Moderators: balance, Nicole288, Sica, C_arola, Neonlight, Coby, Dyonne
Elisa2 schreef:Mij valt het op dat ze allemaal zo duur zijn geworden..maar goed dat is natuurlijk bij alle paarden zo. Maar een brave goed gereden koudbloed, Tinker, Fjord, Haflinger oid die ook nog betuigd is zijn niet meer te vinden onder de e5000,-.
Nu zijn die prijzen waarschijnlijk wel terecht, maar ik weet nog dat zulke makkelijk te vinden waren voor E2000,-/2500,- dus ik moet even schakelen.
DeesVH83 schreef:Inderdaad de prijzen zijn ook enorm gestegen, maar dat is eigenlijk niet eens zozeer het probleem.
Ze worden gewoon niet aangeboden helaas.
En staat er een keer een koudbloed op dan 9 van de 10x is er iets valt me op.
Ik weet in ieder geval wel dat als je geld wil verdienen moet je grotere tinkers/koudbloeden gaan verkopen de vraag is enorm.
Gister toevallig bij een leuke grote gaan kijken in België maar die vond het niks om in de bak te rijden en een stal zou hij afbreken.
Nu zou onze koudbloed echt niet lang op stal hoeven hoor maar bij echt noodweer zal hij toch effe de stal in moeten kunnen toch?
Daniquebyoux schreef:Ik vind de paardenmarkt op het moment sowieso lastig! Veel onbeleerd en onwijs prijzig… maar ik zie precies wat je bedoeld. Ik heb 2 vriendinnen die beide paarden hebben gekocht met tinkerbloed. Eentje een kruising en de andere een volle dacht ik. De kruising is misschien 1.50 en de volle is toch wel 1.60. Echt joekel van een paard maar ze zijn er toevallig allebei via via aangekomen want op de markt werden ze niet aangeboden.
Ik denk dat er dus ook veel niet eens online komt..
Citaat:Ik zit nu ineens te denken zouden er ook weinig online komen omdat er veel gedoe met pssm is?
Murphje schreef:Citaat:Ik zit nu ineens te denken zouden er ook weinig online komen omdat er veel gedoe met pssm is?
Ik denk ook als ik de reacties lees dat het tegenwoordig een misdaad is om een paard dat pssm drager is (en die er totaal geen last heeft) te willen verkopen. Terwijl vroeger er veel waren waar men het niet van wist en die ook geen last hadden waar men jaren lang met plezier heeft gereden.
tengeltje11 schreef:Idd, een tinker hoe die vroeger gefokt werd, is helemaal geen 1.50+, dus logisch dat die niet met hopen aangeboden worden.
Ik zie er in België toch wel regelmatig voorbij komen op bv Facebook groepen, dus ze zijn er wel, volgens mij gewoon niet veel minder dan vroeger, maar idd, wel veel duurder dan vroeger.
Wat zoek je juist TS?
anjali schreef:tengeltje11 schreef:Idd, een tinker hoe die vroeger gefokt werd, is helemaal geen 1.50+, dus logisch dat die niet met hopen aangeboden worden.
Ik zie er in België toch wel regelmatig voorbij komen op bv Facebook groepen, dus ze zijn er wel, volgens mij gewoon niet veel minder dan vroeger, maar idd, wel veel duurder dan vroeger.
Wat zoek je juist TS?
Er zijn diverse types bij Tinkers. Die grote zijn "Vanners". Werden oorspronkelijk aangespannen gebruikt.
tengeltje11 schreef:Idd, een tinker hoe die vroeger gefokt werd, is helemaal geen 1.50+, dus logisch dat die niet met hopen aangeboden worden.
Wat zoek je juist TS?
Captain schreef:Koudbloeden hebben de reputatie bomproof te zijn, maar dat hoeft echt niet zo te zijn. Daarnaast zijn ze vaak lomper en hebben daardoor een duidelijke leider nodig.
Captain schreef:Er zijn inderdaad ook een hoop brave warmbloeden. Koudbloeden hebben de reputatie bomproof te zijn, maar dat hoeft echt niet zo te zijn. Daarnaast zijn ze vaak lomper en hebben daardoor een duidelijke leider nodig. Misschien is een leuke warmbloed dan een beter plan. Het is per paard erg verschillend, maar blijf je niet focussen op 1 ras.
Wat zoek je juist TS?