Je leest in alle boeken over drachtige merries om ze de laatste 2 maand merriebrok te geven omdat daar heel veel eiwitten inzitten en dat hebben ze dan nodig.
Maar hoe zit het met onze eiwitarme Tinkers? Moeten we die dan ook plots gaan "volproppen" met eiwitten? Dat kan ik me moeilijk voorstellen. Nu Sweety even over de 6 maanden zit begin ik hier toch over na te denken. Ze zit goed in't vlees (beetje te goed zelf
gaan we aan werken) dus ik denk niet dat ik iets ga veranderen met de voeding. Maar hoe zit het hier dus met de mensen die al vaker tinkerveulens gehad hebben? Voeren jullie extra merriebrokken met veel eiwitten? 
Ook is het een feit dat je voor de dracht gewoon veel krachtigere brok nodig hebt. Dat heeft de merrie nodig voor het veulen, voor de productie van melk en om zich op conditie te houden. Is een vaststaand feit.
Maar mij gaat het er dus om geef ik meer kruidenmengeling of geef ik merriebrok(wat ik niet zo een goed idee vind).
Ruwvoer blijft de basis van elk paardendieet, je zou wel van ruwvoersoort kunnen wisselen om af te vallen naast opvoeren van de training
)