[TI] Bonita's vriendinnetje komt morgen thuis!!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

DianneM

Bonita's vriendinnetje komt morgen thuis!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-09-05 17:48

Hoi iedereen

Afgelopen weken heeft Bonita's vriendinnetje Thora bij Raven van Gipsy Spirit gestaan en komt morgen weer naar huis!! Ze is nu officieel drachtig!! Afgelopen weekend was het even spannend of ze hengstig zou worden, maar dat is dus uitgebleven! Thora is van mijn stalhouder, ik heb haar aangestoken met het tinkervirus. Vanaf het moment dat Bonita en Thora samen waren ging het al supergoed!!

Morgen zal het dus wel even gillen en hinniken zijn op stal als Thora aankomt!!

Groetjes Dianne

Marloes_R

Re: Bonita's vriendinnetje komt morgen thuis!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-05 18:10

Wat leuk! Raven is echt een hele mooie hengst. Hij zit ook in mijn rijtje favo's voor volgend jaar. Wel fijn dat de beide dames morgen weer samen staan, is ook veel gezelliger.

frenia

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-05 18:28

Haha! Kan me voorstellen dat je blij bent dat ze terugkomt! Hopelijk gaat alles goed met de dracht en kan Bonita volgend jaar gek staan kijken naar die kleine!

Keeva

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-05 18:41

Hebben ze haar bewust nog zo laat laten dekken, of is het eerder gewoon niet gelukt ?

GeneralFlynn

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-05 20:43

Het is idd ietsies laat voor de tijd van het jaar,...
Dat zou betekenen dat ze volgend jaar in augustus moet veulenen.
Tsja..kan toch best eigenlijk?
Het gaat er toch om dat ze een redelijke leeftijd hebben als ze de winter in gaan?
Tinkies krijgen gelukkig een dikke vacht,ook al zijn ze nog klein..
Fijn dat het gelukt is met de dekking,en wel foto's maken van de begroeting van de dames..als ze weer thuis komt.

DianneM

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-09-05 21:29

Ze is eind juli 2006 uitgerekend. De reden dat ze laat is gedekt, is dat ze heel snel drachtig wordt, daarom wilde mijn stalhouder het dit jaar nog porberen, als dit niet het geval was, zou het volgend jaar worden. Maar het is dus in 1 keer raak, ze is nu 4 weken geleden gedekt.

Ik denk alleen niet dat het lukt om foto's te maken, want ik moet morgen de hele dag werken Denk dat er een heleboel gegil uit de trailer en uit Bonita's box gaan komen, want ze horen elkaar echt precies!! Als de ene weg is, blijft de ander echt hinniken!! In het begin was Bonita ook erg onrustig toen Thora net weg was, nu is het gelukkig al minder.

Kijk maar naar afgelopen zondag, hoe ze de paardjes van Wim en Hetty herkende, ik stond met mn mond vol tanden... En dat is toch al gauw 9 maanden geleden...

Groetjes Dianne

Keeva

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-05 06:13

Oooh, maar dat is niet zo vroeg ... bedoelde het niet banketstaaf hoor, maar ik dacht dat ze pas echt nét gedekt was (eind september), dus eind augustus een veulen. Kan best natuurlijk, maar het viel mij gewoon op dat het laat was.

"Ons" veulen is in januari geboren (maar dat was per ongeluk ) en dat ging ook prima, ze had bij de geboorte meteen een dikke "jas" aan !!

Succes met de "her-ontmoeting" en wel foto's maken hé !!

DianneM

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-09-05 21:38

Bleeeh, helaas geen foto's kunnen maken, want ze waren pas rond 18.00 uur weggereden. Als het rustig is op de weg, zijn ze pas over een half uur thuis, en ik moet er morgen weer om 6 uur uit :'(

Ben wel heeeel benieuwd hoe Bonita reageert straks!

Groetjes Dianne

frenia

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-05 20:49

En?

DianneM

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-10-05 12:16

Het was helaas niet zo enthausiast, want Thora is een beetje ziek. Ze heeft een ontstoken oogje. Het gaat inmiddels wel weer een heel stuk beter met haar. Ze hebben wel inmiddels al weer heerlijk geknuffeld.

Groetjes Dianne