[HK] Harig & bont #5 Lange manen, volle staarten!

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Nimby

Berichten: 259
Geregistreerd: 12-05-14
Woonplaats: Randstad

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-16 16:50

Haha de ultieme bijrijdertest! Laat ze achter met Milan en kijk of je ze terugziet :D
Maar zonder gekheid, zo'n gaaf en ruim paard zullen toch wel mensen enthousiast voor zijn? Juist die een beetje eraan willen rijden. Gaaf beest!

Nikki ook succes met iemand vinden voor Dublin.

Feike briljant! Hoe die weer zo lekker onverstoorbaar in die balkjes blijft staan.

Shelly kan je verzorgster zelf nog niet rijden of wil je haar nog niet op Xaffier hebben?

Poosje81
Berichten: 21194
Geregistreerd: 13-08-02
Woonplaats: La Douce France

Re: [HK] Harig & bont #5 Lange manen, volle staarten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-16 16:53

Het is ook een hele gave knol :j
Echt veel talent en in de omgang super fijn! En beetje ruiter kan er echt veel uithalen hoor!

Shelly21

Berichten: 1766
Geregistreerd: 17-03-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-16 16:53

Nimby schreef:
Haha de ultieme bijrijdertest! Laat ze achter met Milan en kijk of je ze terugziet :D
Maar zonder gekheid, zo'n gaaf en ruim paard zullen toch wel mensen enthousiast voor zijn? Juist die een beetje eraan willen rijden. Gaaf beest!

Nikki ook succes met iemand vinden voor Dublin.

Feike briljant! Hoe die weer zo lekker onverstoorbaar in die balkjes blijft staan.

Shelly kan je verzorgster zelf nog niet rijden of wil je haar nog niet op Xaffier hebben?


Ik wil dat nog niet hebben. Daarom ook bewust voor een verzorgster gekozen en ze vind dat dus ook helemaal niet erg. Ik wil geen ongelukken met hem want ook onder het zadel is hij ontzettend eenkennig. En misschien kunnen we opbouwen als ze er een tijdje is.

jorretje

Berichten: 3992
Geregistreerd: 30-08-05
Woonplaats: Blaricum

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-16 17:07

Fijne paashaas!
Vervelend Nikki! Het is dat ik Gijs al heb, anders had je graag geholpen!
Milan lijkt me echt een gaaf paard voor de juiste ruiter, kan je veel van leren!

Ik speel ook af en toe met het idee een verzorg(st)er te zoeken voor 1 dag in de week. Niet omdat meneer iets te kort komt, maar ik heb zelf altijd zo veel plezier gehad van andermans paarden en tja hij is ook bijna 5 dus mag best wat vaker lopen.. Maar dan lees je weer van die verhalen en dan denk ik tja jonge hengst ...
Áls ik het doe dan is het in eerste instantie werken vanaf de grond, blijf ik er de eerste tig keer bij en verplicht af en toe les van mijn juffie. Of het moet een bekende zijn met genoeg ervaring.
Waar heb jij de oproepjes geplaatst Nikki?

Voelt sowieso raar op een ander paard dan je eigen te stappen ;), maar ik vind het rijden op een warmbloed niet heel anders.

Shelly21

Berichten: 1766
Geregistreerd: 17-03-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-16 17:11

jorretje schreef:
Fijne paashaas!
Vervelend Nikki! Het is dat ik Gijs al heb, anders had je graag geholpen!
Milan lijkt me echt een gaaf paard voor de juiste ruiter, kan je veel van leren!

Ik speel ook af en toe met het idee een verzorg(st)er te zoeken voor 1 dag in de week. Niet omdat meneer iets te kort komt, maar ik heb zelf altijd zo veel plezier gehad van andermans paarden en tja hij is ook bijna 5 dus mag best wat vaker lopen.. Maar dan lees je weer van die verhalen en dan denk ik tja jonge hengst ...
Áls ik het doe dan is het in eerste instantie werken vanaf de grond, blijf ik er de eerste tig keer bij en verplicht af en toe les van mijn juffie. Of het moet een bekende zijn met genoeg ervaring.
Waar heb jij de oproepjes geplaatst Nikki?

Voelt sowieso raar op een ander paard dan je eigen te stappen ;), maar ik vind het rijden op een warmbloed niet heel anders.

Qua gangen is het anders. zweveriger, gooit wat meer op dat soort dingen. En veel langer paard wat je bij elkaar moet rijden haha.

jorretje

Berichten: 3992
Geregistreerd: 30-08-05
Woonplaats: Blaricum

Re: [HK] Harig & bont #5 Lange manen, volle staarten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-16 17:17

hmm ja dat is wel zo. Gijs is niet kort in zijn rug en loopt heel ruim, dus dan is het verschil misschien wat minder groot.

Poosje81
Berichten: 21194
Geregistreerd: 13-08-02
Woonplaats: La Douce France

Re: [HK] Harig & bont #5 Lange manen, volle staarten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-16 17:21

Alleen heeft Gijs wel weer een stuwende draf, dat maakt wel verschil.

chimello

Berichten: 6405
Geregistreerd: 28-03-06

Re: [HK] Harig & bont #5 Lange manen, volle staarten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-16 17:37

wil je Milan echt verplaatsen... Je weet nooit hoe je hem terug krijgt. Ik zou het niet durven qua rijden.

Poosje81
Berichten: 21194
Geregistreerd: 13-08-02
Woonplaats: La Douce France

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-16 17:42

chimello schreef:
wil je Milan echt verplaatsen... Je weet nooit hoe je hem terug krijgt. Ik zou het niet durven qua rijden.

Ja hoor, qua rijden heb ik daar niet echt moeite mee. Als iemand hem bij ons op stal rijdt heb ik ook geen fulltime toezicht. Integendeel zelfs...

chimello

Berichten: 6405
Geregistreerd: 28-03-06

Re: [HK] Harig & bont #5 Lange manen, volle staarten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-16 18:26

Dat durf ik toch niet aan. Dan moet je die persoon wel echt blind kunnen vertrouwen.

Nientsje

Berichten: 5245
Geregistreerd: 16-02-08
Woonplaats: Friesland

Re: [HK] Harig & bont #5 Lange manen, volle staarten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-16 18:37

Zou ik ook nooit doen nee

WenK

Berichten: 10510
Geregistreerd: 10-01-03
Woonplaats: 't Gooi

Re: [HK] Harig & bont #5 Lange manen, volle staarten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-16 19:00

Hier ook een top bijrijdster voor Lis. Heeft haast meer voor haar over dan ik... :D

Denk dat Leo Milan ook niet naar zo maar iedereen zou verplaatsen, maar bij een goed gevoel en onder goede afspraken denk ik dat niks mis mee is.

Op dit moment heb ik ook een paard in bruikleen/training staan. Heb er straks geen tijd meer voor, dus dan gaat ze terug naar haar eigenaar. Ze staat dus ook gewoon bij mij in pension.

Nessa

Berichten: 8623
Geregistreerd: 20-05-08
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-16 20:33

@ xxJolienxx: welkom!
Als je Fenna al zo leuk vind, waarom dan niet Fenna overnemen? Je weet haar karakter al. Ze is jong, dus je kunt nog jaaaaaaaaren genieten van der. Je weet nooit hoe een veulen uitgroeit, blijft een gok.
Met Fenna weet je het al :)

@ Mandy: oej dat is schrikken! Gebeurd dat wel vaker?

@ Nimby: heerlijke foto's van je tinkie!

@ cp112: super goed en fijn weer te paard! *\o/*

@ Nientsje: een niet goed passend zadel is echt niet fijn. Kan me voorstellen dat Feike er niet goed onder loopt dan.
Enne... zonder zadel rijden? Super goed voor je zit! Eventueel barebackpad, dan glijd je zelf minder :)
Die strandrit is wel jammer (zou ik ook niet doen zonder zadel)

@ donnar: jammer van je bijrijder, maar wel eerlijk.


Ik kan helaas nog niks. Ribben echt flink gekneusd. Kan niet eens normaal opstaan vanuit de bank.
Naar de huisarts geweest, tramadol meegekregen. Nou, die dingen gaan de prullenbak in.
Ben gisteren de hele dag hondsberoerd geweest. Misselijk, overgeven, versnelde hartslag, zweten, duizelig, hoofdpijn, buikpijn. Gezellig...

Ik was gisteren nog bij de paarden. Ik heb stalgenootje gevraagd of ze Cheana wil rijden, aangezien ik er even uit lig. Vond ze helemaal geweldig (meisje van 14). Dus gisteren even geholpen, toen ik me iets beter voelde. Ging erg goed. Had liever nog meer tips gegeven, maar moest weer overgeven. Blugh.

Vandaag gelukkig niet meer beroerd. Uiteraard wel weer meer pijn. Maar ja, beter als constant overgeven en misselijk zijn.
Is ook een nieuw paardje gekomen op stal. Ging super!
Maar... Cheana laat zicht wegjagen door de nieuwe >;)
Staan ze bij het hooi te eten, komt die nieuwe om even nieuwsgierig te kijken, rent Cheana snel weg en kijkt zielig op een afstandje naar het hooi >;)
Die nieuwe doet dus nog niet eens iets, wat een muts zeg...

Pliennxx

Berichten: 197
Geregistreerd: 08-09-15

Re: [HK] Harig & bont #5 Lange manen, volle staarten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-16 20:43

Nessa ja idd! Daar heb je helemaal gelijk in! Dat soort dingen spoken allemaal door me hoofd, ook omdat ik over 3 jaar in me examenjaar zit,
Fenna heeft nu ook een stokmaat die ik wil 1,55 en groeit nog!
Verder vind ik Fenna net teveel wit hebben, maar dat maakt haar karakter helemaal goed!

Hier wat babyfoto's gevonden van haar!
sorry voor de kwaliteit,

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Nientsje

Berichten: 5245
Geregistreerd: 16-02-08
Woonplaats: Friesland

Re: [HK] Harig & bont #5 Lange manen, volle staarten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-16 21:02

Tsja met bbp rijden kan ik ook niet verder dan stap want ik kan hem niet uitzitten :=

Heh jeetje balen Nessa.. beterschap :(:)
Gekke Cheana!

Naawh lieve baby foto's :)

Nessa

Berichten: 8623
Geregistreerd: 20-05-08
Woonplaats: Tilburg

Re: [HK] Harig & bont #5 Lange manen, volle staarten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-16 21:06

Is ook kwestie van oefenen.
Ik kon het ook niet. Veel geoefend.
Uiteindelijk zat ik op bbp op buitenrit, alle gangen en zelfs springen :P

Nu zou ik ook weer moeten oefenen. Cheana zit fijn hoor, maar weer anders dan mijn oude lease paard

Mandyy

Berichten: 30484
Geregistreerd: 09-06-02
Woonplaats: Barneveld

Re: [HK] Harig & bont #5 Lange manen, volle staarten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-16 21:07

Lieve kleintje foto's!

Nessa, wat naar! Beterschap! Fijn dat zo goed ging rijden met stalgenoot.
Wel eens eerder gebeurd, maar heel lang geleden. Heb regelmatig heftige migraine aanvallen, in allerlei vormen.. Steeds anders, denk dat dit er ook mee te maken had. Voel me nog niet helemaal 100%.

WenK

Berichten: 10510
Geregistreerd: 10-01-03
Woonplaats: 't Gooi

Re: [HK] Harig & bont #5 Lange manen, volle staarten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-16 21:09

Beterschap Nessa!

Nessa

Berichten: 8623
Geregistreerd: 20-05-08
Woonplaats: Tilburg

Re: [HK] Harig & bont #5 Lange manen, volle staarten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-16 21:10

Vervelend zeg mandy. Maar rustig aan doen!

Nientsje

Berichten: 5245
Geregistreerd: 16-02-08
Woonplaats: Friesland

Re: [HK] Harig & bont #5 Lange manen, volle staarten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-16 21:30

Nja Feike wordt er erg onzeker van. Hij durft dan niet te draven omdat ik dan snel mijn balans verlies (doorzitten ben ik gewoon heel slecht in). En elke x als ik mijn balans verlies dan staat Feike stil. Dus nehh is niet zoveel aan :))

Lori

Berichten: 3564
Geregistreerd: 11-08-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-16 21:55

@Nessa, hopelijk voel je je snel beter hoor :(:)

Hier terug met Finn gewerkt vandaag, deze keer was het oefenen op minuten lang stil staan. Ging vrij goed moet ik zeggen :+ .

Anoli

Berichten: 19377
Geregistreerd: 20-10-03

Re: [HK] Harig & bont #5 Lange manen, volle staarten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-16 14:08

:wave: Ik heb weer eens wat tijd om te lezen :D
Vanochtend de weilanden uitgemest... was code geel voorspelt maar behalve stevige wind en 1 klein buitje heb ik niks gemerkt en nu thuis ook lekker zonnig :j

elliecuijk
Berichten: 1283
Geregistreerd: 04-03-11
Woonplaats: in het brabantse cuijk

Re: [HK] Harig & bont #5 Lange manen, volle staarten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-16 17:08

hier heeft t vanmorgen flink gewaaid.en dan sta je bij de bak te kijken in een fleesche vest.brr zo koud!maar t kon niet anders.sommige paarden zijn bang van mijn jas(rode jas,schijnbaar eng).uiteindelijk kon ik in een hokje gaan zitten wat beter aan voelde.

vandaag naar de boekenmarkt geweest en o o o wat ben ik me te buiten gegaan aan t kopen er van.pap zei,doe nou maar,nu kun je ze kopen en vindt je ze,straks kun je ze niet meer vinden.ok,dan maar kijken welke ik niet heb..29 boeken later en dan in de kringloop nog 13 heb ik bijna alle pockets van Agatha christie binnen 8)7 .mis er nu nog een stuk of 20.ach die vindt ik ook nog wel.ben er erg blij mee,kan wel even vooruit :j

Mandyy

Berichten: 30484
Geregistreerd: 09-06-02
Woonplaats: Barneveld

Re: [HK] Harig & bont #5 Lange manen, volle staarten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-16 17:10

Jeetje je hoeft je voorlopig niet te vervelen! :=

Nessa, hoe voel je je vandaag?

Anoli

Berichten: 19377
Geregistreerd: 20-10-03

Re: [HK] Harig & bont #5 Lange manen, volle staarten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-16 17:13

Wauw heerlijk he zoveel boeken kopen :j
Ik ga elk jaar naar het boekenfestijn in mijn woonplaats, echt heerlijk zoveel boeken als ze daar hebben :j