[HK] Harig & bont #5 Lange manen, volle staarten!

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
JoycexEnya

Berichten: 5951
Geregistreerd: 11-12-10

Re: [HK] Harig & bont #5 Lange manen, volle staarten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-18 16:01

Ik ga naar Samoza in vierhouten bij Nunspeet. Jaren daar op de camping gestaan, ook onze eerste eigen paar gekocht. Helaas sinds 2008 of 2009 al niet meer geweest en nu met een vriendin samen een weekje.

Ik denk dat het meer aan mij zelf ligt. Ze is zo anders dan mijn fjord totaal het tegenovergestelde. Ik denk ook dat ze te veel energie heeft, maar nog geen goed uithoudingsvermogen. Ze is 5 jaar word 1 mei 6 jaar.

Alienda jeetje nare val, ik ben 2 jaar geleden ook achterovergeslagen met een paard. Heb nu ook wel spanning wat Betsy natuurlijk ook voelt, fijn dat jij dat totaal niet hebt. Mevrouw de spiegel. Wat een knapperd is Indezz <3

Nientsje wat super dat het zo goed gaat. Kan mij voorstellen ben ook altijd hyper als Betsy het goed doet.

Mariek zou een mooie maat zijn.

Kimley

Berichten: 9155
Geregistreerd: 04-10-12
Woonplaats: Oudemirdum

Re: [HK] Harig & bont #5 Lange manen, volle staarten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-18 07:54

Angst is echt klote.. je komt er niet zo makkelijk weer vanaf..
Na een harde val van mouse, (en daarvoor nog andere pony's) zat dr angst bij mij ook erg hoog :(
Gelukkig zijn we nu op de goede weg en vertrouwen we elkaar bijna 100%.

De les ging erg goed, wat een fijne pony heb ik toch <3
Ze was erg te spreken over haar losheid en soepelheid :)
De galop is nog een puntje van aandacht maar ook dat gaat helemaal goedkomen!
Nu opzoek naar eigen spoortjes en lekker verder trainen :)

Afbeelding

JoycexEnya

Berichten: 5951
Geregistreerd: 11-12-10

Re: [HK] Harig & bont #5 Lange manen, volle staarten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-18 08:41

Ja angst is zo vreselijk. Maar ze buffelt steeds onder mij vandaan. In de bak heb ik geen angst meer gelukkig, maar buiten. Op de grond ook vertrouwen voor 10000% maar onder het zadel. Maar het ligt sws aan mij.

Als ik maar iets gespannen/ frustreerd raak. Is Betsy echt een spiegel. Als ik lekker ontspannen ben is zij dat ook. Zo lastig. Laatst naar het bos ging het zo goed en ontspannen en nu ineens weer drama.

Fijn dat je les goed ging :D

Allienda

Berichten: 1372
Geregistreerd: 24-02-08
Woonplaats: Brunssum

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-18 08:45

Fijn als het goed gaat he Nientsje! Ik herken heel erg je stuiter gevoel. Na jaren van de potentie in een paard zien maar niet de tijd om serieus te trainen en als een trigger op elkaar werken omdat paard en ruiter beetje hetzelfde stijfkoppige karakter hebben := ....... Nu het super goed gaat stuiter ik alle kanten op en tel ik de uren op mn werk af om weer te rijden. (dat is heel lang geleden dat ik me zo voelde!!!)

Haha, nu de perfecte instructrice gevonden die mij leert om niet in de valkuilen te stappen die Indezz voor me plaatst :+ en minimaal 5x in de week rijden helpt echt super erg!! Ik wordt ook helemaal hyper ervan dat de puzzelstukjes op zn plaats beginnen te vallen!

En angst is echt niet fijn, je moet eerst weer vertrouwen opbouwen net als Kimberly al aangeeft. Dat vertrouwen verder uitbouwen om de volgende stap weer te zetten. Soms ook uit he eigen comfortzone stappen om verder te kunnen komen. Dit is zoooooo verschrikkelijk moeilijk, daarom Nientsje & Kimberly super knap gedaan *\o/* +:)+ Dat gaat allemaal goedkomen!

Afbeelding
Indezz na de les gisteren, ze was een beetje moe haha. Maar ze heeft super haar best gedaan en gaat echt super fijn <3. Nu de galop nog en dan kunnen we een B-proefje gaan oefenen *\o/*

Zerena

Berichten: 3890
Geregistreerd: 29-12-04

Re: [HK] Harig & bont #5 Lange manen, volle staarten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-18 08:49

Knap hoofd <3

Ik zit ook nog steeds met mijn stomme angst te worstelen.
Maar de betere (rij) tijd komt er aan.
Dus hier misschien toch ook hetzelfde gaan doen als jou Allienda.
Zeer regelmatig gaan rijden.
Zou ook wel erg graag weer dat plezier terug krijgen.

JoycexEnya

Berichten: 5951
Geregistreerd: 11-12-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-18 08:53

Ik probeer Betsy 2x in de week te rijden. Ik moet haar ook meer rijden en evt longeren, maar dan ben ik bang dat ik haar overbelast. Ze is 5 jaar.

Ze moet ook meer doen ze heeft ook veel te veel energie, terwijl ze de hele dag buiten staat. En amper krachtvoer krijgt. Maarja dan denk ik weer straks is het teveel.

Ik merk ook wel een beetje dat ik plezier met het rijden van Betsy totaal niet heb. En mijn fjord heb ik dat wel. Maar dat is denk puur de angst denk ik die ik bij haar heb.

Zerena

Berichten: 3890
Geregistreerd: 29-12-04

Re: [HK] Harig & bont #5 Lange manen, volle staarten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-18 09:15

Als je haar 4 keer in de week zou rijden, maar dan niet gelijk uren, denk ik dat het wel mee valt.
Denk dat het longeren (rondjes lopen) meer belastend is.

cp112

Berichten: 14736
Geregistreerd: 08-03-05
Woonplaats: Zuidwolde (Drenthe)

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-18 09:57

Jammer dat het rijden minder gatlat met betsy. Met 5 kunnen ze wel iets meer dan 2x onder het zadel. Wat Marieke zegt, longeren kan meer belastend zijn dan rustig rondje ohz.


Angst is rot, ik heb het gehad bij vreemde paarden, stapte er nooit zo op. Is sinds een jaar aardig minder. Sloeg ook nergens op want bokken/steigeren etc maakt mij niet uit. Het is het stukje dat je het paard niet kent en niet in kan schatten wat mij tegenhield.


Gaaf dat je weer zo fanatiek rijd Daan! Knappe Indezz.



Hier was ik net begonnen met Carrera maar dat staat alweer op pauze. We zijn achterover gegaan na een fikse steiger partij zo uit het niets. Terwijl het de dagen ervoor steeds fijner ging en ze niet meer steigerde.
We zijn allebei nog heel incl zadel gelukkig. Nu gaat ze even door de malle molen lichamelijk om het een en ander uit te sluiten.

Allienda

Berichten: 1372
Geregistreerd: 24-02-08
Woonplaats: Brunssum

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-18 09:58

Je kunt ook lekker aan de hand werken om Betsy aan het werk te zetten. Ik ben er geen kei in maar het is wel goed voor haar -en ieder paard-. En als je rustig aan opbouwt dan zal ze steeds meer belast kunnen worden.

Ik denk dat goede begeleiding heel erg belangrijk is. Een goede instructeur of instructrice kan je helpen om de problemen op te lossen als het zelf niet lukt. Hij/zij kan je ook helpen om je grenzen te verleggen en je angsten te overwinnen. Belangrijk is ook dat je eerlijk bent naar je paard en naar jezelf hoe moeilijk dat ook is.

Daar is het bij mij ook misgelopen, goede begeleiding. Toen we verhuist zijn was het voor mijn instructrice te ver. Naja ze kwam wel maar moest ze reiskosten en reistijd rekenen (logisch uiteraard) maar daardoor werden de lessen werden te duur voor me. €60,- per uur -O-

Nu een instructrice uit het dorp en we hebben echt een enorme klik tussen ruiter-juf en paard-juf. Ze is helemaal gek van Indezz en vroeg laatst of ze nog eens mocht rijden := [edit]juf is ook paardenmasseur en osteopaat in opleiding, super fijn en superhandig met de training omdat ze ook dingen ziet en voelt wat een "standaard instructeur" misschien zou missen.

Allienda

Berichten: 1372
Geregistreerd: 24-02-08
Woonplaats: Brunssum

Re: [HK] Harig & bont #5 Lange manen, volle staarten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-18 10:01

OMG Chantal dat is echt schrikken, achterover kiepen met een paard -O- Ja laat je maar goed nakijken! Maar steigeren is dat echt een dingetje van Carrera? Ik las er laatst ook al iets over?

Zerena

Berichten: 3890
Geregistreerd: 29-12-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-18 10:36

cp112 schreef:
Hier was ik net begonnen met Carrera maar dat staat alweer op pauze. We zijn achterover gegaan na een fikse steiger partij zo uit het niets. Terwijl het de dagen ervoor steeds fijner ging en ze niet meer steigerde.
We zijn allebei nog heel incl zadel gelukkig. Nu gaat ze even door de malle molen lichamelijk om het een en ander uit te sluiten.


Dat je er nog op durft _/-\o_

Hele stomme gedachte misschien, maar je hebt wel eens verteld dat zij ook behoorlijk hengstig is.
Zou het met elkaar te maken kunnen hebben?

Nientsje

Berichten: 5247
Geregistreerd: 16-02-08
Woonplaats: Friesland

Re: [HK] Harig & bont #5 Lange manen, volle staarten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-18 10:52

Pfoe Chantal! :wow:

Angst is rot -O-

Jodym

Berichten: 4935
Geregistreerd: 19-11-06

Re: [HK] Harig & bont #5 Lange manen, volle staarten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-18 11:14

Ja angst. Dat ken ik; niet erop maar wel ernaast.

Vorige pony ging er steeds vandoor. Ik durf nu ook niet meer op de weg te wandelen met mijn tink.

Ik woon op de Veluwe. Of nja Apeldoorn :) grappig dat jullie hierheen gaan voor een weekendje haha

cp112

Berichten: 14736
Geregistreerd: 08-03-05
Woonplaats: Zuidwolde (Drenthe)

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-18 11:36

Jodym schreef:
Ja angst. Dat ken ik; niet erop maar wel ernaast.

Vorige pony ging er steeds vandoor. Ik durf nu ook niet meer op de weg te wandelen met mijn tink.

Ik woon op de Veluwe. Of nja Apeldoorn :) grappig dat jullie hierheen gaan voor een weekendje haha



Ben vorig jaar 2x bij de Cantharel geweest. Dit jaar wil ik weer. Maar moet pony wel ff ophouden met die rare fratsen :')

paddraigh
Berichten: 3697
Geregistreerd: 10-08-07

Re: [HK] Harig & bont #5 Lange manen, volle staarten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-18 12:58

Oefff das even naar chantal, niks aan over gehouden verder?

Angst is waardeloos idd...
De mijne is af en.toe ook een draak maar gelukkig tot nu toe geen angst .

Ga zo ook even rijden, wel in de bak thuis aangezien de kids nog vakantie hebben ,en.niet altijd zin hebben om mee te fietsen.doort bos haha... alleen laten zou kunnen wbt leeftijd van ze maar laat nr bed en samen braaf thuis zitten euuuhhhh..

cp112

Berichten: 14736
Geregistreerd: 08-03-05
Woonplaats: Zuidwolde (Drenthe)

Re: [HK] Harig & bont #5 Lange manen, volle staarten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-18 13:11

Ik was ff flink beurs maar begint nu weer wat weg te trekken. Viel al met al mee gelukkig. Ik had gelukkig snel in de gaten dat ze te ver ging en achterover zou gaan dus mid air dacht ik "abandon ship!" :') Was er dus al af voor zij viel.

Allienda

Berichten: 1372
Geregistreerd: 24-02-08
Woonplaats: Brunssum

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-18 15:08

cp112 schreef:
Ik was ff flink beurs maar begint nu weer wat weg te trekken. Viel al met al mee gelukkig. Ik had gelukkig snel in de gaten dat ze te ver ging en achterover zou gaan dus mid air dacht ik "abandon ship!" :') Was er dus al af voor zij viel.


Abandon ship _O- Maar je hebt echt verrekte mazzel gehad zeg!

paddraigh
Berichten: 3697
Geregistreerd: 10-08-07

Re: [HK] Harig & bont #5 Lange manen, volle staarten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-18 21:25

Ja dat zal wel!!
Idd echt mazzel..

Nientsje

Berichten: 5247
Geregistreerd: 16-02-08
Woonplaats: Friesland

Re: [HK] Harig & bont #5 Lange manen, volle staarten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-18 21:29

Nou inderdaad! Goed reactievermogen ook!

Shelly21

Berichten: 1766
Geregistreerd: 17-03-11

Re: [HK] Harig & bont #5 Lange manen, volle staarten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-18 23:25

Chantal jeetje! Das altijd mijn angst als Xaffier ook zo hoog komt. Gelukkig iedereen ongedeerd.

Daniella, knappe indezz!! Ben benieuwd hoe ze het gaat doen straks in de ring. Knapperd is het.

Ik heb vanavond cross les gehad. Was super leuk! Xaffier zijn favo onderdeel was toch echt wel de waterbak. Hij plonste er zo hard in telkens. Iedereen lag dubbel om hem :+ Als het goed is ontvang ik morgen foto's

paddraigh
Berichten: 3697
Geregistreerd: 10-08-07

Re: [HK] Harig & bont #5 Lange manen, volle staarten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-18 09:48

Stoer shelly!

Wat een prut weer...

Nientsje

Berichten: 5247
Geregistreerd: 16-02-08
Woonplaats: Friesland

Re: [HK] Harig & bont #5 Lange manen, volle staarten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-18 10:53

Tof Shelly!!

Ja vies weer inderdaad...

Kimley

Berichten: 9155
Geregistreerd: 04-10-12
Woonplaats: Oudemirdum

Re: [HK] Harig & bont #5 Lange manen, volle staarten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-18 11:08

Hier is het gewoon droog hoor :')
Maar hey ik moet toch gewoon werken, dus mij maakt het niks uit :=

Nientsje

Berichten: 5247
Geregistreerd: 16-02-08
Woonplaats: Friesland

Re: [HK] Harig & bont #5 Lange manen, volle staarten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-18 11:38

Ik moet vanavond ook werken :+
Morgen de hele dag, en maandag ook -O-

Shelly21

Berichten: 1766
Geregistreerd: 17-03-11

Re: [HK] Harig & bont #5 Lange manen, volle staarten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-18 13:22

Hier is het super weer, zonnetje erbij. Alleen vanmorgen wat regen. MArja ach moet ook tot 22.00 uur werken