[TI] 19 November tinkerstrandrit,ga je mee??

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

desillies

19 November tinkerstrandrit,ga je mee??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-10-05 21:04

uiteraard zijn ook bokkers met een ander paardenras van harte welkom.

de rit zal gaan door de inlagen van Noord Beveland en over het Noordzee strand.
ook een stukje bos komt aan bod.

kleine pauze tussendoor,bij terugkomst broodjes en soep,thee en koffie hooi water en appel voor de paarden.

voldoende parkeergelegenheid,toilet enzovoorts bij vertrekpunt aanwezig.

nadere info volgt eerst inventariseren hoeveel mensen uberhaupt zin en tijd hebben.....
deelanem kosten zullen om ennabij de 5 euro komen(voor de soep en broodjes enzovoorts)

Caye

Re: 19 November tinkerstrandrit,ga je mee??

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-05 21:12

Hoe lang wordt die rit ongeveer??
Ljikt me erg gaaf om mee te gaan ( maar paard is drachtig vandaar dat ik het vraag)

Kytha

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-05 21:14

Mij lijkt het ook ontzettend gaaf, maar moet even kijken hoelang het rijden is, en inderdaad, hoe lang de rit gaat worden.
De mijne krijgt dan wel geen veulen.. maar heeft weinig tot geen conditie

SuperRoos

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-05 21:16

ik kan waarschijnlijk niet dan, erg jammer
maar het zou geloof ik ook een hele tijd rijden zijn voor ons om daar te komen, anders was t erg gaaf geweest

snowdon

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-05 21:24

Elke, kunnen we anders samen reizen met de paarden....?

Kytha

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-05 21:25

snowdon schreef:
Elke, kunnen we anders samen reizen met de paarden....?

Misschien kunnen we idd wel iets regelen.. moet ik alleen m'n vader even zo gek krijgen en een 2-paardstrailer regelen...

dobbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-05 21:27

O wat zou ik graag mee willen is het in zeeland ben erg topografiesch dus zou niet weten waar het is, maar ik ben bang dat het te ver voor me is,

snowdon

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-05 21:30

dobbel: zeeland idd.... niet ver van waar biggels vandaan komt!

Supertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-05 21:36

Hé die afstand is voor mij wel aan te rijden
Als ik iemand zo gek krijg om te chauffeuren ga ik zeker mee

Poosje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-05 21:48

Ja ik wil ook mee! Count me in! Is er een mogelijkheid om een dichte box te huren? Zodat ik Baggio veilig weg kan zetten?
Morgen even navragen of ie niet of op wedstrijd moet die dag, zo niet, dan ga ik absoluut mee! Maar ik dacht van niet! Ik dacht dat het de week erna zou zijn....

Rianavaplu

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-05 21:54

Hoi Hoi!!!
Ik zou eigenlijk ook wel graag meegaan hoor!!!!
Alleen Caitlin is pas 3 geworden dus nog te jong, zijn nog bezig haar te beleren.
Woon niet zo ver van Vlissingen vandaan!
Heeft iemand van jullie misschien nog een Tinkie over waar ik op zou kunnen rijden? Uiteraard tegen betaling!
Ben benieuwd!!
Groetjes Rian en Caitlin

coydog

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-05 22:05

Even een overleg met Leonoor gehad, ik ga ook mee.....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-05 22:08

Ik kom in principe wel met mijn Haflinger (de eerste van een ander ras ) maar moet hier nog wel overleggen over mogelijkheden van brengen enzo. Maar ga er in principe maar vanuit dat ik wat regel. Dus ik ben er iig met Amanda.

Ik moet het even navragen, of onze auto, of die van broerlief een tweepaards mag trekken. In dat geval stap ik zelf op Dewi, en wil Amanda dan wel aan iemand uitlenen, maar dat beslis ik wel zelf... En bij voorkeur ook iemand van wie ik redelijk weet hoe die kan rijden.

Slotvraag, gezien het winter is, mijn dieren een wintervacht hebben, wil ik niet op al te hoog tempo rijden. Houd nl niet van zeik en zeiknatte paarden terug op de trailer... Wat denken jullie daarover?

En wat zijn de mogelijkheden voor de chauffeurs? Kunnen die daar ook ergens droog en warm binnen zitten ofzo?

Chubby

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-05 22:24

Ik zou wel graag meegaan, maar niet met mijn eigen Tinkie... Is er de mogelijkheid een Tink of ander paard te lenen/ huren?

desillies

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-10-05 07:12

zo heee toch al aardig wat respons

Maya chauffeurs kunnen wel wachten tot wij terug zijn maar ik zit nog even in dubio over de startplaats,bij de ene is een kantine (en koffie) maar niet veel te beleven want tja het is winter en bij de andere is er geen verblijfsmogelijkheid.
de ene locatie met kantine ligt ideaal voor een pauze en die zou ik daar dan ook graag voor gebruiken.
chauffeurs kunnen natuurlijk wel naar Neeltje Jans gaan of naar Middelburg of Goes.

Het word zeker geen crossrit,meer een gezellig samen rijden op een rustig tempo (anders lazer ik van Tommie af ) mocht het zo zijn dat er een groepje 'los' wil (op het strand bijvoorbeeld) dan gaan we met het overige gedeelte van de groep even een andere kant op,die mogelijkheid is er!
ik ben nog bezig met de route en het ziet er naar uit dat het een route van een 2,5 a 3 uur word,in rustig tempo dus.
(stap,draf)

vinden jullie dat te lang roep dan even dan pas ik de route aan,nu kan dat nog namelijk

een dichte box kan op de ene locatie wel,op de andere niet,dat hoor je dus nog Leonoor.

Chubby,je kunt geen paarden huren hier bij de manege,helaas.....

Keeva

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-05 08:35

Ik ga het zeker proberen, trailer en auto heb ik, nu alleen nog een man die mij wil brengen (of vriendin die meegaat), en een oppas voor de kids ... OF iemand die mij met trailer en al ophaalt , heb zelf namelijk geen E-rijbewijs .

Ook mijn paardje is drachtig (6 maanden dan), dus in gejakker heb ik ook geen zin. Maar het lijkt me super, zeker met allemaal tinkers (en een Haflinger Maya ).

Ik hou dit topic in de gaten en probeer e.e.a. te plannen.

Caye

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-05 08:40

Maya schreef:
Ik kom in principe wel met mijn Haflinger (de eerste van een ander ras ) maar moet hier nog wel overleggen over mogelijkheden van brengen enzo. Maar ga er in principe maar vanuit dat ik wat regel. Dus ik ben er iig met Amanda.

Ik moet het even navragen, of onze auto, of die van broerlief een tweepaards mag trekken. In dat geval stap ik zelf op Dewi, en wil Amanda dan wel aan iemand uitlenen, maar dat beslis ik wel zelf... En bij voorkeur ook iemand van wie ik redelijk weet hoe die kan rijden.

Slotvraag, gezien het winter is, mijn dieren een wintervacht hebben, wil ik niet op al te hoog tempo rijden. Houd nl niet van zeik en zeiknatte paarden terug op de trailer... Wat denken jullie daarover?

En wat zijn de mogelijkheden voor de chauffeurs? Kunnen die daar ook ergens droog en warm binnen zitten ofzo?

MOCHT ik mee gaan.. kheb een bont rijpaard . dus ook geen tink

desillies

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-10-05 10:33

er doen ongetwijfeld nog meer niet tinkers mee,dus dat maakt allemaal niks uit!
het gaat om de gezelligheid!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-05 13:41

Ja maar Cayuse, met wat fantasie is elk bont paard wel een Tinker, ( ) dus jij valt niet op… Maar met een effen Haflinger die er typisch Haflingerig ( ) uitziet, is het toch anders. Maar maakt verder niet uit, was een geintje.

Desillies, 2,5 à 3 uur met gemiddeld rustig tempo met geregeld een stapmoment zullen wij wel overleven dan, is voor mij verder niet te lang ofzo.

Op zich hoeft er geen entertainment voor chauffeurs te zijn, ze kunnen idd nog altijd weg ofzo, maar als ze wel willen blijven, dan wil ik wel dat ie droog en warm zit… Vandaar, maar dan horen we mettertijd wel wat de locatie is

Caye

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-05 15:32

hhhihihi weet ik ook dat het een geintje is.. die van mij is 173 en heeft ergggggg korte manen .. Oja naja.... drachtig van een tinker

coydog

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-05 15:44

Zit er toch tinkerbloed in.....

Annick

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-05 16:58

wat leuk, ik kan niet meedoen maar als ik kan helpen ...roep maar.
kan ook foto's gaan maken natuurlijk.
dus lien als het mag, ???????

Annick

desillies

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-10-05 17:20

Annick schreef:
wat leuk, ik kan niet meedoen maar als ik kan helpen ...roep maar.
kan ook foto's gaan maken natuurlijk.
dus lien als het mag, ???????

Annick

Leuk Annick,heel graag,ik weet nu al een karweitje voor je op de dag zelf dus je komt als geroepen!!

Inge_83

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-05 17:42

Helaas heb ik geen paard dus kan ik niet meerijden (of iemand moet een paardje te leen hebben).
Maar als ik iets kan doen hoor ik het graag.
Dan ben ik er toch nog een beetje bij.

desillies

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-10-05 20:32

oké er is meer bekend,vertrekplaats zal zijn zonder kantine alle overige voorzieningen wel aanwezig,zoals parkeerplaats toiletten enzo.

de rit zal ruim 3,5 uur duren zonder de pauze mee te rekenen,dus eerst een rit van zo'n 1 á 1,5 uur,dan een pauze van zeg 30 minuten(of zodra iedereen naar het toilet is geweest en een bak koffie op heeft) en dan de rest van de rit,pak hem beet 2 á 2,5 uur.
daarna zijn we dus terug bij het beginpunt waar soep en broodjes zijn voor de mensen en water en hooi voor de paarden.

het bos (je) pakken we niet mee,dat word te lang.
ik ga nu dus uit van een rustige rit,veel stap en draf,af en toe (als we dat allemaal willen) een galopje.
op het strand kan uiteraard gecrosst worden maar alleen na onderling overleg,zodat degenen die dit niet willen/durven niet ineens 'moeten' da's l*llig....
we splitsen dan de ploeg even op!

het is de bedoeling dat iedereen zijn eigen deken meeneemt en halster,ik zorg ervoor dat die op de pauzeplaats klaarliggen en ook weer aan de eindstreep.....

op dit moment rijden waarschijnlijk mee

* Esther (Baileys) met Baileys
* Lien (desillies) met Tommie
* Leonoor met Baggio
* Cora (coydog) met Miss Mo
* Elvira met Shadow
* Anita Henkelman met Mabel
* Rene Henkelman met Ylean
* Leon (Snowdon) met Snowdon
* Elke (mazzelmeid) met ?

* Maya met Amanda (haflinger)
* Kim met Sindy (haflinger)
* Nadine (Cayusejuhh) met bonte merrie
* Richard met The Offspring

* Supertje met Jordi probeert te komen
* Vasthi gaat ook trachten te komen met Keevagirl

Chubby
Annick en
Inge (tinkerLuna)

willen wel graag mee maar hebben geen paard tot hun beschikking (zoekt emoticon die 'hint,hint' uitdrukt )

uiteraard zal deze lijst nog wijzigen,zit er dik in,hopelijk komen er nog een paar mensen en paarden bij en vallen er niet teveel mensen af....

to be continued............
Laatst bijgewerkt door desillies op 06-10-05 21:39, in het totaal 1 keer bewerkt