Met mijn tinker naar de keuring.. Hoe dan?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Sylkai

Berichten: 1098
Geregistreerd: 11-02-14
Woonplaats: Loenhout

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-18 17:18

nine1987 schreef:
Ach jij hebt popcorn!! Superleuk! Vond ik ook een heel knap diertje.. Leuk dat hij bij een bokker terecht is gekomen.. Wat zijn je plannen met hem?


klopt was meteen verliefd op hem, en nog steeds.
Plannen staan niet vast, hij mag hengst blijven zolang hij zich netjes gedraagt ;-)
Zoiezo wel een hengstenkeuring doen met hem en hopelijk een veulen van hem en mijn eigen tinker merrie ;-)

nine1987

Berichten: 8324
Geregistreerd: 14-07-08
Woonplaats: Alphen aan den Rijn

Re: Met mijn tinker naar de keuring.. Hoe dan?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-03-18 17:28

Oohh leukleuk!! Ben benieuwd.. Als je naar de HK gaat, stuur dan ff pb.. Ik kom graag kijken dan.. :D

@ Renee: Mag ik vragen waarom? :D

_Reneee

Berichten: 5788
Geregistreerd: 24-09-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-18 17:47

Ook vanwege de PSSM, daar hebben ze bij het NsvT een veel betere aanpak voor. Maar ook omdat ze bij het ICS volgens mij meer keuren op veel behang en zwaar gebeente. Die van jou is nog wat fijner gebouwd. Al weet ik niet hoe ze bij het ICS ruinen keuren hoor, maar ik denk dat er meer te halen valt bij het NsvT.

Prachtig paard trouwens, volgens mij heb ik hem als veulen nog te koop zien staan :)

nine1987

Berichten: 8324
Geregistreerd: 14-07-08
Woonplaats: Alphen aan den Rijn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-03-18 17:49

_Reneee schreef:
Ook vanwege de PSSM, daar hebben ze bij het NsvT een veel betere aanpak voor. Maar ook omdat ze bij het ICS volgens mij meer keuren op veel behang en zwaar gebeente. Die van jou is nog wat fijner gebouwd. Al weet ik niet hoe ze bij het ICS ruinen keuren hoor, maar ik denk dat er meer te halen valt bij het NsvT.

Prachtig paard trouwens, volgens mij heb ik hem als veulen nog te koop zien staan :)


Dat kan heel goed.. :D
Bedankt voor je tips iig! Nooit geweten.. :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-18 17:52

Uiteindelijk doet TS het voor zijn plezier dus maakt het stamboek niet veel uit. Ik vind hem zeker niet te licht voor ICS :) Maar goed, smaken verschillen. Geen idee of je nog tinkereigenaars kent maar je kunt dan eventueel kijken naar welke keuringen die gaan en mee gaan :j
Ik denk dat Reneee doelt op het feit dat NsvT indeelt op type en dus ook op meerdere type's keuren, terwijl het bij ICS allemaal samen loopt.

Het kan dat ik verkeerd ben op vlak van NsvT, ben daar minder in thuis. Ik ga even iemand attenderen op dit topic die is thuis is bij NsvT :)

nine1987

Berichten: 8324
Geregistreerd: 14-07-08
Woonplaats: Alphen aan den Rijn

Re: Met mijn tinker naar de keuring.. Hoe dan?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-03-18 17:55

Dankjewel. :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-18 17:59

Alvast antwoord gekregen op een vraag:

NsvT keurt op type. Dus Grai, vanner, cob etc. Dus je hebt meer kans op een hogere premie omdat ze dus onderverdelen. Terwijl ICS (naam zegt het zelf al: Irish Cob society) alles samen gooit en dan keurt. Dus is het een grai, is het een cob etc, alles gaat daar in dezelfde pot. :) Het heeft beiden zijn voor en nadelen. Maar ik ben er vrij zeker van dat de jouwe nooit onder Grai gaat ingedeeld worden. Je moet maar zien welke visie het beste overeen komt en wat jou het fijnste lijkt :j

nine1987

Berichten: 8324
Geregistreerd: 14-07-08
Woonplaats: Alphen aan den Rijn

Re: Met mijn tinker naar de keuring.. Hoe dan?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-03-18 20:43

Nee, tis zeker een cob.. Ik vind hem zel wel zwaar, maar daar kan ik dan naast zitten :D
Dit is een foto van september afgelopen jaar.. Ik zal van het weekend eens wat standfoto's maken..

Afbeelding

Sylkai

Berichten: 1098
Geregistreerd: 11-02-14
Woonplaats: Loenhout

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-18 23:09

nine1987 schreef:
Oohh leukleuk!! Ben benieuwd.. Als je naar de HK gaat, stuur dan ff pb.. Ik kom graag kijken dan..


Zal ik zeker doen! Zal zijn als hij 2 is denk voor t eerst

cp112

Berichten: 14728
Geregistreerd: 08-03-05
Woonplaats: Zuidwolde (Drenthe)

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-18 01:21

WendyLotte schreef:
Begin dan maar af te leren dat je "mijn tinker" zegt. Je hebt namelijk een irish cob. Als je Tinker zegt worden ze boos bij het stamboek.



Correctie, bij dát stamboek.

Bij het NSvT is het gewoon een tinker cq irish cob.

Chay_Flame

Berichten: 1100
Geregistreerd: 04-02-10
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-18 11:24

cp112 schreef:
WendyLotte schreef:
Begin dan maar af te leren dat je "mijn tinker" zegt. Je hebt namelijk een irish cob. Als je Tinker zegt worden ze boos bij het stamboek.



Correctie, bij dát stamboek.

Bij het NSvT is het gewoon een tinker cq irish cob.

Ik wilde het net zeggen :P
ICS staat voor Irish Cob society... Ja daar heb je het al die irish cob he :P
NSVT: Nederlands Stamboek voor TINKERS.

Wat een bull _O-

cp112

Berichten: 14728
Geregistreerd: 08-03-05
Woonplaats: Zuidwolde (Drenthe)

Re: Met mijn tinker naar de keuring.. Hoe dan?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-18 11:35

T is gewoon 1 en hetzelfde paard. Maar tinker zeggen bij een ics keuring is niet altijd zo slim :')




@TS. Ga gewoon eens bij beide keuringen kijken en dan gewoon lekker gaan naar daar waar jij je prettig voelt. Het is een ruin, je doet het uiteindelijk voor je eigen plezier dus moet je er een leuk dagje van maken.
Veel succes!

Allienda

Berichten: 1372
Geregistreerd: 24-02-08
Woonplaats: Brunssum

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-18 16:29

Wat leuk dat je met je knapperd naar de keuring wilt TS. Ik heb dit ook gedaan met mijn Ruin, gewoon voor de leuk en om eens mee te maken.

Mijn mening is dat er onderling best veel verschil zit in de beide stamboeken. Ik ben bij het ICS wezen kijken en bij het NSvT. Bij een van de twee voelde ik me echt niet thuis...... :Y)

Gewoon lekker je gevoel volgen, wat voor mij goed voelt kan voor voor misschien wel andersom zijn.

Poosje81
Berichten: 21194
Geregistreerd: 13-08-02
Woonplaats: La Douce France

Re: Met mijn tinker naar de keuring.. Hoe dan?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-18 19:13


nine1987

Berichten: 8324
Geregistreerd: 14-07-08
Woonplaats: Alphen aan den Rijn

Re: Met mijn tinker naar de keuring.. Hoe dan?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-03-18 19:38

Wat een tips en informatie weer.. Dank allemaal!! :D

puttertje

Berichten: 879
Geregistreerd: 21-04-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-18 19:44

tja je moet wel lid worden van een stamboek .. Ik ben bij alle twee gaan kijken en ben bij het stamboek gebleven waar Murrie al bij was ..Anderen vond ik heel onpersoonlijk ..
Murrie is de eerste keer gekeurd toen hij 2 was ...en kreeg meteen een volwassen 1 ste premie omdat hij aardig groot en volwassen eruit zag haha
Afbeelding
De keuring man ,man wat was ik zenuwachtig...
Gelukkig kwam de fokster met vriendinnen ook kijken en mijn vriendin was mee want pffff die zenuwen..Hele aardige mensen en veel Tinker mensen leren kennen daar waar ik nog steed contact mee heb..Heb Murrie wel laten voor brengen want zelf rennen kon ik toen nog niet hihi
Afbeelding
ikke en murrie of te wel muiron of finlaystables


Afbeelding

Zoooo trots

Afbeelding
Hij deed het erg goed en vond alle aandacht echt geweldig..
We kregen ook de eerste premie en stonden 3 de van de 7

Afbeelding
Jaar later weer laten keuren ,Alleen Murrie was net terug van voor de wagen beleren dus was wat schraal en had beetje veel spieren
Afbeelding
Wauw wat kan hij lopen vooral als het publiek ook nog eens joelt en klapt haha
Afbeelding
trotser kun je niet zijn hoor
Afbeelding
Weer een mooie eerste premie en doordat hij vorige keer volwassen eerste premie had gekregen meteen ster en dat op net 3 jarige leeftijd haha..
Over 2 jaar of zo ,als Murrie is uitgegroeid wil ik hem nog eens laten keuren gewoon om te kijken waar hij staat ..Want tja helaas is hij ruin (omdat hij hier tussen merries loopt).
Ookal had hij 2 of 3de premie gekregen voor mij is hij de mooiste ,liefste,knapste en schattigste paard van de hele wereld hihi.

vooral lekker genieten van JOUW TINKER..groetjes Diana

nine1987

Berichten: 8324
Geregistreerd: 14-07-08
Woonplaats: Alphen aan den Rijn

Re: Met mijn tinker naar de keuring.. Hoe dan?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-03-18 20:27

Wat een leuk verslag!! Heel erg bedankt!! :)

Mooie tink heb je ook.. <3

Tinkermuts

Berichten: 9388
Geregistreerd: 08-03-03
Woonplaats: Erichem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-18 13:25

Ik heb ook een ruin en zit bij het ICS , dit omdat hij daar al ingeschreven stond. Je moet eens bij beide stamboeken gaan kijken, dan denk ik dat je zelf wel voelt bij welke je je het meest thuis voelt. Ik vind het prettig dat ICS keuringen wat kleiner en persoonlijker zijn, maar vind NstvT weer professioneler met z'n keuringen maar vind het stuk onpersoonlijker. Heb ik het verleden bij beide stamboeken gezeten met mijn hengst. Ik vind dat je een erg mooi rastypisch dier hebt en denk dat ze hem bij beide stamboeken wel waarderen. Mijn ruin was op dezelfde keuring als Murrie hierboven, hij was daar net vijf. Eerste premie en dag kampioen. Erg gaaf om mee te maken.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Zerena

Berichten: 3888
Geregistreerd: 29-12-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-18 15:23

Super leuk!
Hier hetzelfde gedaan met mijn ruin vorig jaar.

Hij was nergens ingeschreven want hij komt uit Ierland, en zelf was ik ook helemaal nieuw in de "tinkerwereld"
Ik heb gekozen voor het NSvT, dat sprak mij op dat moment het meeste aan.

Goh wat was ik zenuwachtig voor de keuring met mijn knappe jongen.
Ik vond hem natuurlijk al erg knap, maar wat zou een jury daar van vinden.
Afbeelding

Ik was zo stom dat ik geen box gehuurd had voor die dag.
Gelukkig waren er allemaal vriendelijke mensen waardoor Splash toch nog lekker in een box kon staan.
Dus wij konden lekker ook een beetje om kijken.
Toen waren we aan de beurt, hartkloppingen tot en met ;)
Ik heb er ook voor gekozen om hem voor te laten brengen, anders was het resultaat vast niet zo goed geweest.
Nou ik ben nog nooit ZO trots geweest, hij had gewoon een 1e premie en was ster met goeie punten!
Ik heb de rest van het weekend gestuiterd :D
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding


Om een lang verhaal kort te maken....
Ik kom uit de "kwpn" wereld en was eerder alleen nog maar een paar keer op een keuring voor friezen geweest.
Maar ik vond het allemaal erg gemoedelijk en leuk.
Zo leuk dat ik tegenwoordig zelfs een beetje mee help in het stamboek

Succes met je keuze, en alvast heel veel plezier op de keuring!

nine1987

Berichten: 8324
Geregistreerd: 14-07-08
Woonplaats: Alphen aan den Rijn

Re: Met mijn tinker naar de keuring.. Hoe dan?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-03-18 16:43

Wat leuk weer om de verslagen te lezen.. :)
Ik blijf echt hard twijfelen waar te laten keuren.. Misschien toch wel allebei.. Heeft iemand enig idee tot hoe lang van tevoren je je paard op moet geven?

Lid worden van 2 stamboeken + keuringskosten tikken wel aan in 1x namelijk.. :P

En ik zie niemand met een wit voorbrenghoofstel (gewend in het Welsh wereldje :P ) Dit is dus geen verplichting?

Anoniem

Re: Met mijn tinker naar de keuring.. Hoe dan?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-18 16:55

Nee, dat is niet verplicht. Ik show altijd met een mooi lederen halster. Qua inschrijven verschilt dit per stamboek. Meestal kan je tot een paar weken voor een keuring wel inschrijven :)

cp112

Berichten: 14728
Geregistreerd: 08-03-05
Woonplaats: Zuidwolde (Drenthe)

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-18 17:09

nine1987 schreef:
Wat leuk weer om de verslagen te lezen.. :)
Ik blijf echt hard twijfelen waar te laten keuren.. Misschien toch wel allebei.. Heeft iemand enig idee tot hoe lang van tevoren je je paard op moet geven?

Lid worden van 2 stamboeken + keuringskosten tikken wel aan in 1x namelijk.. :P

En ik zie niemand met een wit voorbrenghoofstel (gewend in het Welsh wereldje :P ) Dit is dus geen verplichting?




Alleen een hengst mag bij meerdere stamboeken ingeschreven zijn. Een ruin niet.

Oftewel, wanneer je je bij het 2e stamboek aanmeld wordt hij bij het 1e automatisch uitgeschreven.



Vanaf 3 jaar is bij nsvt hoofdstel verplicht. Ip ics keuringen zie ik regelmatig halsters voorbij komen dus ik denk dat zij die regel niet hebben.


Persoonlijk vind ik mét neusriem mooier (enkele neusriem dus sperriem eraf).

Een halster zou ik nooit doen. Vind dat ook zo onprofessioneel ogen
Laatst bijgewerkt door cp112 op 26-03-18 17:10, in het totaal 1 keer bewerkt

cp112

Berichten: 14728
Geregistreerd: 08-03-05
Woonplaats: Zuidwolde (Drenthe)

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-18 17:09

DeMolenhoek schreef:
Nee, dat is niet verplicht. Ik show altijd met een mooi lederen halster. Qua inschrijven verschilt dit per stamboek. Meestal kan je tot een paar weken voor een keuring wel inschrijven :)



Bij NSvT wel degelijk verplicht ;)

nine1987

Berichten: 8324
Geregistreerd: 14-07-08
Woonplaats: Alphen aan den Rijn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-03-18 17:12

cp112 schreef:
nine1987 schreef:
Wat leuk weer om de verslagen te lezen.. :)
Ik blijf echt hard twijfelen waar te laten keuren.. Misschien toch wel allebei.. Heeft iemand enig idee tot hoe lang van tevoren je je paard op moet geven?

Lid worden van 2 stamboeken + keuringskosten tikken wel aan in 1x namelijk.. :P

En ik zie niemand met een wit voorbrenghoofstel (gewend in het Welsh wereldje :P ) Dit is dus geen verplichting?




Alleen een hengst mag bij meerdere stamboeken ingeschreven zijn. Een ruin niet.

Oftewel, wanneer je je bij het 2e stamboek aanmeld wordt hij bij het 1e automatisch uitgeschreven.



Vanaf 3 jaar is bij nsvt hoofdstel verplicht. Ip ics keuringen zie ik regelmatig halsters voorbij komen dus ik denk dat zij die regel niet hebben.


Persoonlijk vind ik mét neusriem mooier (enkele neusriem dus sperriem eraf).

Een halster zou ik nooit doen. Vind dat ook zo onprofessioneel ogen


Oh joh.. Weer wat geleerd.. Dan is t wel erg lastig om een keuze te maken.. Maar ach.. Ik ga zondag eerst eens kijken bij jou of t nsvt leuk is.. :P

Anoniem

Re: Met mijn tinker naar de keuring.. Hoe dan?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-18 17:24

Mijn excuses dan. Ik mocht met mijn merrie toch echt bij meerdere stamboeken keuring lopen. Maar ze kwam niet in elk stamboek in het hoofdstamboek.