[HK] Harig & bont #5 Lange manen, volle staarten!

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Poosje81
Berichten: 21195
Geregistreerd: 13-08-02
Woonplaats: La Douce France

Re: [HK] Harig & bont #5 Lange manen, volle staarten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-16 19:55

Zonnetje hier ook niet gezien helaas. Maar vandaag wel weer even buitenritje gedaan. Was toch wel erg lekker :j

TurboTinker

Berichten: 14900
Geregistreerd: 07-10-03
Woonplaats: Meppel

Re: [HK] Harig & bont #5 Lange manen, volle staarten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-16 20:00

Ik zag het op fb. Lekker!
Jari had vandaag een proefrijder..hij was moe en stout. 3 min erop gezeten. Stap draf en galop. Meneer was meteen weer braaf :')

chimello

Berichten: 6405
Geregistreerd: 28-03-06

Re: [HK] Harig & bont #5 Lange manen, volle staarten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-16 20:06

Hier was het best warm maar niet echt zonnig

Shelly21

Berichten: 1766
Geregistreerd: 17-03-11

Re: [HK] Harig & bont #5 Lange manen, volle staarten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-16 20:09

Hier wel zonnig!

jorretje

Berichten: 3992
Geregistreerd: 30-08-05
Woonplaats: Blaricum

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-16 20:10

Hier was het prachtig weer *\o/* .. maar ik ben ziek -O-

Nessa

Berichten: 8623
Geregistreerd: 20-05-08
Woonplaats: Tilburg

Re: [HK] Harig & bont #5 Lange manen, volle staarten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-16 20:29

Heerlijk al die buitenritjes!!!
Ik kan nog steeds niet rijden.
Vandaag haar benen gewassen en daarna met neocidol. Ze stampt weer, en daarnaast ook haar kootholtes bijten...
Krijg ik net een berichtje dat ze haar staart en hoofd ook schuurt. -O-
Misschien toch luizen (ze heeft wat kale plekjes op der hoofd) ... Kan echt nergens luizen vinden... Nou ja, morgen der lichaam ook maar wassen met neocidol dan.

Schimmelkweek is al ingezet. Dus nu eerst neocidol wassen.
Mocht de kweek positief uitvallen, kan ik nog met imaverol wassen. Wat een gedoe zeg

chimello

Berichten: 6405
Geregistreerd: 28-03-06

Re: [HK] Harig & bont #5 Lange manen, volle staarten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-16 21:16

Kan ook gewoon verharen zijn?

elliecuijk
Berichten: 1283
Geregistreerd: 04-03-11
Woonplaats: in het brabantse cuijk

Re: [HK] Harig & bont #5 Lange manen, volle staarten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-16 22:17

shely,mooie foto ,mooi landhuis/villa!
jane,die tweede foto :+: die is wel heel erg lief!

ik vondt t weer ook wel tegenvallen vandaag.althans ik had er meer van verwacht.had met de dames afgesproken het deken smorgens af te doen,dan zou ik het er savonds wel weer opleggen.maar bleek toch nog te fris te zijn.Pas om half 12 zag ik de zon de eerste poging doen om terrein te winnen ,maar veel meer is t niet geworden -O-

Jane2

Berichten: 685
Geregistreerd: 30-06-13

Re: [HK] Harig & bont #5 Lange manen, volle staarten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-16 22:27

Storm en Woody zijn echte knuffel konten hahaa. Als er een van de twee mee moet voor te trainen ofzo dan is het ook erg knuffelen als die weer terug komt. Super schattig.

Ben net naar de bekendmaking geweest van team Holland!! Voor het EK Working Equitation in München. Erg leuk. Zeker omdat Ton Duivenvoorden daar deel van uitmaakt. En hij gisteren nog bij ons is geweest voor die lesdag.

Ik heb vandaag ook weer de dekens eraf gehaald. Even staan twijfelen of ik ze er wel voor de nacht op zou leggen, maar toch maar niet gedaan. Het koelt vannacht niet zo erg af dus dacht, nu eraf en er niet meer op hahaaa. Of het moet nog koud worden dan kijk ik wel wat ik ermee doe. Nu lekker dekenloos!!!

Nientsje

Berichten: 5245
Geregistreerd: 16-02-08
Woonplaats: Friesland

Re: [HK] Harig & bont #5 Lange manen, volle staarten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-16 22:41

Ballen Nessa.

Jammer Ellie!

Leuk Jane!

Feike staat sinds gister alleen onder een 0 grams.

Mandyy

Berichten: 30484
Geregistreerd: 09-06-02
Woonplaats: Barneveld

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-16 23:05

Mac ook 0 gram, maar hij zal voorlopig niet zonder deken komen ivm zijn kale plekken.
Dierenarts is laatst weer geweest en hij mag absoluut niet worden bloot gesteld aan zon zonder deken en bij 20+ graden overdag niet buiten. :(

Max heb ik nog 150 gram op.

TurboTinker

Berichten: 14900
Geregistreerd: 07-10-03
Woonplaats: Meppel

Re: [HK] Harig & bont #5 Lange manen, volle staarten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-16 23:12

Jaron staat nu een paar dagen dekenloos. Wss gaat ie maandag middag weer op

Nessa

Berichten: 8623
Geregistreerd: 20-05-08
Woonplaats: Tilburg

Re: [HK] Harig & bont #5 Lange manen, volle staarten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-16 00:04

Ja heb ik ook aan gedacht, wellicht verharen. Dierenarts dacht misschien combi van verharen, dikke vacht en zweet. Vind maar lastig. Haha.

Hier ook een paar dagen dekenloos.
Ze heeft sowieso altijd onder 0 grams gestaan. Maar met verwachting van veel regen gaat ie denk ik weer op

Nientsje

Berichten: 5245
Geregistreerd: 16-02-08
Woonplaats: Friesland

Re: [HK] Harig & bont #5 Lange manen, volle staarten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-16 17:30

Feike staat nu ook in zijn blote kont. Haalde hem nattig onder zijn deken vandaan.

Nou ik heb de leg eruit. :')
Les gehad met Feike met nieuwe zadel. Man wat is dat wennen. Zit zoveel breder :oo
Gebeurde vanalles buiten de bak. Mensen liepen met paarden en veulentjes speelden buiten enzo.
Feike eerst afgeleid steeds. Maar toen zijn we veel bezig gegaan met halthouden vanuit stap en draf en dan weer achterwaarts en aandraven etc.etc. dat ik het nieteens merkte dat merrie en veulen ondertussen binnengehaald werden. Feike was zeer geconcentreerd. En de galop tsja zowel Feike als ik moeten aan het zadel wennen dus ik zat weer te verkrampt helaas. En Feike had weer een aantal mega bokken... en ik was kapot :') maar mijn instructrice spoorde me toch aan waardoor we toch door gegaan zijn. We hebben zat om aan te werken, maar dat wist ik al. Dus we gaan gewoon vrolijk door. Vandeweek waarschijnlijk weer een les. Ik ben niet alleen kapot moe -voel Feike nog tussen mijn benen :)) - maar ook voldaan :)

Nessa

Berichten: 8623
Geregistreerd: 20-05-08
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-16 17:47

Klinkt goed hoor!
Jullie komen er wel.

Ik heb cheana even gewassen.
I.p.v. geel is ze weer beetje wit.
Zeker haar manen. Die waren echt knalgeel :+

Afbeelding

Nientsje

Berichten: 5245
Geregistreerd: 16-02-08
Woonplaats: Friesland

Re: [HK] Harig & bont #5 Lange manen, volle staarten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-16 18:07

Knapperd!
Knap hoor dat je dr zo wit krijgt :=

Nessa

Berichten: 8623
Geregistreerd: 20-05-08
Woonplaats: Tilburg

Re: [HK] Harig & bont #5 Lange manen, volle staarten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-16 18:12

Cowboy magic yellow out :D

Laughy

Berichten: 328
Geregistreerd: 03-03-10
Woonplaats: Weert

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-16 19:59

Tijdje niet meer gereageerd maar wel gewoon meegelezen :)

Paar weken terug (13-3-2016) was er op de basisschool van de verzorgster van mijn mini open dag, en wij waren gevraagd om met de paarden daar heen te komen om wat demo's te geven van onder andere vrijheiddressuur en om een B-proef voor te rijden :)
Paardjes waren erg braaf en Murphy heeft die dag ook gewoon even en nieuwe vrijheidsdressuur trucje geleerd! :j Iets waar we al heel lang mee bezig waren maar wat op geen enkele manier lukte, en daarom dus besloten hadden om eerst maar eens andere dingen te trainen. en toen deed hij het op eens! _O-

Afbeelding


En vandaag hebben we (Murphy zijn verzorgster en ik) mee gedaan met een dressuurwedstrijdje op de manege waar ik eerst reed (Blue Stables) We zijn geëindigd op een gedeelde 2e plek met beide 199 punten :D
Hij doet zo braaf zijn best de laatste tijd! en met dit heerlijke weer van vandaag was het ook totaal geen straf om lekker in de buiten bak in en uit te stappen!

Afbeelding


Ik vind trouwens dat jullie allemaal best veel betalen voor jullie lessen :=
Ik betaal 20 euro voor een uur (wat vaak uitloopt naar een uur en een kwartier of soms zelf 1,5 uur) en daar komen geen reiskosten enz. meer bij!

Nientsje

Berichten: 5245
Geregistreerd: 16-02-08
Woonplaats: Friesland

Re: [HK] Harig & bont #5 Lange manen, volle staarten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-16 20:09

Knappe Murphy.
Gefeliciteerd met je punten!

Ik zou voor een uur ook 20 euro betalen. Maar dat hou ik echt nog niet vol dus 20 (soms bij uitloop 30 ) minuten is voor mij lang genoeg :P ik betaal 7,50 per les en aangezien mijn instructrice ook mijn staleigenaresse is, heb ik ook geen reiskosten :P

jorretje

Berichten: 3992
Geregistreerd: 30-08-05
Woonplaats: Blaricum

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-16 20:11

Dan je echt goedkoop uit hoor! Ik betaal 20 tot 30 euro per les en heb dan 30 minuten tot een uur les.

Gaaf hoor die steiger!
Dat ik leer ik de mijne bewust niet! Toen hij net de jambette (zijn eerste vrijheidsdrussur oefening) kende deed hij die vaak 'zomaar' uit enthousiasme. omdat ik dat natuurlijk vaak beloond had, dat wil dus écht niet met de steiger hebben.
Laatst bijgewerkt door jorretje op 03-04-16 20:15, in het totaal 1 keer bewerkt

elliecuijk
Berichten: 1283
Geregistreerd: 04-03-11
Woonplaats: in het brabantse cuijk

Re: [HK] Harig & bont #5 Lange manen, volle staarten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-16 20:14

dat is niet duur !

nientsje,een nieuw zadel is altijd wennen,maar dat bokken moet ook een keer afgelopen zijn natuurlijk.wellic.ht dat het toch niet helemaal zuiver ligt dan,eve in de gaten houden.

vanmorgen gezongen in een ziekenhuis.gewoon een mis,maar dan met wat patienten te bed of rolstoel.
was ontzettend mooi.zo was er een moment dat iedereen een kaarsje aan mocht steken om iemand te gedenken of voor een eigen gedachte.er waren mensen die t niet droog hielden.
zo zongen we ook het lied waarin ik gedeeltelijk solo zing.dagen van tevoren al zenuwen,want behalve zichtbare luisteraars konden ook de rest van het ziekenhuis meeluisteren.dan wil je natuurlijk wel dat het goed gaat.en dat ging het!wat een machtig gevoel dan.
daarna was er gebak met koffie of thee.een vrijwilliger was jarig en had voor iedereen gebak meegenomen.toppie!
de zon kwam hier pas laat op gang,maar wat was t weer lekker vandaag!

Nientsje

Berichten: 5245
Geregistreerd: 16-02-08
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-16 20:41

Ik leer Feike het steigeren sowieso niet. Lijkt me niet echt veilig.

Klopt wat je zegt Ellie. Maar dat hij vandaag bokte is echt mijn eigen schuld. Ik verkrampte weer waardoor hij dus eigenlijk tegen gehouden werd en niet anders kon. Wanneer ik niet verkramp bokt hij ook niet. Dus daar ga ik hard mee bezig.
Verder loopt hij met dit zadel veel losser, fijner er vrijer. Zijn schouders hebben nu ook alle ruimte. :)

Klinkt als een geslaagdd dag Ellie!

Laughy

Berichten: 328
Geregistreerd: 03-03-10
Woonplaats: Weert

Re: [HK] Harig & bont #5 Lange manen, volle staarten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-16 20:47

@Jorretje, Dan is het inderdaad maar beter het hem niet te leren, je wil inderdaad niet dat hij straks uit enthousiasme ineens twee voorbenen in je nek gooit :=
Het heeft mij hier de grootst mogelijke moeite gekost om die twee voorbenen tegelijk van de grond af te krijgen, echt al op heel veel verschillende manieren geprobeerd maar niks hielp, maar schijnbaar werd hij van het publiek daar zo druk dat hij ineens besloot dat als hij een spaanse pas om en om kon doen, dat het dan ook wel met twee benen tegelijk kon _O-
Murphy zal het gelukkig ook echt nooit uit zich zelf doen, sterker nog, als ik het op commando wil moet ik het minstens twee keer vragen omdat hij bij de eerste keer twijfelt of het wel echt mag!

@Elliecuijk; Wauw wat een prachtige ervaring lijkt me dat, krijg zo van je geschreven stukje al bijna kippenvel :P klinkt alsof je een top dag hebt gehad!

Nientsje

Berichten: 5245
Geregistreerd: 16-02-08
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-16 20:51

Ik durf bijna wel met zekerheid te zeggen dat Feike er "misbruik" van zou maken als ik hem op commando leer steigeren. Als hij met zijn vrienden aan het spelen en klieren is, staat hij ook geregeld op zijn achterbenen :+
En omdat hij ook spontaan zijn flehm kunstje gaat doen voor snoepjes (wat hij dan niet krijgt) tsja dan is 1 en 1 toch wel 2 :+

elliecuijk
Berichten: 1283
Geregistreerd: 04-03-11
Woonplaats: in het brabantse cuijk

Re: [HK] Harig & bont #5 Lange manen, volle staarten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-16 21:49

ja dat had ik op een gegeven moment met eros.om z'n nekspieren wat soepeler te maken leerde ik dmv een snoepje hem links en rechts buigen en later ook z'n hoofd tussen de voorbenen te buigen.tot ie dacht;dat ga ik iedere dag ongevraagd doen,krijg ik weer een snoepie *D .daar trap ik dus niet in.nu laat ie z'n kunstjes vaak nog zien aan anderen terwijl ze niet weten dat ie dat kan,in de hoop op een koekje.nope,dat gebeurt niet