Moderators: Sica, Melissa0304, RianneH, Neonlight, balance
Caily schreef:Hoe bedoel je mest in de staart? Ik heb al jarrnlang Tinkers en eigenlijk ken ik dat probleem niet? Of bedoel je van die klontjes aan de binnenkant? Dat is een gevolg van geen goede mest, gevolg van niet passend voer. Met passend voer en gezonde paarden heb ik geen last hiervan. Als ik het wel zie is voor mij een eenvoudige manier om te achterhalen dat er iets niet goed is.
Love_Mirra schreef:Toen de staart van mijn haf te zwaar werd, kon ze hem ook niet goed optillen en ook altijd mest/plas erin. Daarom heb ik aan de achterkant van de staart een paar lokken af geknipt. Niets van te zien en nu ook geen meststaart meer
Jane2 schreef:Ik heb op dit moment de staart van Storm in 3 grote vlechten. Hij is gek op eikels maar zijn darmen niet zo hahaaa. En dat zie je ook terug aan zijn staart. Zijn staart is ook erg dik. Hij tilt zijn staart wel op maar die is zo zwaar dat hij er toch tegen aan poept. Normaal is het goed te doen, maar nu met de eikels is het weer een ramp. Ook al hebben we de wei afgezet zodat hij er bijna niet aan kan, toch liggen er nog wat eikels in de wei waar ze lopen. Zijn staart in de vlecht helpt echt heel goed.
Koper schreef:Als je de benen ook al moet scheren en behandelen lijkt me toch dat de weerstand van je paard niet helemaal op peil is. Weerstand wordt in de darmen gemaakt. Heb je wel eens mest laten onderzoeken?
Mijn merrie (shet) heeft ook een staart die aan de zware kant is. Ze is een zweetvos en dan ziet mest er in er gewoon slordig uit. Laatst had ze een dag wat dunnere mest en meteen de staart weer vies. Ik heb 'm maar gewassen, een andere oplossing heb ik nog niet gevonden. Als ik het invlecht wordt het net zo vies (er komt dan mest tegen de onderkant van de staart) en uitdunnen helpt wel wat maar was toch niet echt een succes. Met goed voer en goede weerstand kom ik het verste met haar. En als hij dus echt vies is gaat hij in het sop.
Caily schreef:Hier dus al jarenlang Tinkers, verschillende soorten en maten, maar goed rantsoen en geen van allen last van vieze staarten. Gras nu hier te nat en te arm om goed te eten.
Gebruikers op dit forum: SentiBot en 1 bezoeker