[TI] benieuwd naar wat jullie vinden :p

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

ghooske

benieuwd naar wat jullie vinden :p

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-09-15 21:01

Trots van kop tot teen <3
We komen van heel ver ik en mijn hengst Winfield, maar ben blij met wat we bereikt hebben.
Na veel tegenslagen en teleurstellingen de afgelopen 2jaar ben ik nog eens zo trots op mijn beer.

In mei dit jaar kwam mijn droom eindelijk uit en sinds die dag zie ik mijn paardje elke dag nog beter en mooier worden.
Vandaag heb ik nog complimenten gehad dat hij nog mooie zou geworden zijn dan hij in mei op de keuring was, toen zou hij wat te licht gestaan hebben en nu zou hij mooi zwaar geworden zijn persoonlijk vind ik hem net iets te zwaar zijn. Maar meningen verschillen natuurlijk.
Wat vinden jullie te zwaar of juist goed ??? En op welke foto vinden jullie hem het mooiste kwa bouw :D

Op de keuring van ICS 2014
Afbeelding
Op de hengstenkeuring van NSVT/BTS in mei 2015
Afbeelding
Gisteren op de foto( stond wel beetje te slapen hahaha 8)7 )
http://www.mijnalbum.be/Foto-H6JVPJJU-D.jpg
Laatst bijgewerkt door balance op 11-09-15 21:14, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: max. 2 foto's ter illustratie

Roadracer

Re: benieuwd naar wat jullie vinden :p

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-15 21:04

Persoonlijk vind ik hem er op foto 2 het beste uitzien. Op foto 1 is het echt nog een "puppy". Maar op foto 3 vind ik hem te zwaar ogen. Als ze hem "te licht" vonden tijdens de laatste keuring, dan neem ik aan dat ze daarmee doelden op spieropbouw en niet op gewicht. :)

ghooske

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-09-15 21:07

Roadracer schreef:
Persoonlijk vind ik hem er op foto 2 het beste uitzien. Op foto 1 is het echt nog een "puppy". Maar op foto 3 vind ik hem te zwaar ogen. Als ze hem "te licht" vonden tijdens de laatste keuring, dan neem ik aan dat ze daarmee doelden op spieropbouw en niet op gewicht. :)

ja vind ik persoonlijk ook dat hij wat te dik staat :P
op de keuring vonden ze hem goed kwa spieren hoor alleen zijn nek was net iets te weinig mocht meer zijn en hij stond voor een cob gewoon te licht kwa bouw zeiden ze hij moest zwaarder zijn over algemeen
maar nu vind ik hem te zwaar lijken :?

snowdon

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-15 21:32

je hebt idd licht / zwaar qua beenwerk en verdere bouw en dan nog eens qua vet... dat is wel een heel verschil, maar ziet niet iedereen altijd merk ik vaker.
Ik vind hem op foto 2 er ook het beste uitzien. Opmerking over bespiering daargelaten, dat staat ook los van vet en bouw.

Roadracer

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-15 07:43

Inderdaad. Bouw heeft ie, of niet. Kun je relatief gezien weinig aan doen. Spieren kun je zelf veel aan trainen als eigenaar. Maar ikzelf vind vet absoluut geen vervanger voor. Helaas zie ik het wel vaker bij keuringen, dat ze zwaardere pony's (als in: dikker) mooier vinden. Maar een goede jury zal daar echt doorheen kijken.

Tinkermuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-15 08:39

Eens met Leon, op foto 3 is hij idd te dik. Als hij qua bouw te licht is is dat niet qua gewicht. Als zijn nek niet zo zwaar is kom je een eind met trainen maar een paard heeft ook een bepaalde bouw, je kunt niet alles eraan trainen. Hij zou denk ik niet z,on mega hals krijgen als bv een thunder of o,malley. Mijn tinker hengst had echt een giga hals, ook toen hij met pensioen was en niets meer deed bleef hij die hals houden ondanks geen spieren. Maar een niet zo zware bouw hoeft geen probleem te zijn, zat merriehouders die voor een iets minder zware hengst kiezen.

7ofhearts

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-15 08:49

Zonder twijfel foto 2.
Foto 3 zegt de rest al allemaal en daar sluit ik me helemaal bij aan.
Hop......serieus gaan bewegen met hem, dan komt het vast goed.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-15 08:52

Stel dat ik een Tinker zou zoeken dan zou ik op foto 1 en op foto 3 gaan kijken, maar op 2 niet omdat dat zo'n foto is van schoft waar ga je met dat paard naartoe :=

Zo'n voorhand waar dan nog een kontje aan hangt :P

Foto 3 is wel een beetje zo'n luie "poeh wat heb ik lekker gesmikkeld" foto :)

snowdon

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-15 11:24

En dat is juist typisch voor veel koudbloeden, veel front :) Van origine trekpaarden...

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-15 12:26

Dat is het :j

Vooral als ze nog in de groei zijn en ze zitten in een voorhand is net een stukje omhoog gekomen voordat de achterhand weer bijtrekt-fase :P

ghooske

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-09-15 15:16

mening verschillen en smaken ook :D
maar ben blij da iedereen is het zo wat met mij eens is, er mogen wat extra kg-tjes af.
Dus gaan we weer lekker aan het werk nu de hitte weg is :p
voor mij zou hij perfect staan als hij tussen foto 2 en 3 zou kunnen komen te staan, maar dan in plaats wat te veel vet(zoals op 3) wat extra spiertjes *D 8)7

nynke_aafke

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-15 19:22

ik vind foto 2 echt heel gaaf, wat een mooi paard!

ghooske

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-09-15 21:33

nynke_aafke schreef:
ik vind foto 2 echt heel gaaf, wat een mooi paard!

dank u :D
ga weer lekker met hem aan het werk dat hij er zo weer lekker uit gaat zien want die paar maandjes rust met die hitte hebben hem veel te goed gedaan :P

PlienR

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-15 10:10

Mooie paarden!

ghooske

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-09-15 18:09

PlienR schreef:
Mooie paarden!

dank u maar is telkens zelfde paard hoor :D