[TI] vraag m.b.t. het overschrijven van mijn tinkertjes..

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

xlaurax

vraag m.b.t. het overschrijven van mijn tinkertjes..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-10-05 13:02

Ik heb Jingle een 1,5 jarige tinkerruin...
staat ingeschreven bij het ICS.
Ik heb Jill een 10 jarige tinkermerrie
en zij heeft een gewoon paspoort.
Ze staan beide nog steeds niet op mijn naam.
(heb wel de papieren)

Ik twijfel tussen de twee stamboeken.
Wat gebeurd er als ik het even laat zoals het is?
(i.v.m de problemen binnen het ICS)
Moet ik nu al een keuze maken..ik zou eigenlijk de
ontwikkelingen binnen het ICS willen afwachten.
Maar ja dan duurt het misschien wel
heel lang voor ik ze kan overschrijven.
Wat zouden jullie doen?

frenia

Re: vraag m.b.t. het overschrijven van mijn tinkertjes..

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-05 13:24

Volgens mij ben je op zijn minst wel verplicht om ze op jouw naam te laten zetten, aangezien het bezit van de paspoorten alleen geen bewijs is dat je de eigenaar bent. Alleen wie als eigenaar staat ingeschreven is ook rechtmatig eigenaar!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-05 14:02

Leuk bedacht Frenia, maar een paspoort met jouw naam erin, of zo geregistreerd bij het stamboek zijn is geen wettelijk document van eigendom. Iets wat daarvoor wel geldt is een ondertekend contract tussen koper en verkoper ondertekend etc. geloof ik.

Ontopic, TS, ik zou een paspoort aanvragen bij het NSvT, puur omdat de toekomst van het ICS erg onzeker is, en ik dat persoonlijk niet positief inzie. NSvT is ook beginnend en jong, maar lijkt me nog iets beter georganiseerd.

Zolang de paarden gechipt zijn en iig al een paspoort hebben zit je wel goed, je zou het ook even kunnen aankijken tot er meer duidelijkheid is over ICS

frenia

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-05 15:06

Maya schreef:
Leuk bedacht Frenia, maar een paspoort met jouw naam erin, of zo geregistreerd bij het stamboek zijn is geen wettelijk document van eigendom. Iets wat daarvoor wel geldt is een ondertekend contract tussen koper en verkoper ondertekend etc. geloof ik.

Sorry, maar ik was hier wel van overtuigd. "Bedacht" heb ik het trouwens niet.

IngridHar

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-05 16:07

Als je de tinkers wilt overschrijven op jou naam dan moet je een overschrijvings formulier invullen en opsturen met je paspoort. Die van het ICS naar het ICS sturen en de andere naar de instantie die het heeft uitgegeven.

Je kan je tinkers op laten nemen bij het Nsvt maar het paspoort dat hou je. Er komt een vermelding in dat hij/zij is opgenomen in het tinkerstamboek. Een paspoort mag maar 1 keer worden uitgegeven dus die houd je van het ICS/ kwpn

frenia

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-05 16:49

tinkiebel schreef:
Je kan je tinkers op laten nemen bij het Nsvt maar het paspoort dat hou je. Er komt een vermelding in dat hij/zij is opgenomen in het tinkerstamboek. Een paspoort mag maar 1 keer worden uitgegeven dus die houd je van het ICS/ kwpn

En moet je dan ook op jouw naam laten overschrijven of kan je dat dan achterwege laten en staat het paard bij het nieuwe stamboek dan meteen op jouw naam?

IngridHar

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-05 07:07

frenia schreef:
tinkiebel schreef:

En moet je dan ook op jouw naam laten overschrijven of kan je dat dan achterwege laten en staat het paard bij het nieuwe stamboek dan meteen op jouw naam?

Over laten schrijven op naam kan alleen bij de instantie die het heeft uitgegeven. Daar staan alle gegevens ook in de computer.

xlaurax

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-10-05 08:57

Badankt voor alle informatie
Ik wacht nog even met overschrijven van de paarden,
dan kan ik rustig een keuze tussen de twee stamboeken maken...
zoals het er nu uitziet gaat mijn voorkeur naar het NSvT.
Laatst bijgewerkt door xlaurax op 05-10-05 09:54, in het totaal 1 keer bewerkt

rommulus

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-05 09:04

er staat in je paspoort een adres als het goed is ????
ik kan het niet controleren mijn boekje is niet binnen loop bereik boven water te halen.
daar kun je hem heen sturen zonder tussenkomst van een stamboek of iets dergelijks heb ik met mijn andere ponny ook gedaan toen hij verkocht werd.
ik zou zo zeggen sucses