[HK] Harig & bont #5 Lange manen, volle staarten!

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Jane2

Berichten: 685
Geregistreerd: 30-06-13

Re: [HK] Harig & bont #5 Lange manen, volle staarten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-17 21:20

Ik ben ook naar equiday geweest. Vond het eerlijk gezegt een beetje tegenvallen. Een paar shows en demo's waren wel leuk en duidelijk. Maar vond er ook veel tegenvallen. Ik hoop altijd dat ik er weer iets van leer, maar dat kan ik nu eigenlijk niet zeggen. Maar al bij al wel een erg leuke dag gehad. Silvy verwent met een touwhalster en een leadrope.

Kimley

Berichten: 9164
Geregistreerd: 04-10-12
Woonplaats: Oudemirdum

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-17 21:24

Ik vond heel veel een beetje :wow:
Zo overdreven sorry.. "we moeten zo natuurlijk en paardvriendelijk met onze dieren omgaan 'gaat op paard zitten'" >;)

Jane2

Berichten: 685
Geregistreerd: 30-06-13

Re: [HK] Harig & bont #5 Lange manen, volle staarten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-17 21:33

Ik vond bv de eerste demo van Marion? dacht ik met de lange teugelen in hal B heel jammer. Dat paard kon het wel (werd gezegt) maar zij kon er weinig mee. Het duurde te lang tot het paard haar begreep. En daarna was ze nogal bot tegen de eigenaresse. Ze had van te voren even met dat paard moeten werken zodat de communicatie klopt.
En die western show met quaterhengsten. Dat was er eentje die nog nooit op een show geweest was. Was dus ook erg jammer. Zij is de tweede show gewoon niet meer gekomen hahaaa.
En ook een enkele die zeiden dat het paard er geen zin meer in had en dus maar even wat gingen vertellen hahaa. Dat vind ik dan zo jammer.

Maar ook zeker wel goede dingen gezien. Ook erg leuke. En vond de sfeer erom heen wel erg goed.

Kimley

Berichten: 9164
Geregistreerd: 04-10-12
Woonplaats: Oudemirdum

Re: [HK] Harig & bont #5 Lange manen, volle staarten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-17 21:49

Ja zeker goede dingen gezien inderdaad !
Ik vond ook veel hetzelfde.. heel veel vrijheidsdressuur shows. Al hou ik daar wel van maar toch veel van hetzelfde :)
Ik keek heel erg uit naar de demo met het jonge paard.. maar die viel me wel tegen :=

Nessa

Berichten: 8623
Geregistreerd: 20-05-08
Woonplaats: Tilburg

Re: [HK] Harig & bont #5 Lange manen, volle staarten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-17 22:03

Ik was er wat later. Tegen half 12.
Ik heb de demo / shows gekeken van:

- westernshow met quarterhengsten. Tegenvaller
- doorgegaan naar plezier met 4. Leuk om te zien :)
- equi unity. Rechtrichten met obstakels. Erg leerzaam. Nog tijdje met haar gepraat op de stand
- Nikki van olst. Open les vd. Leuk om even te zien. Maar werd saai
- parelli 4 savvy's. Leuk om te zien.
- eponaquest. Angst de baas. Ik kon de aandacht er niet bijhouden. Terwijl het toch een onderwerp voor mij is
- vd challenge. Leuk om te zien
- door naar Chris irwin. Ook heel leuk
- Marjan Smit. Lange teugelen. Leuk en leerzaam! Anders blijkbaar dan dr 1e demo

Azara71
Berichten: 756
Geregistreerd: 21-03-14
Woonplaats: ................

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-17 22:21

M'n kleine Fancy gisteren <3

Nu eindelijk een volwassen merrie (geboren in 2014 :o ) en maar 1 meter 20 hoog :D

Afbeelding

Afbeelding

Mandyy

Berichten: 30503
Geregistreerd: 09-06-02
Woonplaats: Barneveld

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-17 22:38

Leuke neckrope!

Ik vond de VD challenge juist best wel tegenvallen. :o
De show die als opvulling was vond ik wel leuk.

Verder gezien:
- Trec show
- Schriktraining
- Be the Light 2x - eerste keer viel tegen
- Nalanta 2x
- Marjan Smit in hal A
- Kozakken voltige
- Nikki van Olst
- freedom freestyle funny
- Claudi Miller
- Claudia Rosel

Kimley

Berichten: 9164
Geregistreerd: 04-10-12
Woonplaats: Oudemirdum

Re: [HK] Harig & bont #5 Lange manen, volle staarten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-17 22:42

Ik weet niet eens meer wat ik allemaal gezien heb..
Vond die shet met het lange teugelen wel super gaaf, wat een leuk ding <3

Mandyy

Berichten: 30503
Geregistreerd: 09-06-02
Woonplaats: Barneveld

Re: [HK] Harig & bont #5 Lange manen, volle staarten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-17 22:44

Ja die mocht wel bij mij worden afgeleverd.. strikje niet nodig!

Kimley

Berichten: 9164
Geregistreerd: 04-10-12
Woonplaats: Oudemirdum

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-17 22:52

Mandyy schreef:
Ja die mocht wel bij mij worden afgeleverd.. strikje niet nodig!


Nee nee.. wel delen dan he!
Ene week bij jou.. andere week bij mij :D

Mandyy

Berichten: 30503
Geregistreerd: 09-06-02
Woonplaats: Barneveld

Re: [HK] Harig & bont #5 Lange manen, volle staarten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-17 22:59

Oh dat is goed hoor. :j

Ga morgen gelijk weer vrijheidsdressuur met Max doen. Heb dit soort evenementen vaak als motivatie wel even nodig. :o
Oh en tuig invetten. :z Wel heerlijk in het zonnetje!

Nessa

Berichten: 8623
Geregistreerd: 20-05-08
Woonplaats: Tilburg

Re: [HK] Harig & bont #5 Lange manen, volle staarten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-17 23:27

Ik heb ook maar een kort stukje van de vd challenge gezien. Zo lang vind ik niks aan. Eventjes wel leuk. En mijn bijrijdster wilde ook graag even vd zien :)

Kimley

Berichten: 9164
Geregistreerd: 04-10-12
Woonplaats: Oudemirdum

Re: [HK] Harig & bont #5 Lange manen, volle staarten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-17 08:27

Ik heb ook direct maar een leadrope en een clicker besteld :')
Vandaag mouse even grondig poetsen en dan met die poeder insmeren.. :)

Mandyy

Berichten: 30503
Geregistreerd: 09-06-02
Woonplaats: Barneveld

Re: [HK] Harig & bont #5 Lange manen, volle staarten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-17 08:43

Leuk! Een clicker heb ik in de kast liggen, maar nog nooit gebruikt.
Zag veel leuke dingen (touwteugels, neckrope, mini pionnen, mix om muffins te maken) maar heb een koopverbod. :o :')

Kimley

Berichten: 9164
Geregistreerd: 04-10-12
Woonplaats: Oudemirdum

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-17 08:51

Mandyy schreef:
Leuk! Een clicker heb ik in de kast liggen, maar nog nooit gebruikt.
Zag veel leuke dingen (touwteugels, neckrope, mini pionnen, mix om muffins te maken) maar heb een koopverbod. :o :')


Voor mouse is dat wel handig om dr een beetje te ondersteunen wanneer ze het goed doet :')

Ja ik heb ook genoeg leuke dingen gezien.. maar een pad was echt nodig en een goed hoofdstel in het bruin ook. Ik hoop alleen dat ze hem past want het is maat Full

Floortz
Berichten: 1774
Geregistreerd: 19-02-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-17 13:54

Azara71 schreef:
M'n kleine Fancy gisteren <3

Nu eindelijk een volwassen merrie (geboren in 2014 :o ) en maar 1 meter 20 hoog :D


Oww...die sokken...die zijn mega! <3

Nessa

Berichten: 8623
Geregistreerd: 20-05-08
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-17 21:36

En de ruin heeft cheana gedekt -O-
Had ie nog nooit gedaan. Heeft eerder bij een merrie gestaan die zich ook veel aanbood. Boehoe

paddraigh
Berichten: 3697
Geregistreerd: 10-08-07

Re: [HK] Harig & bont #5 Lange manen, volle staarten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-17 07:14

Ging het goed met de voorgenomen activiteiten gisteren :-)

Nessa balen zeg..

Nientsje

Berichten: 5248
Geregistreerd: 16-02-08
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-17 09:24

Ohh leuk Mandy!
En die Escape room, hoe was dat? Lijkt me zo leuk om eens te doen :D
Balen van de schimmel in Max zijn hoeven, gelukkig ben je er op tijd bij!

Heh jasses Kimley... de dood aan die luizen ~~}>
Mooie spulletjes heb je gekocht!

missanita lekker op buitenrit geweest en weer een mooie foto :D

Mooie neckrope voor Cheana!
Balen dat de ruin haar gedekt heeft...

Heh jammer dat het zo tegenviel Jane!

Knapperd Azara!

Ik heb er al 2 werkdagen opzitten bij mijn nieuwe werk. Tot nu toe erg divers werk en heb het wel naar mijn zin, want er is genoeg te doen! Vanavond van 5 tm 9 daar aan de slag :) (afgelopen vrijdag en zaterdag waren mijn eerste werkdagen daar).
Gisteren op buitenrit geweest met Feike, samen met een stalgenootje en haar Haflinger. De Haflinger is niet snel bang, en vindt verkeer prima. Dus ideaal om mee op buitenrit te gaan. Maar er stond een auto met trailer op het erf, waar we langs moesten en de Haf gaat wat moeilijk van het erf (daarna is het prima allemaal) dus die wilde niet... Feike had zoiets van:"Hee schiet op man!" dus die gaf de Haf een por met zijn neus tegen de billen :') Daarna slaakt hij een diepe zucht en ging maar voorop. Dus wij voorop op de weg... met auto's en fietsers en motoren... Ohjee... Nou Feike was heel dapper! Soms wel momenten dat hij het heel spannend vond en stilviel, wat dribbelde of stukje omhoog kwam of om wilde draaien, maar zodra ik hem lichtjes wat "tegenhield" op rechts en bemoedigend wat aanspoorde, ging dat heel goed! Het werd steeds makkelijker. Gelukkig is Feike niet een paard wat aan de ren gaat, en waarbij spanning direct wegvloeit als het "gevaar" voorbij is (lees: auto bijvoorbeeld voorbij is, meteen weert ontspannen). Waardoor het uiteindelijk heel goed ging! Lekker anderhalf uur weggeweest en in het bos aan een los teugeltje. Terugweg over de weg, nog steeds voorop, nou ging prima! Feike was super braaf :D Mooi zo door oefenen dus :D Daarna de middag lekker op een terrasje gezeten met vriendlief en de avond naar de bioscoop geweest. een gevuld maar leuk dagje dus :D

Mandyy

Berichten: 30503
Geregistreerd: 09-06-02
Woonplaats: Barneveld

Re: [HK] Harig & bont #5 Lange manen, volle staarten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-17 13:20

Welke film ben je geweest?
Mooi dat nieuwe werk bevalt.

Escape room was super leuk! Had verwacht dat het heel eng was, maar dat was helemaal niet zo.

Nientsje

Berichten: 5248
Geregistreerd: 16-02-08
Woonplaats: Friesland

Re: [HK] Harig & bont #5 Lange manen, volle staarten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-17 13:29

Chips := best een flauwe film maar was wel aardig :+

Klinkt super leuk zo'n escape room!

Jane2

Berichten: 685
Geregistreerd: 30-06-13

Re: [HK] Harig & bont #5 Lange manen, volle staarten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-17 16:26

Lekker Hannah, zo'n buitenritje.

Wij zijn vanmiddag ook heel even met beide tinkers het bos in geweest. Storm heeft zoveel energie. Bijna niet leuk meer. Woody was natuurlijk erg braaf hahaaa. Hebben maar enkele passen gedraafd omdat woody nog nooit met een ander paard in het bos heeft gedraafd. Maar hij ging kei goed. Storm daar en tegen bouwde zoveel adrenaline op dat het op een mini takje moest schrikken en een bok gaf. Hij wordt dan zo kort in de hals en rug dat hij als een bom aanvoelt. Ben er na een paar passen even afgegaan. Heb hem op zijn plaats gewezen en heb 5 passen naast hem gelopen. Ben weer opgestapt en verder gereden. Ging super. Toen struikelde woody zo erg dat ik dacht dat ze overkop gingen maar viel mee gelukkig. Storm schrok daar zo van dat hij wilde aandraven maar dat wist ik te voorkomen en nog net op tijd geroepen voor de bok hahaa. Dus die bleef ook weg hahaaa. Wat een draak.

Storm heeft hier al weken last van. Bruist van de energie. Is op een grappige wijze best pittig. Hij krijgt sinds okt/nov vitalbix te eten. Ik merkte dat hij iets te kort kwam. Zou hij nu zo lekker in z'n vel zitten dat hij dus energie te veel heeft. Teveel adrenaline opbouwt? De basisbrok in de avond is er al af bij hem hahaa. In de ochtend krijgt hij nog wel wat basisbrok bij zijn vitalbix omdat hij sneller eet dan woody en dus anders ook de vitalbix van woody te pakken heeft. Wordt er eigenlijk een beetje simpel van. Hij is erg grappig en daardoor is het voor mij moeilijker om consequent te blijven. En hij weet me te verrassen. Hij is zo snel en lenig. Zal hem woensdag eens in de roundpen gooien hahaaa. Even lekker grondwerk waarbij hij lekker los kan lopen en zich uit kan leven. Misschien is dat een oplossing.

Of zou het een puberteit kunnen zijn. Ik weet geen geboorte datum van hem, maar hij zou nu eigenlijk 8 jaar moeten zijn.

paddraigh
Berichten: 3697
Geregistreerd: 10-08-07

Re: [HK] Harig & bont #5 Lange manen, volle staarten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-17 16:39

Jane ik merk het ook aan paddy sinds hij nutrimasch krijgt ,ben er mee gestopt .kreeg maar.1maatbeker vol,maar schijnbaar toch teveel nu 1x in de week gaat prima.

A flauwe films zijn vaak nog heel grappig!

Escape room nog nooit gedaan,mijn kids wel eens in zo.n soort kar..die vonden het geen goed idee van mij whaha..

Nienstje fijn dat het goed bevalt!! En brave feike zeg!
Hoe gaat het met he caavs

Vandaag wat gewonnen! De set van fra bitloos hoofdstel halster.en touw!!

Kimley

Berichten: 9164
Geregistreerd: 04-10-12
Woonplaats: Oudemirdum

Re: [HK] Harig & bont #5 Lange manen, volle staarten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-17 16:57

Vitalbix schijnt vaker die bijwerking te geven ( meer energie)

Mijn knappe (P)Luizen bolletje :') <3

Afbeelding

Afbeelding

Zerena

Berichten: 3890
Geregistreerd: 29-12-04

Re: [HK] Harig & bont #5 Lange manen, volle staarten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-17 16:59

Grappig Jane dat je hier nu mee komt.
Ik zit eigenlijk een beetje met hetzelfde met Splash.
Hij kreeg de Subli dieet, maar daar werd hij echt TE blij van. (gewoon een beetje vervelend en trappen naar de hoefsmid en ook echt wat teveel looplust ;) )
Nou heb ik hem daarna maar over gezet op vitalbix met een beetje lucerne.
En hij is alweer een stuk normaler, maar hij mag wat mij betreft nog wel wat normaler :D
Helaas vind hij de Fiber Force echt niet zo lekker, hij liet er steeds meer van staan.