CarS schreef:Quint is onderdanig....
Onder het zadel is hij zelfs weleens gewoon bang van andere paarden.
Er hoeft maar 1 paard naar hem te kijken(oor te draaien) en hij zorgt al voor wat meer ruimte.
Een tijd terug met een rit kreeg hij een klap(beter gezegd mijn voet) en hij is dan helemaal van de leg.
Het duurt echt een tijd eer hij andere paarden vertrouwd om hem heen.. en van grote warmbloeden moet hij al helemaal niets hebben.
Jordy is onder het zadel ook bang van andere paarden. Zo stoer als hij is als hij los staat met een ander paard erbij, zo'n watje is het onder het zadel.
Een vreemd paard wat passeert is de bak (als hij tussen het schot/omheining en het andere paard door moet) is heeeeel eng. Dan klimt hij zowat in de omheining of wil vol op de rem. Heb dus ook al weleens de ontmoeting knie-hek meegemaakt. Buiten is dat anders, dan loopt hij rustig beugel aan beugel.
Hij vindt het echt alleen eng als hij er tussenin zit. Een paard wat aan de kletter gaat in de bak of als een idioot rondbokt is niet eng
Een paard wat gaat rennen kunnen ze ook rustig bij Jordy op zijn kont sturen, daar kijkt hij niet van op of om.....
Dat hij zo bang is geworden van passerende paarden is wel gekomen nadat hij onverwacht een opdonder kreeg van een ander paard (Jordy ving de ene hoef op in zijn ribben, mijn bijrijdster met haar been de andere.....)
Zodra ik hem vast heb aan de hand zal hij ook niets meer doen tegenover andere paarden, dan laat hij zich bijten en meppen als ik niet oppas..... Maar zodra hij weer los is is het een heel ander paard.
NikitaGoGo schreef:Nou vroeger wel hoor
Angelique
, toen had hij hele losse achterbeentjes, hoppa in de lucht.... Mijn scanner heeft vandaag voor het eerst weer gewerkt. Zie foto's van mijn lieve Fjordenhengst Timo en jouw lieve Jordy 5 jaar geleden. Bij mij heette die toen Pepper, peper in je r**t, nou dat klopte wel.
Alice
Grappig dat hij dat toen wel deed, hij is nu echt meer van de frontale aanval. Slaan doet hij alleen als bijvoorbeeld Partout lang dicht achter hem blijft plakken. Of als Partout ineens de neiging krijgt om bovenop Jordy te willen klimmen, dat wordt altijd heel erg snel en hard afgeleerd, dan haalt hij echt vol uit.