Ik heb dus bij een 1 1/2 jaar oude tinker gekeken, een driekleur. Hij was heel mooi gebouwd en heel lief.
Daarna heb ik dus bij het veulentje gekeken (Ergens ander pffff ik blijf wat afrijden, maar je moet wat over hebben he hihihi
). Deze is van 18 juni (Angel van 25 juni). Het was zo'n schatje! Djesse mijn jongste, zei gelijk ohhh mijn paardje! Hij wordt aanstaande maandag 3, dus je kan je voorstellen dat mijn hart smolt hihihi. Hij stond samen met nog 2 paardjes (1 tinker en 1 ander paardje), allebei 1 1/2 jaar oud. De tinker leek heel erg op zijn vader, Maestro. Pfff hij had een mooi groot hoofd al joh!
Erg mooi dus, de ander was ook bruin. Toen zag ik dus een klein veulen met de 1 1/2 jaar samen, dus was het mijn kans om te bekijken hoe het zou zijn als ik Angel samen zou zetten met een 1 1/2 jarige.
Wat een verschil is dat zeg, ik kan me haast niet voorstellen dat ze zo snel en zoveel groeien in een jaar tijd
Maar ik vond het verschil dus wel erg groot. Ik merkte ook dat de oudere de kleine wel leuk vonden, maar niet echt zo onwijs vonden. Ze hadden meer aan elkaar omdat ze bijna net zo groot waren.Dus toen heb ik besloten om het veulen te nemen, zo kunnen ze samen opgroeien en hebben ze (naar mijn mening) meer aan elkaar. Hij was echt heel lief, de man die hem verkocht kon zelfs aan zijn staart trekken zonder dat hij schopte of gemeen deed. Dat hoef ik bij Angel niet te proberen hoor
Hij deed ook heel lief tegen Djesse en dat zinnetje van Djesse... tja dat deed het hem he
En de prijs was ook erg mooi, en hij wordt nog gebracht ook!Ik vind het een fijn idee om te denken dat ze nu samen kunnen opgroeien (Djesse en het tinkertje en uiteraard met Angel) Dus wie weet lopen dalijk mijn dochter en zoon met een eigen tinker en heb ik nog niks hihihihi.
Ik zal even foto's erbij doen:
Maximus (denk ik dat het word)
Al die aandacht....
Het is wel tijd voor een groter halster, die heb ik dus maar alvast gekocht, een mooie felgele

Hij heeft een hele aparte naam, wat "eerste Bruine zoon" betekent. Het is voor Maestro, dus de eerste die bruin werd (logisch) de andere werden allemaal zwart (ik heb ook zijn zusje en halfzusje gezien). Dat was dus zeer apart. Zijn roepnaam is Donny.
Angel heeft een betekenis voor me. Ik ben bijna 4 jaar geleden op Eerste Kerstdag bevallen van een tweeling. Ze zijn helaas allebei overleden. Het meisje gelijk, het jongetje na 16 dagen vechten. Nu mail ik bij lieve-engeltjes. Daar maak ik kaarten voor mensen die ook een engeltje hebben. In mijn profiel staat de link naar het verhaal, als je dan bij kaarten klikt, zie je allemaal namen, met daaronder kaarten. als je bij de bovenste klikt, dan heb ik die kaarten gemaakt (van 6 december tot en met 10 december maak ik ze). Daar ben ik dus voorzitster van, dus ik doe veel vrijwilligers werk. Nu kan je dus wel voorstellen hoe Angel aan haar naam komt. Dat wil ik voor Donny dus ook.
Nu wilde ik hem dus Maximus noemen, dat is die uit de film Gladiator. Een echte vechter, maar met heel veel liefde in zich, voor zijn vrouw en kind die vermoord zijn. Dus ik vond het wel een hele mooi naam. Anders wilde ik hem Macho noemen, Mike (mijn overleden zoontje) was ook erg stoer. Maar ik vind dat heel veel paarden al zo genoemd worden.
Dus toch maar Maximus denk ik dan.... Stoere naam, en afgekort Max, ook erg leuk

Als jullie nog andere mooie namen hebben, die een mooie betekenis hebben, dan mogen jullie die ook geven hoor. Ik ben er namelijk nog neit helemaal zeker van.
Nou hele mail weer, kan het echt niet kort houden geloof ik
Groetjes van een trotse bezitster van 2(!!!) tinkertjes
en maximus (afgekort max) past bij hem
--> en zelfde letter als Pa
)
, maarja sommigen zijn wel vroeg...
... wel nog lang geduld hebben enzo