[TI] Lieve Mandy R.I.P

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Maximaal

Lieve Mandy R.I.P

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-01-06 23:00

Vandaag heb ik samen met mijn vriendin en haar moeder mijn oude tinker Mandy in moeten laten slapen. Mandy heb ik bijna drie jaar geleden gekocht nadat ik mijn andere tinkermerrie Miss Marple weg had gedaan omdat we de klik echt niet hadden, ik was te onervaren en Miss geheel niet ingereden. Degene naar wie Miss ging wist een leuke goed ingereden oudere tinkermerrie van ongeveer 15 jaar en stelde voor om te ruilen .Een poepie om te zien veel zwart, veel sok wel flink wat overbouwd maar ik als onervaren potentiele koper vond het liefde op het eerste gezicht en zo werd er geruild. Ik mijn onervaren en erg wilde merrie van 10 jaar voor een merrie van 15 jaar. Wist ik veel van alle regeltjes omtrent verborgen gebreken enz. Maar Mandy kwam, superlief, zalig om te rijden en zo ontzettend braaf. De dierenarts kwam om te enten en te chippen en ging mijn tink eens goed bekijken. Zij kwam toen al tot de conclusie dat Mandy absoluut geen 15 was maar wel enkele jaartjes ouder, ze bleek ook een tatouage,brandmerk op haar rug te hebben, maar oke ze was verder gezond en ik kreeg toch wel door dat ik behoorlijk in de maling was genomen en dat deze mevrouw mijn andere tinker niet liefdevol had opgevangen maar zo had doorverkocht en achteraf bleek te handelen in deze paardjes. Ik heb een aantal heerlijke maanden gehad met Mandy en toen werd het al wat moeilijker, minder voorwaarts, niet zo goed meer mee kunnen komen enz. Mandy is toen naar de moeder van mijn vriendin gegaan die dolgraag wilde leren rijden en daar was mandy nog uitermate geschikt voor, ook met kleine kindjes was het een zegen want daar was ze geweldig mee. Mijn dochtertje en de kindertjes van mijn vriendin hebben wat met haar gestapt. Ze heeft daar een ontzettend goede tijd gehad maar begon ook steeds meer te kwakkelen, de dierenartsen die bij haar kwamen voor haar kwaaltjes begonnen haar eigenlijk steeds ouder te schatten en Mandy is toen ook direkt met pensioen gegaan, concluderend zou ze nu zo rond de 30 jaar zijn en waarschijnlijk 1 van de oudste tinkers in Nederland. Mandy heeft twee hersenbloedingen gehad, kreeg last van haar benen en was niet echt gelukkig meer.

Vanochtend hebben we besloten om de knoop door te hakken en is Mandy vredig ingeslapen in het bijzijn van de andere pony´s waar ze de laatste 1,5 jaar mee op de wei en op stal heeft gestaan.

Mandy je was een supertinker, er werd gezegd dat je uit een recreatiepark kwam en het daar niet al te best hebt gehad. Je hebt hopelijk bij ons nog een aantal heerlijke jaren gehad en mij en Rijk heel wat geleerd op paardengebied.

Jammer genoeg heb ik geen foto´s van haar op mijn pc.

Pellie

Re: Lieve Mandy R.I.P

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-06 23:02

ach wat een verhaal zeg... ze heeft nog wat mooie jaartjes bij je gehad dus.

hetlarixbos

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-06 00:11

Wat heeft Mandy een geluk dat ze bij jullie is terecht gekomen en toch nog een fijn tijd heeft gehad.
Veel sterkte met het verlies.

KootMiraDrum

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-06 00:24

Veel sterkte met het verwerken van het verlies van Mandy...

frenia

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-06 09:22

veel sterkte met je verlies, gelukkig hebben jullie het goed met elkaar gehad!

Lucy_1

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-06 09:53

Ach wat een sneu verhaal Gelukkig heeft ze haar leven mooi kunnen beindigen bij jullie. Maar wel triest dat het zo gelopen is allemaal....

Jellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-06 10:05

Wat geweldig dat Mandy nog zo fijn heeft gehad bij jullie, al is t wel een triest verhaal.
Heel veel sterkte met dit verlies

Knollehollen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-06 12:01

Mandy rust in vrede.....

Je hebt toch nog wat mooie jaartjes gehad gelukkig.

Sterkte ermee !!

Biancaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-06 00:00

Fijn dat ze in ieder geval bij jou dan een goed leventje heeft gehad. Al was het maar een paar jaar. Ik denk zelf dat tinkers een speciaal gevoel hebben bij kinderen, dus ik denk ook dat ze het heel fijn heeft gevonden op het laatst met de kids.

Ik hoop dat ze nu mag rusten, waar ze ook mag zijn. Dat heeft ze wel verdiend, al maakt dat het verdriet of het gemis niet minder...

Heel veel sterkte met het verlies!

Caira

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-06 08:49

Wat fijn voor het paardje dat ze jullie nog heeft gehad. En sterkte met dit grote verlies.

bolletje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-06 17:35

Het is beter zo toch, ze was ook echt al stokoud, en op stal staan wachten tot je tijd komt is ook niks. Ze is nu weer lekker aan het spelen in de eeuwige groene wijdes.

Karin_deB

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-06 15:09

Sterkte hiermee!

Ik weet hoe het voelt, Speedy is 2 weken geleden ook ingeslapen..
Hoe moeilijk het ook is, het is beter zo, zo heeft ze nooit meer pijn..

Enya_Indy

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-06 15:29

heel veel sterkte
ik vind dit echt een triest verhaal gelukkig heeft ze het bij jullie goed gehad .En kun je nog wat aan de vorige eigenaar doen ? dat is toch niet ruilen een gezond paard van 10 jaar tegen een paard van 30 met kwaaltjes. En dat was ook een tinkerhandelaar? Je zou ze eigelijk aan moeten klagen . maar ja daar heb je niet je paardje voor terug , heel veel succes .

Maximaal

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-01-06 18:07

Ik heb daar wel aan zitten denken maar toendertijd was ik nog niet zo op de hoogte van de regeltjes, het was geen bekende tinkerhandelaar meer een particulier die regelmatig paardjes bleek te verhandelen. Het is jammer maar al doende leert men of ben je zoals ik goed op je ...gegaan, het enige positieve eraan is dat Mandy bij mij en bij mijn vriendin een hele fijne tijd heeft gehad.

DianneM

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-06 18:36

Heel veel sterkte met jullie verlies en Toppie dat jullie zo goed voor haar hebben gezorgd!