Het is voor mij al een heeeeeeeeele tijd geleden dat ik actief wat op bokt. Maar nu ik een eigen paard heb, is het toch wel weer zeer handig en leuk!
Sinds juli heb ik mijn eigen paard Noah. Noah is een 5 jarige Tinker x (vermoedelijk) Bels uit Ierland.
Na een paar weken training is ze bij mij gekomen. Ze was toen net zadelmak.
Ik ben alles heel rustig met haar aan het oppakken en dat gaat al erg goed! Wat een lieverd is het

Wat mij wel enorm opvalt is dat Noah enorm onbenullig/onhandig is.
Iedere week is er wel 'iets'..
Hier wat voorbeelden:
- Ze schrok van een vriendin van mij waardoor ze vol in de hooibak sprong (zo'n 1.10 hoog). Gevolg: behoorlijk diepe wond in haar bovenbeen.
- Als ik haar niet stuur in de bak, loopt ze door de bakrand heen.
- Enorme wond op haar neus door???
- Last but not least.... Ik heb haar losgegooid in de bak, ze galoppeerde vrolijk van me weg RECHT op het hek af. Ik dacht nog nee.. dat doet ze niet. Maar helaas, ze dacht over een hek van 1.20 te kunnen springen. Ja, met haar voorbenen heeft ze het gered! Daar stond ze dan... met de voorbenen over het hek en met de achterbenen nog in de bak. De stang van het hek drukte aardig in haar buik.
Ik heb enorm mazzel gehad dat het diertje rustig bleef en niet in paniek raakte. Na een half uur hebben we haar zonder beschadigingen van het hek af gekregen.
Even ter informatie, de stal en wei zijn nagekeken. Geen scherpe of gevaarlijke onderdelen te vinden.
Noah heeft als veulen een ongeluk gehad waardoor ze links een deel van haar ooglid mist en geen wimpers heeft. Er hebben 2 verschillende dierenartsen tests gedaan wat betreft haar zicht. Ze ziet enkel iets wazig met dit oog maar reageert op alles waar ze op zal moeten reageren.
Nu ben ik heel benieuwd... komen dit soort verhalen jullie bekend voor?