[TI] tinker beleren

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

nynke_aafke

tinker beleren

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-06-15 19:33

goedenavond,

waar zouden jullie op letten als jullie een tinker zouden hebben en die voor een tijdje in training doen om te laten beleren?

snowdon

Re: tinker beleren

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-15 20:04

wat vind jij zelf belangrijk qua trainingswijze, huisvesting, etc... kijk vooral daarna :) en budget/afstand evt

Poosje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-15 20:58

Idem :j

Hier regelmatig tinkers om te beleren, maar eigenaar moet er wel echt achter staan en vertrouwen hebben erin

mascha_king

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-15 13:46

Yup. Idem hier ook. Heb ook regelmatig paarden om te beleren of door te rijden. Maar zonder klik met eigenaar werkt t vaak niet lekker. Je moet je paard er wel met een goed gevoel achter laten.

James2000

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-15 20:19

uh.......ik heb hem zelf toen met een dubbele lijn laten lopen...ik er ver achter zodat hij mijn stem van achteren hoorde.
Toen ben ik verhuisd, en kwam op een andere stal. Daar stond iemand die een twee span had. beetje gepraat en met haar op de kar mee geweest. En gezegd ik vraag me af wat mijn tinkkie doet voor de kar.
Ze stelde voor haar haflinger ernaast te zetten en kijken hoe hij het zou vinden.
Ze kwam met 1 mentuig aan en haar kar???? Inspannen, kar erachter en lopen maar.....belachelijk toch?
Oogkleppen vondt en vindt hij niks, en een stang in zijn mond???? Als je normaal bitloos rij en dan opeens een stang ern....ouw ouw niet fijn. De dag erna gewoon dubbel gebroken bit in gedaan en dat ging al wat beter. Vandaag de dag lekker ontspannen voor de kar geen oogkleppen en een simpel bitje.
Zo makkelijk en snel is het bij ons gegaan.
En nee hij had het nog nooit gedaan, heb hem als 3 jr ige gekocht als 1 eigenaar dus
Suc6 met het beleren