Sokloze Tinkers

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
xRivaldo

Berichten: 823
Geregistreerd: 05-02-17
Woonplaats: Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-17 20:52

_Dominique schreef:
Mallow schreef:
Jullie weten dat sokken juist een vuilafstotende werking hebben voor mok? :D


Nou sorry hoor maar ik heb zo vreselijk veel plekken gemist door die sokken.

Ik kon het niet meer behandelen door al dat haar. Sinds ze is geschoren zijn de meeste plekken enorm gekrompen en sommige plekjes zijn al verdwenen.

Als ik niet had geschoren, was ik er nooit achter gekomen met wat voor mankementen ze liep.

Vraag me verder ook af wat mensen hier komen doen die hier ons voorschut komen zetten. Verlaat het topic dan en reageer uberhaupt niet. Start lekker je eigen discussie topic en ga niet hier de sfeer verzieken.


Houden sokken niet ook juist het zand goed 'vast'?

Incroyable
Berichten: 1828
Geregistreerd: 19-06-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-17 20:53

Ik ben normaal echt geen tinkerfan, maar dit vind ik echt wel heel gaaf! Staat meteen een stuk strakker, sportiever en verzorgder. Erg gaaf, ik blijf dit topic volgen :D

MallyBelly

Berichten: 3532
Geregistreerd: 23-12-08

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-05-17 20:53

Ik heb gevraagd aan het begin van het topic om vriendelijk te blijven. :D
De titel is erg duidelijk dus als je niet van Sokloze tinkers houd, reageer dan alsjeblieft niet... :o

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-17 20:54

Dat klopt ook! En dat zand jeukte enorm voor haar. Vond het bizar hoeveel vlas, zand etc. ik tegen kwam tijdens het scheren.

Sinds ze geschoren is stampt en jeukt ze niet meer, kan ik heel goed bij de plekken (man ik voelde me schuldig over de status van een achterbeen..) en er dus ook tijdig bij zijn. :)

MelanieB

Berichten: 25869
Geregistreerd: 06-08-06
Woonplaats: Lathum (GLD)

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-17 20:56

Melissa1996 schreef:
Ik heb gevraagd aan het begin van het topic om vriendelijk te blijven. :D
De titel is erg duidelijk dus als je niet van Sokloze tinkers houd, reageer dan alsjeblieft niet... :o

Volgens mij blijven mensen prima vriendelijk. Zoveel mensen, zoveel meningen en op een open forum kun je nou eenmaal niet alleen maar de 'oh wat mooi' reacties krijgen.

Anoniem

Re: Sokloze Tinkers

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-17 20:56

Ja maar als je hier de sfeer komt vernaggelen omdat de meeste het allemaal o zoveel beter weten. Hou je mening dan lekker voor je en open je eigen discussietopic. ;)

MallyBelly

Berichten: 3532
Geregistreerd: 23-12-08

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-05-17 20:58

MelanieB schreef:
Melissa1996 schreef:
Ik heb gevraagd aan het begin van het topic om vriendelijk te blijven. :D
De titel is erg duidelijk dus als je niet van Sokloze tinkers houd, reageer dan alsjeblieft niet... :o

Volgens mij blijven mensen prima vriendelijk. Zoveel mensen, zoveel meningen en op een open forum kun je nou eenmaal niet alleen maar de 'oh wat mooi' reacties krijgen.

Oh dat snap ik wel! Ik meld het vooraf alleen even.. Ieder zijn mening maar ieder heeft ook de keuze deze wel of niet te melden :o

MelanieB

Berichten: 25869
Geregistreerd: 06-08-06
Woonplaats: Lathum (GLD)

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-17 20:58

_Dominique schreef:
Ja maar als je hier de sfeer komt vernaggelen omdat de meeste het allemaal o zoveel beter weten. Hou je mening dan lekker voor je en open je eigen discussietopic. ;)

Nounou, dat kan nou wel wat normaler, snel op de teentjes getrapt? >;) Overdrijven is ook een vak apart; 'vernaggelen', welgeteld 1 opmerking van iemand.
Laatst bijgewerkt door MelanieB op 02-05-17 21:00, in het totaal 1 keer bewerkt

Dimphyl

Berichten: 2138
Geregistreerd: 09-12-11
Woonplaats: Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-17 21:00

Ik weet niet of ik me dit moet aantrekken, maar er wordt in de OP gezegd dat 'het soms niet anders kan door bijvoorbeeld mok'
Lijkt me dus niet puur positief..

Mijn vraag was totaal niet aanvallend of onaardig bedoeld, puur interesse waarom je dan niet voor een ander ras kiest ? (nogmaals; buitenom medische redenen)

xRivaldo

Berichten: 823
Geregistreerd: 05-02-17
Woonplaats: Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-17 21:01

Dimphyl schreef:
Ik weet niet of ik me dit moet aantrekken, maar er wordt in de OP gezegd dat 'het soms niet anders kan door bijvoorbeeld mok'
Lijkt me dus niet puur positief..

Mijn vraag was totaal niet aanvallend of onaardig bedoeld, puur interesse waarom je dan niet voor een ander ras kiest ? (nogmaals; buitenom medische redenen)


Misschien dat die gene alles aan de Tinker helemaal leuk vindt, maar de dikke sokken niet? :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-17 21:02

Neehoor, ik zeg wat ik vind. Maar nogmaals, als mensen graag willen discussiƫren over wel of geen sokken, open dan lekker je eigen topic en laat dit topic met rust.

Wat betreft kiezen voor een Tinker, geen idee. Ik hou wel van dr andere haren namelijk. Ok, de baard is er af maar dat kwam vast te zitten in het hoofdstel. Oorpluis is bijgepunt, maar de snor heeft er de hele winter mogen zijn tot hij er nu vanzelf is afgesleten. :D

Nies_
Berichten: 18300
Geregistreerd: 25-12-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-17 21:02

NatasjavE schreef:
Anoniem schreef:
Wat een heerlijk topic dit. Ik vind sokken echt ontzettend lelijk en onverzorgd staan (oef, beetje vloeken in de kerk), uitzonderingen daargelaten, en kan echt genieten van tinkers zonder sokken. Heel mooi!


Nu nog de manen mooi op 1 handbreedte in korten }>

Sorry kon het niet laten. Ik hou echt van korte manen, opgeschoren benen en alles strak getoiletteerd :D

Maar ik kan me voorstellen dat Tinker liefhebbers het juist minder mooi vinden, de sokken en de manen is natuurlijk wel een echt kenmerk wat bij Tinkers hoort.

Inderdaad manen kort en hoofd ook mooi opgeschoren!

Enneh.. Als het dan een dik beest op dunne pootjes is, moet ie meer aan het werk of minder eten krijgen, dan is het gewoon een net getoilleteerde krachtpatser.

MallyBelly

Berichten: 3532
Geregistreerd: 23-12-08

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-05-17 21:03

Genoeg gepraat, meer foto's van Sokloze Tinkers :D
Afbeelding

@_Dominique ach het was maar een reactie maar toch.. Liever te vroeg gemeld dan te laat :)

@Dimphyl Soms... Soms kan het niet anders, niet altijd, sommige vinden het gewoon mooier zonder sokken. In de winter met een pony op de klei is het niet grappig, komen ze met brokken klei naar binnen. Om makkelijkere schoon te houden.
Tinkers hebben gewoon heerlijke trekjes en een fijn karakter... Wij hebben er nu 3.. Van de winter hadden we er 4.
Mijn reactie was ook niet op jou vraag, helemaal niet, tuurlijk mag je het vragen.

@NatasjavE de manen zijn mij heilig! De moeder van ons veulen heeft manen van 85 cm! en Deze 75cm denk ik.. Te mooi om af te knippen :o :o

@Nies_ Lis is wel iets te dik nu maar ze zijn net het gras op gegaan.... :')
Laatst bijgewerkt door MallyBelly op 02-05-17 21:11, in het totaal 4 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-17 21:03

@Nies, helemaal mee eens. Toen ik de sokken eraf ging halen was ik ook bang voor een Barbapappa op stokjes. Maar ze is best in shape en het misstaat dr niet!

MelanieB

Berichten: 25869
Geregistreerd: 06-08-06
Woonplaats: Lathum (GLD)

Re: Sokloze Tinkers

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-17 21:06

Idd Nies, alleen dat doortrainen/minder eten mislukt dan vaak, maar daarom kan ik het bij enkele grai types wel waarderen maar die hebben sowieso vaak al weinig sok dus smaller gebouwd. :j

Anoniem

Re: Sokloze Tinkers

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-17 21:09

@Melanie, overigens wat heb jij een plaatje! Wederom ook bewijs dat ze echt wel kunnen springen!

Mallow

Berichten: 4695
Geregistreerd: 15-04-06
Woonplaats: Nijmegen

Re: Sokloze Tinkers

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-17 21:18

Zo pardon hor Dominique, het was goed bedoeld, zie smiley (:D).

Anoniem

Re: Sokloze Tinkers

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-17 21:20

Was ook niet aanvallend bedoeld. Ik gaf uitleg waarom jouw theorie niet altijd opgaat. :)

Benfan

Berichten: 4007
Geregistreerd: 08-10-07
Woonplaats: Emmen

Re: Sokloze Tinkers

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-17 21:26

Ik moet zeggen dat ik er ook wel eens aan zit te denken ze eraf te halen. We rijden elke dag, springen, dressuur en gebruik beenbescherming omdat mevrouw zichzelf aantikt in haar dolle dwaze buien. De sokken zitten dan eigenlijk best in de weg.. en aangezien ze geen enorme bos sok heeft zit ik er aan te denken om te kijken hoe het lijkt.. jawel... zonder.

Maar ga ik het doen? niet doen? Ik twijfel.. meer omdat ik bang ben voor commentaar.. en of het lelijk word of niet.

Afbeelding

JoycexEnya

Berichten: 5951
Geregistreerd: 11-12-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-17 21:40

Afbeelding
Ik ga mijne nog 1x wassen met sebacil als dat niet werkt, gaan ze er denk ook af.
Maar vind zo zonde! Haar gaat het denk niet staan!

Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-17 22:02

Melissa1996 schreef:
Het is absoluut niet de bedoeling om elkaar te beledigen, soms is het niet anders en moeten de sokken eraf!

Ik ben heel benieuwd naar andere sokloze Tinkers![/center]


Mijn stalgenootje heeft de sokken van haar Tinker helaas ook moeten snoeien ivm mok/mijten/jeuk, maar ik vind het stiekem zo veel vlotter staan. Op zich heb ik niets tegen sokken, bij Friezen vind ik de zwarte sokken ook wel wat hebben, maar Tinkers hebben vaak witte benen en witte sokken zijn in praktijk vaak het grootste deel van de tijd geel/bruin en dat heeft in mijn ogen vaak wat slonzigs.

RoosDeG

Berichten: 1837
Geregistreerd: 27-03-13

Re: Sokloze Tinkers

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-17 22:10

Ik heb ze destijds afgeschoren :)
Afbeelding
En nu een jaar later weer terug :)
Afbeelding

8nnemiek

Berichten: 43398
Geregistreerd: 22-01-05
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-17 07:00

JoycexEnya schreef:
[ [url=m/Bgdhtj.jpg]Afbeelding[/url] ]
Ik ga mijne nog 1x wassen met sebacil als dat niet werkt, gaan ze er denk ook af.
Maar vind zo zonde! Haar gaat het denk niet staan!

[ [url=m/a94jEc.jpg]Afbeelding[/url] ]

Je tinker heeft prachtige volle sokken! Zonde inderdaad om die eraf te halen!
Probeer eerst eens te behandelen met cydectin, dat is echt een wondermiddel. Je spuit het op een aantal plekjes op de benen, tussen de sokken, heel makkelijk aan te brengen en het werkt echt goed.
Mijn dierenarts raadde sebacil af omdat het zo giftig en kankerverwekkend schijnt te zijn, dus ik gebruik zelf alleen nog cydectin.

Wat betreft de bescherming van sokken tegen vuil en water, daar heb ik ooit een duidelijke foto van gemaakt:
Afbeelding

Anoniem

Re: Sokloze Tinkers

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-17 12:41

Gek plaatje; heb je het dan over alle sokken of alleen over de sokken van een gezond paard?
Hier bij de mijten/mok-Tinker vervuilen de sokken van binnenuit door alle wondjes en ontstekingen. Met sok lijkt hij ook veel meer jeuk te hebben dan zonder sok, volgens de dierenarts omdat al dat ontstekingsvocht in combinatie met korsten gaat broeien en er te weinig zuurstof bij komt.

MallyBelly

Berichten: 3532
Geregistreerd: 23-12-08

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-05-17 13:07

xyzutu2 schreef:
Gek plaatje; heb je het dan over alle sokken of alleen over de sokken van een gezond paard?
Hier bij de mijten/mok-Tinker vervuilen de sokken van binnenuit door alle wondjes en ontstekingen. Met sok lijkt hij ook veel meer jeuk te hebben dan zonder sok, volgens de dierenarts omdat al dat ontstekingsvocht in combinatie met korsten gaat broeien en er te weinig zuurstof bij komt.

Sokken houden het heel lang tegen, alleen als het dan zover is, is geen houden meer aan..