Ik wil jullie graag voorstellen aan mijn tinker G-Gi!
V. Colin van stal Eurotinkers
M. Gapstar
VM. King Rocky
Ze is 3 jaar oud en meet nu 163 hoog! 19 maart word ze 4. Wij zijn haar nu spelenderwijs zadelmak aan het maken en dit pikt ze allemaal heel leuk op! Hoewel ze nog wat onzeker uit de hoek kan komen als ze op eigen benen moet gaan staan. Ze is erg aanhankelijk en vriendelijk voor iedereen maar toch ook wel vreselijk eenkennig en schuift ze iedereen aan de kant zodra ik in zicht kom (smelt...)
Dit is wel iets wat ik vaker hoor van tinkers, dat ze eenkennig zijn.
Ik ben zelf vrij nieuw in de "tinkerwereld". Hiervoor een schitterende kwpn schimmel gehad die ik helaas veelste vroeg ben verloren. Toch had ik al van kleins af aan 1 droom, een droomtinker hebben, zoals ik altijd haast mijn nek verrekte als ik op wedstrijden tinkers tegen kwam en als ik ze dan complimenteerde ze haast van hun paard af vielen omdat het vooral heel gek was een compliment te krijgen van een warmbloed eigenaar (?) Heel gek...
Toen ik na het overlijden van mijn paard dan ook opzoek ging naar mijn droomtinker heb ik heel wat commentaar over mij heen gehad, uiteenlopend van;" je gaat je vervelen op zo'n dooie tinker" "wat moet jij nou met een tinker?" "Maar jij kan toch lekker sturen? Wat moet je dan met een tinker". Toen ik ze vertelde dat ik dan ook opzoek was naar een tinker met de juiste "drive" en aanleg voor de "sport" vielen ze dan ook flauw.. "een tinker voor de sport.. Die ga je niet zo snel vinden!"
Zelf heb ik geen echte wedstrijd mentaliteit.. heerlijke buitenritten kan ik ontzettend van genieten en zo nu en dan een keertje schitteren in de ring vind ik dan ook leuk! Maar een grandprix droom heb ik nooit gehad! Dus waarom zou een tinker dan niet geschikt zijn voor mij?!
Bijna een jaar later vond ik dan ook mijn droompaard. En eenmaal op stal draaide ook heel veel mensen hun mening bij. In tegendeel, sommige durfde zelfs toe te geven dat ze wel een erg goede beweger is!
Ik ben nog nooit zo gelukkig geweest!

Wat ziet ze er super uit!