Wij hebben onlangs een tinker gekocht vanuit een boer die ze in het land had lopen. Ze heeft een paspoort met een geschatte leeftijd van 8 jaar, geen ouders. Een paspoort van Veteran Horse society. Ze komt dus uit Engeland. Totaal geen duidelijke informatie dus
Wel is ze erg mooi, heel mooi tinkerbehang, aan de maat, aparte maanogen. Ook nog eens een heel fijn karakter, wel erg groen dus ik weet vrij zeker dat er zo goed als nooit iets mee gedaan is. De bedoeling was vooral om haar daar weg te halen (ze werden daar niet echt ideaal verzorgd) en wat op te knappen en te beleren. De dreadlocks zijn uit de manen en sokken, ze is geent ontwormt en even gecheckt of ze niet drachtig is. Ze pakt alles super op en we willen met grondwerk gaan beginnen. So far so good
Maar nu, we gaan haar helaas niet houden maar zoeken een nieuw baasje als ze fijn is beleerd. Ze heeft geen papieren en ik vraag me af of het interessant is om haar in te laten schrijven bij een stamboek dmv een keuring? Ik weet vrij zeker dat ze in smaak zal vallen.
Denken jullie dat dit mensen aantrekt en het makkelijker maakt haar te verkopen? En kan dit wel als de ouders onbekend zijn? En zo ja, hoe werkt dit?
Ze heeft een paspoort en is gechipt, thats about it.
Ik hoor het graag