Ik vind het ontzettend lastig, ik ben nu toch echt op zoek naar een onverstoorbaar en bomproof type paard, ook om de gevoeligheid van de merrie wat te neutraliseren. Hopelijk heeft een relaxt type een positieve invloed op haar
En dan nu mijn dilemma. Een paard koop ik voor het leven, ik heb in 15 jaar 2 paarden moeten laten inslapen en behalve het verdriet was ook mijn portemonnee niet blij met de dierenarts rekeningen die hiermee gepaard gingen. Ik heb een paar hele gave tinkers te koop zien staan, qua uiterlijk zeker het type wat ik mooi vind (rond, stevig en boven de 1.50). Ik was dus helemaal niet op zoek naar specifiek dit ras, maar de beschrijving van hun karakter is wel wat ik zoek. Waarom nou zo moeilijk doen? Ehmmm….CPL en PSSM dus. Nou heb ik inmiddels gelezen dat je op PSSM kunt testen, maar kan dat op CPL ook? Of is dit iets waar je pas later eventueel tegenaan loopt?
Kortom….waarom wel/waarom geen Tinker?
Verder kan ik niets negatiefs bedenken.

Wij hebben een tinker en andalusiër, ze staan op onbeperkt droog hooi en basisbrok in de vorm van pure feed balance. Gras krijgen ze verder niet omdat mijn dame dan al snel te dik word en last krijgt van rasp.