Ik heb een deken op gehad in de tijd dat mijn ruintje nog jong was en zich behoorlijk druk maakte met buitenrijden. In zijn teddy vacht was hij dan in een mum van tijd zeiknat.
Braaf geluisterd naar wat paard natuurlijk mensen, als hij op adem is kan hij gewoon buiten. Nou paar dagen later stond hij te hoesten.
Wat ik 20 jaar sportpaarden tijd nooit had gehad.
Toen hem een paar winter geschoren. Dit model maar toch een deken erbij.

Later toen hij niet meer zo nat werd niet meer geschoren en ook geen deken meer op gedaan.
2 jaar terug werd hij stram in de achterhand, reden nooit ontdekt ondanks echo en rontgen waar niets op te zien was. Toen ook weer een deken op gedaan. Al zag ik daarmee geen verschil, het gaf mij een fijn gevoel.
Sinds de lente loopt hij weer goed, dus wil dit jaar de deken weer af laten.
mijn merrie heeft in de winter geen deken op.
Nou ja ik jok, 2 jaar terug stond het zowat horizontaal te sneeuwen/ ijzelen. Echt harde wind en zo vies kou.
Ik heb haar die dag een deken op gedaan en je zag dat ze dat duidelijk enorm fijn vond.
Ze kunnen wel schuilen en ze deed dat ook wel een beetje, maar ruintje was wel verderop in de wei gras aan het zoeken en daar ging ze dan toch maar weer bij staan.
"Wat ik hierboven schrijf, is slechts mijn gedachte en mijn idee, dit geldt voor elk bericht, neem dat maar mee."