[HK] Harig & bont #5 Lange manen, volle staarten!

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
Jodym

Berichten: 4933
Geregistreerd: 19-11-06

Re: [HK] Harig & bont #5 Lange manen, volle staarten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-19 19:54

Ooh dat klinkt veel belovend!
Voor mij hebben ze een ninon in gedachte omdat die mooi kort zijn

ღ The words love, hope and dreams are synonymous with horses.ღ


urosa

Berichten: 2452
Geregistreerd: 23-05-06
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-19 11:01

Jodym: altijd weer leuk op zoek naar een nieuw nieuw zadel! Was het proef zitten geslaagd?

Esaqar: goed zo *\o/* Waar wil je gaan starten?

limilou: wat irritant zeg dat ze niet even om Lou hebben gedacht en ze nu last heeft! Is het inmiddels al wat rustiger? Mooie sfeer zo op de foto's!

Was gelukkig de verharde plek/verrekte spier klaar. Speelde de afgelopen dagen haar buik weer op (ze heeft nog teveel zand in haar buik, zijn we hard mee bezig onder begeleiding van de DA om het eruit te krijgen, maar gaat langzaam) Had ze echt een opgeblazen hangbuik. Na het rijden is het elke keer wel weer beter en we geven nu de zandkuur even wat langer, hopelijk verbeterd het verder.

Ondanks de beperking wel weer een goede les gereden, in het begin was ze wat stugger waardoor ook het aanspringen weer verkeerd ging, maarja ook wel logisch met zo'n buik die in de weg zit. Zusje heeft nog wel wat foto's gemaakt.

Pasje schoudervoor:
Afbeelding
Terugschakelen in draf:
Afbeelding
Wegrijden en wat richting halsstrekken
Afbeelding

Afbeelding

Morgen weer rijden en hopelijk is haar buik dan weer wat beter. Volgende week zondag is het immers al zo ver :):)

Pathos aus der Schuetzenden Hand L2+10 PR 200 / M1+12 PR 197 / M2+10 PR 208,5 / Z1+13 PR 232,5 / Z2+10 PR 225 / ZZlicht+10 PR 69,29% / ZZZ+6 PR 62,7% <3

Jodym

Berichten: 4933
Geregistreerd: 19-11-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-19 17:09

Urosa: proef zitten was geslaagd! Nu wachten tot de 19e dan komen ze weer....
Duim duim. Hoop dat ie wat langere tijd mee kan. Ze hadden ook nog een ander die wat compacter was, maar ik wat minder mooi vind.

Knappe foto’s! <3

ღ The words love, hope and dreams are synonymous with horses.ღ

urosa

Berichten: 2452
Geregistreerd: 23-05-06
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-19 15:47

Jodym: dat is nog wel even lang wachten dan! Ben ik altijd zo slecht in :')

Vanochtend hier weer fijn getraind, en ook de oorzaak van het galop probleem (sterke voorkeur voor links aanspringen rechtsom, en zo'n goede linkergalop dat ik dus rechtsom wel een volte 10 meter kan rijden in contra :') ) achterhaald. Mijn zusje geeft op buitenrit maar een hulp en let vervolgens nooit op in welke galop ze zit }:0 En aangezien Luna links makkelijker vind rijd ze waarschijnlijk altijd alleen maar in de linkergalop buiten :+ Gaat ze nu wel op letten, en nu ik dit weet ga ik meer bezig met op de rechte lijn aanspringen zodat ze de hulp beter leert linken aan welke galop ze moet aanspringen. Met Luna duurt aanleren van dingen altijd wat langer, maar als ze er dan in zitten is het ook klaar. Vandaar dat ik ook al zo vooruit aan het werken ben altijd haha. Buik was gelukkig duidelijk beter, ga nu maandag weer rijden en van de week ook alvast even proefjes thuis rijden.

Pathos aus der Schuetzenden Hand L2+10 PR 200 / M1+12 PR 197 / M2+10 PR 208,5 / Z1+13 PR 232,5 / Z2+10 PR 225 / ZZlicht+10 PR 69,29% / ZZZ+6 PR 62,7% <3

Shelly21

Berichten: 1766
Geregistreerd: 17-03-11

Re: [HK] Harig & bont #5 Lange manen, volle staarten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-19 12:30

Urosa mooie plaatjes! Fijn dat het zo goed gaat. Wel minder van haar buik. Hopelijk nu weer beter te pas. Haha oeps dat van die hulp! Gelukkig zijn jullie er nu achter.

Jody, mooi dat het proefzitten geslaagd was. Hopelijk is dat het zadel voor jullie.

Wij zijn afgelopen zaterdag dus naar de keuring geweest was erg leuke dag! Heb er een topic over gemaakt. Dus als je benieuwd bent naar de foto’s en uitslag :)

[ITP] Xaffier schittert op de keuring in Daarle!


Xaffier B +26 l L1 +23 l L2 +21 | M1 +8

Esaqar

Berichten: 3178
Geregistreerd: 22-05-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-19 20:19

@Urosa! Oeh, dat gaat goed zo te zien! Succes alvast zondag! Ik ga trouwens waarschijnlijk 2 november naar Mariënheem! :)
Het verkeerd aanspringen in galop is denk ik wel een 'tinker' ding. Carrera deed dat ook altijd (maar gek genoeg sinds ik op de nieuwe stal sta heeft ze het nooit meer gedaan... :? ) Dus geen idee waar het nou aan lag...

@Jodym, fijn dat het proefzitten geslaagd was! :D

@Shelly, gave foto's! Gefeliciteerd! Xaffier is echt gaaf! <3

Jodym

Berichten: 4933
Geregistreerd: 19-11-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-19 17:36

Afbeelding
Heb ook vast proef gezeten op het model zelf <3

ღ The words love, hope and dreams are synonymous with horses.ღ

Kimley

Berichten: 9118
Geregistreerd: 04-10-12
Woonplaats: Oudemirdum

Re: [HK] Harig & bont #5 Lange manen, volle staarten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-19 17:51

Super zeg! Ik vind haar zo knap! :D

Mouse <3
Beleren, Doorrijden, Trainen & Verkoop -> Stal Kuperus
JLourafotografie

urosa

Berichten: 2452
Geregistreerd: 23-05-06
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-19 19:53

Shelly21: ik reageer wel even in je topic :D

Jodym: wat een leukerd <3

Esaqar: haha ja, galop is toch voor de meeste Tinkers ook wel lastig. Met Luna van rodeo, naar in paniek plat door de bocht, naar nu eindelijk een gang waarin we ook kunnen werken. Dus we zijn al van ver gekomen :+

Vanochtend weer fijn getraind met Luna, die had was deze week weer wat gevoelig op de schouder, de weide groepen veranderen ook steeds, merk je toch aan haar lijf dat het soms onrustig is. Hopelijk straks stabiel als alle stallen vol zijn :o En de bak was met al het water op sommige plekken ook wat glad, ook niet ideaal.

Maar volgens mij een fijne doorbraak gehad in het voorkomen van rechtsom verkeerd aanspringen. Nu zondag maar gewoon kijken hoe het gaat!

Pathos aus der Schuetzenden Hand L2+10 PR 200 / M1+12 PR 197 / M2+10 PR 208,5 / Z1+13 PR 232,5 / Z2+10 PR 225 / ZZlicht+10 PR 69,29% / ZZZ+6 PR 62,7% <3

Jodym

Berichten: 4933
Geregistreerd: 19-11-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-19 21:14

Galop, tja :')
Vraag me in de roundpen soms af of pony of ik harder ren voor de galop

ღ The words love, hope and dreams are synonymous with horses.ღ

robbie88

Berichten: 2073
Geregistreerd: 06-09-13
Woonplaats: uit het oosten

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-19 21:30

Shelly: nogmaals gefeliciteerd :)
Urosa: dat ziet er al fijn uit!
Hier ook lekker aan het knutselen met de paardjes, en langzaam maar zeker gaat alles wel vooruit.
Heel fijn als er dan af en toe gefilmd of wat foto.s worden gemaakt, want doordat je ze iedere dag ziet heb je soms het idee dat er weinig verschil is.

CAMFRI:

Afbeelding

Indy nu thuis lekker aan het doortrainen voor de m2, ook bij haar is de gedragen galop het grootste werkpunt

Cranio sacraal therapeut
Tante rikie : dressur L1 springen 120 +13 cross L +1
Siem : L1+1

urosa

Berichten: 2452
Geregistreerd: 23-05-06
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-19 08:48

Jodym schreef:
Galop, tja :')
Vraag me in de roundpen soms af of pony of ik harder ren voor de galop

:')

Robbie88: Camfri is al positief veranderd zeg!!
En leuk dat je nu voor de M2 aan het trainen bent thuis, M1 zie ik met Luna ook nog wel zitten, M2 is echt afwachten hoe ze ontwikkeld in training qua galopwerk. Dat zit er nu nog niet in :+

Start morgen om 14.49 dus wel fijne tijd, kan ik mooi op de dag zelf wat wassen etc.

Pathos aus der Schuetzenden Hand L2+10 PR 200 / M1+12 PR 197 / M2+10 PR 208,5 / Z1+13 PR 232,5 / Z2+10 PR 225 / ZZlicht+10 PR 69,29% / ZZZ+6 PR 62,7% <3

robbie88

Berichten: 2073
Geregistreerd: 06-09-13
Woonplaats: uit het oosten

Re: [HK] Harig & bont #5 Lange manen, volle staarten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-19 17:52

Galop is hierook het werkpunt, kracht vooral om te blijven dragen en kleiner galloperen, maar heb geen haast, knutsel mooi de winter daar aan verder.. dan camfri ook maar eens mee op ch, maar die train ik ook liever thuis door

Cranio sacraal therapeut
Tante rikie : dressur L1 springen 120 +13 cross L +1
Siem : L1+1

limilou

Berichten: 801
Geregistreerd: 09-09-10

Re: [HK] Harig & bont #5 Lange manen, volle staarten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-19 18:22

Hier ook inderdaad. We hebben ook een kleine bak wat het moeilijk maakt (15 x 30 max)
het duurde ook heel lang voor ze echt kon galopperen in de bak en de laatste tijd aan het werken aan meer dragen.
Lou is nu eindelijk van de medicijnen af en hoest niet meer *\o/* Dus dat word weer opbouwen want haar conditie is echt helemaal weg

Esaqar

Berichten: 3178
Geregistreerd: 22-05-13

Re: [HK] Harig & bont #5 Lange manen, volle staarten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-19 07:23

@Jodym, ah wat leuk!

@urosa, haha gelukkig doet Carrera niet aan rodeo. Ik reageer nu natuurlijk wat later... Dus! Hoe ging het gisteren?! :D

@robbie88, poh die is stoer! Fijn dat Indy ook fijn gaat. Succes alvast in het M2!

@limilou, 15 x 30 is aardig klein inderdaad, dan leren ze vanzelf wel te dragen want ze hebben geen andere keus :') fijn dat het beter gaat, kan je nu weer trainen!

Carrera gaat ook heel fijn de laatste tijd.
Ik vind haar alleen wat dun worden, dus ga vanavond even zeuren bij mijn staleigenaar... :+

robbie88

Berichten: 2073
Geregistreerd: 06-09-13
Woonplaats: uit het oosten

Re: [HK] Harig & bont #5 Lange manen, volle staarten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-19 12:01

haha hier ook een kleine binnenbak, herkenbaar probleem

Cranio sacraal therapeut
Tante rikie : dressur L1 springen 120 +13 cross L +1
Siem : L1+1

JoycexEnya

Berichten: 5943
Geregistreerd: 11-12-10

Re: [HK] Harig & bont #5 Lange manen, volle staarten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-19 06:44

Wat gaan jullie ineens hard, heb alles gelezen. Zal vanaf nu ook weer proberen mee te reageren :)

Met Betsy en mij gaat het echt super goed! Vooral met rijden, paar weken geleden dacht ik nog over om haar niet weg te doen naar iemand die niet met zoveel spanning en kracht rijdt. Maar ze is een blijvertje hoor! Heb vorige week de stoute schoenen aangetrokken en met haar alleen op buitenrit geweest en wat deed ze dit goed! Dat we vrijdag en maandag ook geweest zijn!

Ook zijn we begin augustus op kamp geweest en wou wat een topper is het ook! Echt een springpaard is het. Ze wordt er alleen super enthousiast van haha. Na de springles gingen we crossen, helemaal alleen zonder ander paard erbij. En alles gesprongen, ze hadden bij mij een hek en huisje erbij gezet en de tweede van de dubbel ook hoger gezet. Het huisje had ik niet gesprongen die vond ik nog to much, ze had zeker gedaan als ik zekerder was. Het hekje ging ze ook langs, want een hek sprongen we onze eerste crossles en viel ik, daar dacht ik aan en daar ging ze erlangs.

De dubbel was echt mega hoog, maar ze sprong hem super! Volgend jaar gaan we zeker oefencrossen rijden.

Hier alleen een buitenbak. Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Dit zijn screens van filmpjes, de filmpjes zijn te zien op mijn instagram @enjoyyourhorselife

Enya&Betsy
Enya Klasse I-4 (107 goedgekeurde km's)
Youtubekanaal: http://www.youtube.com/user/SvennForEver

urosa

Berichten: 2452
Geregistreerd: 23-05-06
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-19 12:29

Wedstrijd qua punten 173,5 en 178,5 Helaas was Luna niet top vanwege de uier/buik problemen. Dus moest er ontzettend aan rijden om een nette proef neer te zetten (wel tof dat de jury dit wel zag en nog compliment gaf). Dingen waar we aangewerkt hadden lukten ook goed! Alleen dus wel strenge jury en alle verruimingen met onvoldoende beoordeeld terwijl sommige juist heel goed gingen. Dus ervaarde ook wat nadeel doordat Luna die kwaliteit gewoon niet heeft.

Zet nu het trainen met Luna even op een lager pitje tot ze weer fit is. Ze wil het echt graag voor me doen en wil dat niet verpesten.

Afbeelding

Joyce:fijn dat jij en Betty zoveel lol hebben in het springen. Plaatjes zien er goed uit!

Esaqar: leuk dat Carrera het zo goed doet met rijden! En gesprek op stal goed gegaan?

Pathos aus der Schuetzenden Hand L2+10 PR 200 / M1+12 PR 197 / M2+10 PR 208,5 / Z1+13 PR 232,5 / Z2+10 PR 225 / ZZlicht+10 PR 69,29% / ZZZ+6 PR 62,7% <3

Jodym

Berichten: 4933
Geregistreerd: 19-11-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-19 15:18

Yay! Ik heb een zadel gekocht *\o/*
Het inrijden kan dus gaan beginnen!

Had keuze uit 2.
Op eentje was ik helemaal verliefd; zwart, super zacht en zo goed als nieuw.
De ander tweekleurig, iets harder en wat gebruikerssporen.

Helaas zat ik bij de eerste best ver op de lepel, en bij de tweede wel goed. En was de tweede net nog wat korter waardoor die beter paste.
Dus het is de 2e geworden
Afbeelding

ღ The words love, hope and dreams are synonymous with horses.ღ

Esaqar

Berichten: 3178
Geregistreerd: 22-05-13

Re: [HK] Harig & bont #5 Lange manen, volle staarten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-19 16:37

Joyce, wauw wat ziet dat er super leuk uit zeg! Fijn dat jullie het zo leuk vinden!

Urosa, ik heb het nog niet verteld. Iedereen die ik foto's stuurde van Carrera zeiden juist dat ze er heel goed uit ziet. En eigenlijk, als ik er overna denk, is ze dat ook. Ze is super fit en loopt geweldig! Dus ik laat het nog even voor wat het is.

Jammer dat de punten wat tegen vielen. Maar wel verstandig dat je eerst aan je paar denkt door de training nu op een wat lager pitje te zetten.
Voelde je je benadeelt door de jury omdat je een tinker hebt... Of...?

Jodym, gaaf! Spannend dat je kan gaan inrijden. Succes alvast!

Afbeelding

Kimley

Berichten: 9118
Geregistreerd: 04-10-12
Woonplaats: Oudemirdum

Re: [HK] Harig & bont #5 Lange manen, volle staarten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-19 17:48

Ziet er uit als een fijn zadel Jodym! :j

Mouse <3
Beleren, Doorrijden, Trainen & Verkoop -> Stal Kuperus
JLourafotografie

Jodym

Berichten: 4933
Geregistreerd: 19-11-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-19 18:48

@esaqar ik vind jouw tinker zó knap! <3

ღ The words love, hope and dreams are synonymous with horses.ღ

Esaqar

Berichten: 3178
Geregistreerd: 22-05-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-19 18:59

Jodym schreef:
@esaqar ik vind jouw tinker zó knap! <3

Wat lief! Dankje! :D Die van jou mag er ook zijn hoor! :o

urosa

Berichten: 2452
Geregistreerd: 23-05-06
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-19 19:09

Esaqar: vind haar er ook top uitzien! En zoals je het nu verteld lijkt het mij ook verstandig zo te houden. Niet perse vanwege een Tinker, maar duidelijk wel vanwege een paard die gewoon geen ruime gangen heeft. Bedoel verschil van verruimen is dan gewoon kleiner. Deed ze bv de middendraf voor haar doen netjes, stond erbij dat het zonde was en ik het wel moest proberen, bam 2x 4. Middengalop ging echt top, bam 2x een 5. Je hebt natuurlijk ook Tinkers die wel ruimere gangen hebben en misschien had ze dat wel goed beoordeeld.

We gaan 4 oktober weer naar Wolvega voor controle dus ben wel benieuwd wat eruit komt weer.

Jodym:fijn dat je een zadel hebt! Ziet er fijn uit! Is dit nu een Ninon?

Pathos aus der Schuetzenden Hand L2+10 PR 200 / M1+12 PR 197 / M2+10 PR 208,5 / Z1+13 PR 232,5 / Z2+10 PR 225 / ZZlicht+10 PR 69,29% / ZZZ+6 PR 62,7% <3

limilou

Berichten: 801
Geregistreerd: 09-09-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-19 19:55

Jocexenya Wat leuk dat ze t zo goed doet en enthousiast is!

Jodym ziet er uit als een fijn zadel en spannend! succes en veel plezier vooral met inrijden


Lou heeft dus 2 weken lang gehoest, daarna ventipulmin gekregen, na 10 dagen gestopt en ze hoestte de dag er na meteen weer. Nog een paar dagen gegeven en afgebouwd en nu is ze 2 weken medicijn vrij zonder hoest *\%/* <3
Wel is haar conditie echt prut nu maar dat is niet erg, komt wel weer :o
Vandaag zijn we voor het eerst weer de veluwe op geweest en lou aka dribbeldoos voelt zich helemaal top := Afbeelding

oh en lou is ook zon heerlijk onverstoorbaar blij ding https://m.facebook.com/story.php?story_ ... =900835013
Laatst bijgewerkt door limilou op 19-09-19 20:01, in het totaal 1 keer bewerkt


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Bubbleee, majemalo en 8 bezoekers