef:Misschien dat dan net als bij mensen een pepermuntje ook werkt.
Lost niks op maar verminderd wel.
Een maagzweer bij mensen wordt veroorzaakt door een virus wat wel kan overleven in je maag voor zover ik begrepen heb.
Dat is ook de reden dat veel mensen er jaren lang last van bleven houden.
Misschien dat de oplossing die er nu voor mensen is ook bij paarden werkt.
Teuntje111 schreef:
Bij paarden gaat het niet om een maagZWEER maar om zure oprispingen, maagZUUR dus..
Maagzweren bij mensen worden veroorzaakt door de bacterie Helicobacter Pylori (HP), deze kan ook kanker veroorzaken. Deze bacterie draagt iedereen bij zich, kan maagzuur overleven, maar bij mensen met een heel zwakke weerstand (Door bijvoorbeeld veel stress) kan de bacterie zich gaan voortplanten en nestelen in de maagwand. Bij mensen met een goede weerstand heeft de HP totaal geen invloed, omdat die zich dan niet kan nestelen.
Maagzweren worden altijd verholpen met zware medicatie, soms zelfs een operatie en maagzuur kan met een ordinair rennietabletje worden verminderd. In Rennie zitten carbonaten die via de zuur-base reactie de PH van de maaginhoud tijdelijk neutraal maken, waardoor het niet brandt in de slokdarm.
fjordkootje schreef:Is het echt luchtzuigen? Of kan het zijn dat ze last van haar tanden heeft?
) ? Ik zie haar niet zuigen namelijk, maar ze zet haar tanden op de ijzeren omheining.
) dat het door granen kan komen (als het maagzuur is), die muesli bevat veel granen natuurlijk ...
héél erg offtopic, maar ik heb vandaag m'n eerste zak Quattro binnen: was je er eerder wél tevree over?