Grizzly Bear, z’n tweede winter in

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Fortitude

Berichten: 3086
Geregistreerd: 03-08-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-17 20:45

Mijn eerste gedachte was: gooi er dan een goedkope deken op en niet zo'n fancy deken met print die vaak 3x zo duur zijn. Misschien kon je dan wel voer voor hem kopen.

Verschrikkelijk dat je zegt geen geld meer te hebben voor andere brokken. Daar huilt mijn hart echt om. Je kunt je paarden dus niet verzorgen, dat kan echt niet.

Hier hebben ze iets voor uitgevonden: keuzes maken en eerlijk zijn. Misschien geen 12 paarden willen houden maar veel minder zodat je ze in ieder geval kunt onderhouden :n

xLeoniee

Berichten: 2427
Geregistreerd: 16-01-12
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-17 20:48

Tja moet zeggen dat ze wel gelijk hebben.. en elk jaar komen er ook nog weer veulens bij.. misschien dan toch nadenken over wat verkopen om geld te hebben voor goede brokken oid? Of om weer dierenarts kosten voor grizzly te kunnen betalen als je er 12 hebt lopen. Wat als die andere 12 ziek worden?

LukieBradley

Berichten: 6558
Geregistreerd: 08-11-04

Re: Grizzly Bear, z’n tweede winter in

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-17 15:39

Wauw fortitude :')
Hoe weet jij eigenlijk wat die deken heeft gekost?
Wellicht was ie tweedehands.
Mijn dekens hebben vaak ook printjes en kleuren maar vallen zeker NIET in dure categorieen.
Juist omdat ik geen dure wil ga ik voor vreemd kleurige opties.

En ja ik ben het wel met de rest eens wbt financiën, ik bedoel er word blijkbaar om geld gevraagd via Facebook voor de verzorging?
Ik help met liefde mensenv en dieren maar niet op zo'n manier

Ts als je dit nog leest, ik hoop dat je in 2018 verstandige beslissingen kunt maken wbt je paarden.
Jij en/of de paarden moeten niet 'lijden' omdat je als eigenaren geen geld hebt voor goed onderhoud.
Het liefst heb ik er 100 en red ik ze allemaal maar dat gaat niet, heb er 4 en dat is al mega hard werken maar ik kan ze alles geven wat nodig is en soms extra :) gelukkig heb ik altijd veel backup indien nodig in nood.
Je kan niet alles redden en houden, blijf voor jezelf ook realistisch en ga er niet aan onderdoor.
Het moet een leuke hobby zijn en niet jezelf op vreten en de paarden achterstellen :)
Genoeg gepredikt, fijne jaarwisseling Ts, met je liefde voor de paarden is niets mis maar denk aan jezelf ;)

Fortitude

Berichten: 3086
Geregistreerd: 03-08-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-17 16:35

LukieBradley schreef:
Wauw fortitude :')
Hoe weet jij eigenlijk wat die deken heeft gekost?
Wellicht was ie tweedehands.
Mijn dekens hebben vaak ook printjes en kleuren maar vallen zeker NIET in dure categorieen.
Juist omdat ik geen dure wil ga ik voor vreemd kleurige opties.

Vandaar mijn 'eerste gedachte' en 'vaak 3x zo duur'. Anders had ik het wel wat anders verwoord maak je daar maar niet druk om.

Ik heb ook allerlei kleurtjes voor een goedkope prijs, maar weet toevallig van een kennis die deze specifieke deken ook heeft dat ze best prijzig zijn en deze ziet er splinternieuw uit. Dan nog moet een ieder zelf weten wat te doen, maar als er niet eens geld voor brok is... Tja.

Dus ik hoop dat die deken in Frankrijk een stuk goedkoper is of dat ze 'm gehad/gesponsord heeft gekregen :)

cp112

Berichten: 14736
Geregistreerd: 08-03-05
Woonplaats: Zuidwolde (Drenthe)

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-17 16:43

xLeoniee schreef:
Tja moet zeggen dat ze wel gelijk hebben.. en elk jaar komen er ook nog weer veulens bij.. misschien dan toch nadenken over wat verkopen om geld te hebben voor goede brokken oid? Of om weer dierenarts kosten voor grizzly te kunnen betalen als je er 12 hebt lopen. Wat als die andere 12 ziek worden?



Tja die veulens zal moeten, leveren nog weer enigszins iets op.

12 paarden en dan 1 zieke nog niet goed kunnen verzorgen is gewoon not done, simpel.
Hoe kan je om geld gaan vragen ed als je 12! paarden hebt waarvan recent nog gekocht. Ik snap dat niet hoor :\

Hevonen

Berichten: 5626
Geregistreerd: 21-01-04
Woonplaats: up north

Re: Grizzly Bear, z’n tweede winter in

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-18 11:19

Kom op mensen, we zitten heel ver van TS af, die met de beste bedoelingen en veel inzet een stumper van een veulen (nu geen veulen meer) opvangt. Denken jullie nu echt dat al die kritiek - over onderwerpen waar jullie niets van weten, jullie kennen TS niet persoonlijk (ik ook trouwens niet) - het plaatsen van voortgangsfoto's en -info stimuleren?
IK kan me best voorstellen dat TS er genog van heeft en dus geen foto's meer post. Dat zou ik persoonlijk jammer vinden.

Caily

Berichten: 12518
Geregistreerd: 02-09-07
Woonplaats: Noord Nederland

Re: Grizzly Bear, z’n tweede winter in

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-18 16:10

Ze vangt hem niet op maar heeft hem gekocht als toekomstige dekhengst... maar die kansen zijn door deze verwaarlozing inmiddels allang verkeken :n

daniweerd
Berichten: 1200
Geregistreerd: 27-03-09

Re: Grizzly Bear, z’n tweede winter in

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-18 16:18

En toch vind ik het grof en vrij brutaal dat dit topic nu zo´n wending krijgt......wij kennen de TS niet persoonlijk en weten niet wat er speelt, vind ook niet dat zij verantwoording hoeft af te leggen aan de zieltjes van Bokt......

Caily

Berichten: 12518
Geregistreerd: 02-09-07
Woonplaats: Noord Nederland

Re: Grizzly Bear, z’n tweede winter in

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-18 18:20

Ik denk dat de meesten hier juist schrijven omdat ze meeleven en begaan zijn met Grizzly Bear.

Zerena

Berichten: 3889
Geregistreerd: 29-12-04

Re: Grizzly Bear, z’n tweede winter in

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-18 20:20

Ts schrijft zelf dat er geen geld is voor brokken.
En is op FB geld aan het inzamelen.

Volgens mij ga je dan toch een paar stapjes te ver met 12 paarden.
Daarvoor hoeft niemand de ts te kennen.

cp112

Berichten: 14736
Geregistreerd: 08-03-05
Woonplaats: Zuidwolde (Drenthe)

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-18 20:26

MariekeTV schreef:
Ts schrijft zelf dat er geen geld is voor brokken.
En is op FB geld aan het inzamelen.

Volgens mij ga je dan toch een paar stapjes te ver met 12 paarden.
Daarvoor hoeft niemand de ts te kennen.



Precies dat dus..
Dit dier is al sinds vorig jaar ziek. We zien het allemaal mis gaan. En dan is er geen geld en wordt er geld gevraagd. Prima als je een ziek dier een goed thuis geeft en hem op wilt knappen maar als je wel andere paarden koopt en vervolgens geen geld hebt voor de verzorging van de zieke dan gaat er toch echt wat verkeerd.

Dovahkiin

Berichten: 566
Geregistreerd: 30-12-17
Woonplaats: Op de Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-18 20:31

MariekeTV schreef:
Ts schrijft zelf dat er geen geld is voor brokken.
En is op FB geld aan het inzamelen.

Volgens mij ga je dan toch een paar stapjes te ver met 12 paarden.
Daarvoor hoeft niemand de ts te kennen.


Hier ben ik het wel mee eens. Het is niet niks wat ts met Grizzly heeft meegemaakt en hij kwakkelt nog steeds met zijn gezondheid blijkbaar.