Hallo mede tinker eigenaren,
Mijn 4 jarige merrie staat 24/7 buiten om een enorm land met vriendinnetjes. Helaas meerdere eigenaren en dus verschillende meningen over het voerbeleid. Op moment staan ze vind ik op veel te kort gras met veel te weinig ruwvoer. Vooral na koude nachten kun je in de loop van de dag gewoon die hals stijf zien worden. Vandaag nog gesprek met de boer of we naar ander weiland kunnen.
Maar in de tussen tijd zit ik dus wel met een paard wat gewoon moet bewegen, we wandelen, lange lijnen, wil der ook leren naast ander paard mee te lopen etc. Genoeg afwisseling maar voor het verwerken van het overschot aan die suikers moet ze kilometers maken. Ze is beleerd maar dit zou eigenlijk ons jaartje op de grond worden. Plannen moet iets gewijzigd worden.
Mijn vraag aan jullie wat is een goede manier van afwisseling (zowel op grond als onder het zadel) om de conditie op te bouwen en uiteindelijk kilometers te kunnen gaan maken. Ik vraag dus echt om een week schema advies. Ik kan zelf wel wat dingen bedenken maar ik wil graag ook even horen wat jullie bedenken. Ik vind afwisseling en af en toe een dag rust ook heel belangrijk bij een jong paard!
Dit is geen discussie topic over het voerbeleid, of het wel of niet te jong vinden van haar. Dus graag echt alleen advies over training.
Nog even ter aanvulling ze staat in een prachtige bosrijke omgeving dus ik doe liefste het rijden ook voornamelijk buiten, we hebben een bak maar ik wil een jong paard niet te veel belasten op die rondjes.
Groetjes, Jayney