[TI] Tips om een tinker wit te krijgen/ leuke tinkerevenementen?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Flynn

Tips om een tinker wit te krijgen/ leuke tinkerevenementen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-09-05 18:37

Hoi tinkervrienden!

Ik ben met mn lieve Flynn, naar de tinkerkeuring in beilen geweest. daar kwamen we eigenlijk met onze 3 merries, en Flynn, en Flynn deed eigenlijk
voor de lol mee, en de merries voor premies. en wie werd er 1ste premie ?! Flynn!!!! en vervolgens wint hij ook nog het dagkampioenschap!!!!
Ik trots op mn Schattebout,, dus dat ik die nacht 3 keer uit mn bed was gerold en bijna niet had geslapen, was niet voor niets geweest. EN toen naar Houten. helaas is hij het daar niet geworden, maar hij was niet de macho van normaal... hij zat niet zo super in zijn vel. maar je kunt wel zeggen dat hij bij de beste 4 hoort! maar misschien dat je hem gezien hebt:

Afbeelding
Afbeelding

Ik vind ook dat iedereen die dagkampioen was geworden het ook verdiend had , en de nl kampioenen ook nog Gefeliciteerd!!!
maar kunnen jullie me wat inlichten over leuke tinkerevenementen? of tips om hem wit te krijgen? ik zit nog niet zo lang in de tinkerwereld dus vandaar!
Laatst bijgewerkt door Sjoert op 27-09-05 20:20, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: titel aangepast

Kytha

Re: tinkers!!!!!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-05 19:21

Van harte gefeliciteerd metje 1e premie! Super hoor.
Jammer dat het op het dagkampioenschap wat minder ging, maar trots mag je zeker zijn!

Dit hoort alleen bij het Tinkersubforum, zal even temmen

Sjoert

Re: Tips om een tinker wit te krijgen/ leuke tinkerevenement

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-05 20:21

RP -> TI

Daar kun je al veel lezen over tinkers en allerlei evenmeneten
Gefeliciteerd met je dagkampioenschap!

Marloes__

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-05 17:22

heee! Heb een schimmel gehad, en die was natuurlijk ook altijd vies! Een goede tip is die groene equistar speciaal voor witte paarden. Babydoekjes, en de echte originele zilvershampoo!!

Succes! Groetjes Marloes

Flynn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-09-05 18:22

Ja die weet ik al, ik heb ook gehoord van houtskool, natmaken, inwrijven, uitborstelen en talkpoeder, inpoederen , uurtje in laten trekken en uitborstelen...

XxX Sandra

dorientjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-05 13:05

Hier nog een tip om wiite paarden wit te krijgen. Tip is van een andere bokker, maar ik weet niet meer wie :

Ik doe het volgende, zowieze word mijn paard regelmatig gewassen, ook hij is een vies varken in het land, ik was hem dan met tea tree shampoo, is wat beter voor zijn huidje,
in de winter op stal staat hij zowieso altijd op een megadik pak zaagsel wat altijd zo schoon mogelijk is, gebruik namelijk 2 a 3 pakken per week, daar blijft hij dus lekker wit op,
voor de shows was ik hem twee keer, 1e dag met blauwe shampoo van guhl, tweede dag weer met blauwe shampoo, en zijn staart (waar de wortel niet zit) met bleekwater, als het koud is fohn ik hem lekker droog, istie gek op , talkpoeder in zijn sokjes, equishine op zijn lijf en staart en manen, niet in sokken, worden ze slap van, staart, voorpluk en manen in de vlecht, neus en ogen worden met een doekje schoongemaakt, baard beetje bijgewerkt, oren bijgeknipt en hij kan de trailer op.
bij de show alle haartjes los, mooi hoofdstelletje om en knallen maar

violar

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-05 15:06

Wat een leuke tinker zeg!! gefeliciteerd met de mooie punten.
Waar komt hij eigelijk vandaan?? Hij komt me erg bekent voor.
Groetjes Violar

Tinkermuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-05 05:44

dorientjuh schreef:
Hier nog een tip om wiite paarden wit te krijgen. Tip is van een andere bokker, maar ik weet niet meer wie :

Ik doe het volgende, zowieze word mijn paard regelmatig gewassen, ook hij is een vies varken in het land, ik was hem dan met tea tree shampoo, is wat beter voor zijn huidje,
in de winter op stal staat hij zowieso altijd op een megadik pak zaagsel wat altijd zo schoon mogelijk is, gebruik namelijk 2 a 3 pakken per week, daar blijft hij dus lekker wit op,
voor de shows was ik hem twee keer, 1e dag met blauwe shampoo van guhl, tweede dag weer met blauwe shampoo, en zijn staart (waar de wortel niet zit) met bleekwater, als het koud is fohn ik hem lekker droog, istie gek op , talkpoeder in zijn sokjes, equishine op zijn lijf en staart en manen, niet in sokken, worden ze slap van, staart, voorpluk en manen in de vlecht, neus en ogen worden met een doekje schoongemaakt, baard beetje bijgewerkt, oren bijgeknipt en hij kan de trailer op.
bij de show alle haartjes los, mooi hoofdstelletje om en knallen maar

is mijn tip
die van mij is erg wit en ik rijd aardig wat shows, ben dus erg druk om hem elke keer weer wit te krijgen.
TS ik vind je tinker erg leuk, maar hij zag er in Houten helaas niet in goede conditie uit, was hij ziek geweest ofzo?

Flynn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-10-05 09:45

J ahij was er dun geworden ofzo, hij heeft veel buiten gestaan en iets opgelopen dat hij erg sloom was. normaal is hij de macho, en als je op mariel begheyn's site kijkt. bij beilen kun je hem misschien vinden. daar is hij de macho!!
Citaat:
en mazzel meid hij is dagkamp en is met houten was hij wat minder.

snowdon

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-05 12:31

Nog gefeliciteerd dan met je dagkampioenschap, dat is al heeeel wat!

ik heb dus ook zo'n witte Tinker, ik was hem met biotex, zilver/blauwe shampoo en met tea tree, zoals allemaal al eerder opgenoemd.

Op de keuring in 2003 werd mn Tinker nog de Witte reus genoemd haha, zegt wel HOE wit ie was

Bonte

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-05 19:48

snowdon schreef:
Op de keuring in 2003 werd mn Tinker nog de Witte reus genoemd haha, zegt wel HOE wit ie was

Afbeelding

snowdon

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-05 20:03

hahaha Thanx Bonte

Dat is dus mijn Tinker

frenia

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-05 20:14

ja..................... ;wit is ie weldegelijk.................

Delinda

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-05 20:22

Aaaaaah, waar is m'n zonnebril!!
Mijn tink heeft niet zo heel veel wit (half om half ) en die heb ik ook gewassen met het inmiddels bekende recept tea-tree shampoo, zilvershampoo en sokken in de biotex, en daarna flink wat Equistar in de staart en manen
Op de ochtend van de keuring had ze zichzelf echter weer lekker vuil gemaakt dus ben ik in de vroege ochtend nogmaals met zilvershampoo en biotex in de weer gegaan. Met resultaat trouwens, ik kreeg die dag regelmatig opmerkingen over hoe mooi wit en verzorgd ze eruit zag

snowdon

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-05 20:23

Ik zet altijd een hoge kruk of een stoel met n emmer op zn kop achter snow zn billen en dan zet ik daar een emmer op met biotex en warm water... en dan gewoon zn staart erinhouden... kwartier laten weken en daarna wassen met zilvershampoo

werkt geheid! vergt alleen wat oefening

Supertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-05 23:01

snowdon schreef:
Ik zet altijd een hoge kruk of een stoel met n emmer op zn kop achter snow zn billen en dan zet ik daar een emmer op met biotex en warm water... en dan gewoon zn staart erinhouden... kwartier laten weken en daarna wassen met zilvershampoo

werkt geheid! vergt alleen wat oefening

Zoiets doe ik met Jordy zijn sokken. Paar emmertjes water en biotex, voeten erin parkeren en een kwartier laten staan. En Jordy doet ondertussen een tukkie
Verder heeft mijn tink gelukkig vrij veel zwart, een keertje goed afspoelen en een borstel er over is genoeg, alleen zijn manen was ik ook, die zijn wit.

snowdon

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-05 23:07

Ik heb nog geen emmer gevonden waar Snowdons hoeven inpassen En om nou 4 grote teilen neer te zetten? haha

Bonte

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-05 23:12

snowdon schreef:
Ik heb nog geen emmer gevonden waar Snowdons hoeven inpassen En om nou 4 grote teilen neer te zetten? haha

Je kan bij een bouwmarkt van die zwarte cementbakken(volgens mij) kopen

Supertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-05 15:30

Wat ik als emmers gebruik zijn ook eigenlijk van die ophangvoerbakken / emmer, die zijn voor Jordy groot genoeg. Een gewone emmer krijg ik ze ook niet in, hij heeft verbazingwekkend grote hoeven in vergelijking met zijn beenwerk. Maatje 5 ijzers toen hij die nog had

Flynn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-10-05 16:13

nouja weer wat uit te proberen.... en flynn heeft misschien bloedarmoede .

en flynn was in beilen 2005 ook heeeel wit!!!

Tinkermuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-05 17:21

jeetje wat naar, maar dat verklaart wel dat hij er niet zo goed uitzag in Houten, veel beterschap voor Flynn

Flynn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-10-05 18:16

NOu het 1ste deel vd uitslag, zn linkerlong zit vol met slijm, en zn darmen zijn overactief. terwijl hij niet hoest en geen diarree heeft. en dat bleekmiddel voor de staart, dan breekt dat toch vet snel af?

En flynn krijgt vrijdag alle bloeduitslagen, maar ik denk dat het bloedarmoede is, aan zijn tandvlees te zien...

snowdon

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-05 22:01

Beterschap voor Flynn. Open anders even een nieuw topic om ons allen op de hoogte te houden van Flynn's onderzoek!

DianneM

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-05 00:25

Heel veel sterkte, wat naar!! Hopelijk is er een goede remedie voor..

yarka

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-05 07:59

Sterkte met Flynn!