Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Merrie kan niet meer gedekt worden ivm leeftijd en artrose, en hengst is naar het buitenland. Weet niet of ik anders nog een keer dezelfde combinatie zou doen, als je puur kijkt naar sterke/minder sterke punten. Flynn is wel érg leuk, en alles wat ik zoek in een Tinker: maat (oke, beetje teveel
), háár, vreselijk vriendelijk en werkwillig, koel maar absoluut geen sukkel onder het zadel. Oh, en een dikke eerste premie bij zowel het ICS als het NSVT. Berdien schreef:En laten we wel wezen, hoeveel hengstenhouders wijzen een externe merrie af die in hun ogen niet goed genoeg is, of waarbij niet volledig naar kwaliteitsverbetering is gekeken?
Lepel schreef:Je kunt het ook omdraaien...
Hengstenhouders met of zonder eigen merrie(s), laten de hengst alles dekken wat er aangeboden wordt van buitenaf...
Is dat dan geen vermenigvuldigen ?
.
Dan kun je ook als hengstenhouder zeggen dat je bezig bent met kwaliteitsverbetering en behoud van het ras. Dat is een gedeelde verantwoordelijkheid, zowel van de merriehouder als de hengstenhouder. Als 18-jarige was ik daar alleen net wat minder mee bezig
Toen vond ik Thunder gewoon ontzettend tof, vriendelijk en wel een mooie match met Jes.