[TI] tinker adopteren?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

tengeltje11

tinker adopteren?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-10-05 11:55

Omdat mijn lieve hengst niet meer bij ons kan blijven,en ik hem niet wil verkopen,ben ik op zoek naar iemand die hem wil adopteren(=hij blijft op mijn naam staan,maar wie hem wil adopteren mag dan ook in ruil voor goeie zorgen ermee rijden en maakt niet uit wat)
nu had ik hem nog liefst vanal weer bij tinkies zien zitten(want hij zat ook gewoon bij mijn tink merrie's en veulen in de weide),en vandaar dat ik het hier ook keer plaats...iemand interesse?
hij is 1.45,zadelmak,maar al tijdje niet meer bereden,maar echt doodbraaf,7 jaar(dus de grootste kuren zijn al voorbij :-p),en bijt niet,stampt niet,..... ik ben ook (nog maar) 21,en doe al mijn paardjes helemaal op mijn eentje,dus ook die hengst.

mocht iemand interesse hebben,dan roep je maar....ik ben van belgie,w-vl,niet zo ver van sluis en zo,en wil hem liefst ook geen uren van bij me vandaan...

mutsefruts

Re: tinker adopteren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-05 12:43

waar woon je ergens ? en waar is dat in de buurt?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-05 13:01

Staat er toch? West-Vlaanderen, niet zo gek ver weg van Sluis (dat ligt in NL-West-Zeeuws-Vlaanderen)

Anyway, ik heb zelf twee merries, zal dit topic eens tippen voor aan mijn bijrijdster, misschien dat die er wat in ziet

mutsefruts

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-05 13:05

ja dan weet ik nog nie waar dat ligt maya?!! kan toch !

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-05 13:05

Sorry, maar Sluis is wel een bekende plaats hier in Zeeland, en als je dat niet kent, waarom dan informeren? Of een atlas doet ook vaak veel...

mutsefruts

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-05 13:07

zeeland das wel vlakbij dan ! ze kan toch ook andere plaatsen noemen dan heb ik ook een indicatie snap je?

tengeltje11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-10-05 15:25

nuja,ik woon in belgie,en de enige plaats in nederland die niet ver ligt is sluis,daar gaan we(en heel veel belgen) vaak winkelen,vandaar,meer plaatsen ken ik niet hoor

Knollehollen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-05 16:25

Caira

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-05 20:03

je zou hippolacta kunnen proberen, misschien hebben die ruimte voor nog 1 dekhengst?

tengeltje11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-10-05 21:30

hippolacta heeft het ics,mijne heeft ics paspoort,maar ik heb het niet zo voor het ics sinds..... en daarom is hij er ook niet gekeurd,want ik vind het nutteloos,net zoals het stamboek die op zo'n manier werkt....en daar hippolacta blijkbaar wel met het ics werkt denk ik niet echt dat dat een goed idee is....

Caira

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-05 22:33

Tsja jij zocht een goed plekje voor je hengst, ik ken Koen en dat is gewoon een geweldige vent. Welk stickertje er ook op zijn auto zit!

Bonte

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-05 22:39

Ik weet niet wat een voordeel het adopteren zou zijn. Hij blijft van jou, maar diegene heeft wel alle kosten. En als jij hem opeens terug wil, heeft diegene geen poot om op te staan. Dan kan je toch beter zelf een Tinker kopen??

dobbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-05 22:57

Ik persoonlijk zou er ook nooit aan beginnen, Je hebt nooit zekerheid en dat zou niet wat voor mij wezen,
toch nog succes verder

snowdon

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-05 18:00

Ik zie het nut van adopteren ook niet helemaal in... Misschien is een lease-contract een oplossing?

offtopic: Ik dacht overigens dat Sluis in België lag, die zin was ook wat onduidelijk geformuleerd, dus kan de verwarring van waar het lig goed begrijpen. Ik woon ook bij de Belgische grens, maar weet echt niet welke plaatsen verder dan 5 km onder de grens liggen...

frenia

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-05 19:17

Adopteren zou ik ook zelf niet doen al bergijp ik wel dat je dat als oplossing zoekt...

Sluis ligt in Nederland Dát weet ik nu als Belgje wel liggen (vraag me aub niet naar een andere stad ofzo want dan ga ik hopeloos de mist in )

Persoonlijk zou ik het ook bij andere tinkereigenaren proberen, die eventueel nog plaats voor je paardje hebben. Uiteraard wordt dat wel moeilijker aangezien hij hengst is... Hippolacta zou ik ook als goede oplossing zien, temeer omdat Koen omgang met hengsten gewend is. Dat hij bij de ICS zit, is enkel en alleen zijn zaak. Als je daarover valt, vind ik dat je wel erg anti-ICS wordt...Dacht altijd dat de meesten niks tegen ICS op zich hadden, maar meer tegen bepaalde bestuursleden... (maar laten we wel ontopic blijven, dus verder geen discussie hierover)
Andere tinkereigenaren komen misschien ook in aanmerking? Maar gezien mijn geringe aardrijkskundige kennis (;)) heb ik er geen idee van wie er dan eventueel nog in aanmerking zou komen...

Siobhaun

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-05 08:27

Hoi Tengeltje,
Succes met het zoeken!!! Heb je al iemand op het oog???
Zet je berichtje anders ook op een paar andere tinkerforums..