Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Lucy_1 schreef:Het probleem in mijn ogen is dat de meeste koudbloeden te dik zijn... te vet... En als je zo'n paard aan het werk zet en je zet ze ook regelmatig stil, dat dat een enorme aanslag op de spieren is. Elke koudbloed met overgewicht die last krijgt van zijn/haar spieren zal al gauw pssm positief zijn... maar spierbevangenheid bijvoorbeeld, hebben paarden meer last van dan pssm. En als een paard spierbevangen staat en pssm positief is, zal men altijd zeggen dat dat door pssm komt... bullshit... komt gewoon omdat het paard te vet is... in mijn ogen dan hoor...
Olikea schreef:Ben vandaag gaan kijken bij een hele leuke (bijna) vosbonte tweejarige. . Flinke dame al. Verwachte stokmaat van 1.55 of iets meer.
De rest op pssm loopt al, dus dat willen we even afwachten. . Als die negatief is wil ik een klinische keuring laten doen. Ik vind haar wel heel erg leuk.
Ze komt uit ierland. Heeft enkel een paspoort.
Hoe doe je dat als je zo'n dier wilt laten opnemen in het tinker stamboek. .en welk stamboek neem je dan?