hij staat ook gewoon het hele jaar door zonder ijzers

en hebben jullie tinkers ook zulke goede hoeven od hebben ze 'speciaal' beslag? ik ben benieuwd
Kelly
Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

en daar ben ik zelf zeer dankbaar voor
omdat Say in het begin dus echt niks kon hebben aan haar been (wat ze haar toch aangedaan hebben in engeland
)
en hoeven dus ook veel minder vaak dan gemiddeld bij andere paarden
en we nemen ook wel wat straatjes en fietspaden mee
, maar hebben toch ook wel veel berm en bos

) Voor de bevalling gaan de ijzers er ook af en dan rij ik een tijdje erna ook zonder, gaat ook prima 
) fjordkootje schreef:Brokkelen wijst op een niet goed werkend hoefmechanisme en dus een slechte doorbloeding. Heb je al eens aan een "natuurlijker bekapmethode" gedacht? Met de hoef heel langzaam en voorzichtig in een goede stand brengen zal het hoefmechanisme en dus de doorbloeding beter gaan worden, waardoor de hoornkwaliteit heel veel beter zal gaan worden.

dus dat zegt ook veel over zijn manier met paarden omgaaan!
(natuurlijk altijd uitzondering nagelaten
)
heeft te maken met oppervlak op natte ondergrond (is een hele theorie achter).
en dan gaat t ook mis --> zo hoort de hoef gewoon niet te zijn en daardoor kunnen ook problemen ontstaan 

succes en hopelijk straks ook mooie strakke voetjes 

. Kerel die dacht dat ie kon kappen maar gewoon een heel scheef oog had ofzo:?
en hij had zo'n mooie hoeven van zichzelf al
Supertje schreef:Platvoeten zie je inderdaad veel bij Tinkers.
Dat deed mijn vorige smid dus ook, Jordy voor op ijzers met dubbele lippen zetten om de hoef smaller te krijgen.... Die brede hoeven waren volgens hem ook heel slecht, zou ook te maken hebben met zijn stand.
Die ijzers met dubbele lippen zijn er ook heel snel weer onderuit gegaan (onder protest van die smid), want Jordy ging heel rot lopen, alsof hij op eieren liep.
Sommige smeden
en ook nog protesteren ...