[TI] Een leuke naam bedenken ...

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Azara71

Een leuke naam bedenken ...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-05-15 10:34

Hallo allemaal !

Omdat ik al van jongs af aan van een hobby fokkerij droom gaat het nu toch langzaamaan form krijgen.

In 2013 heb ik een tinker merrie gekocht die toen al 10 maanden zwanger was en kreeg dus toen een gezond hengst veulentje. Maar nooit verder na gedacht over een fokkerij naam dus hij gaat nu door het leven als Dax.

Nu staat mijn merrie bewust bij een hengst en wil ik dus ook graag een leuke fokkerij naam vinden. Heb al meerdere namen gevonden, en dacht dat is wel leuk, maar dan een paar dagen later nee toch maar niet.

Nou zie ik sommigen al zeggen, voor een veulen is het niet de moeite waard ! Maaaaarrrr recentelijk heb ik een merrietje er bij gekocht voor de fok dus dans krijg ik minstens 2 veulentjes per jaar als alles goed gaat.

Dus ik denk al vooruit, heb nog een jaar om iets te bedenken.

Het enige is dat ik in Frankrijk woon, dus typisch Nederlands word te moeilijk om hier uit te spreken.
Iets in het engels mag absoluut als het maar niet te lang is.

Plus voor volgend jaar heb ik een naam wat begint met een G nodig, dus als jullie nog leuke ideetjes hebben _/-\o_

fenijro_tani

Re: Een leuke naam bedenken ...

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-15 10:38

Gustof, gustaf, gerome, gillian, gene, gena, garfield :)

stalnijmegen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-15 11:47

Kan je niet iets met t gebied waar je woont??

Wij zitten in t mariënbosch, aan t bospad de mariënboomselaan. T buurpand heet mariënboom
En zo kwamen wij op mariënhof

jorretje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-15 11:52

Ik vind het het leukst als het een persoonlijke betekenis heeft. Is er niets persoonlijks waar je een band mee hebt? Eerste paard, soort bloem, boom regio waar jij vandaan komt/ paard vandaan komt/ je nu woont, mooie spreuk, iets dat verwijst naar je eigen (achter) naam.

ik hoop niet dat je nu toch aan het fokken bent met die merrie met die verschrikkelijke rug??

Chay_Flame

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-15 06:46

jorretje schreef:
Ik vind het het leukst als het een persoonlijke betekenis heeft. Is er niets persoonlijks waar je een band mee hebt? Eerste paard, soort bloem, boom regio waar jij vandaan komt/ paard vandaan komt/ je nu woont, mooie spreuk, iets dat verwijst naar je eigen (achter) naam.

ik hoop niet dat je nu toch aan het fokken bent met die merrie met die verschrikkelijke rug??

Ik ga idd hier in mee! Of een stalnaam waar je 1 persoonlijk element in stopt. Zoals sommigen wel eens doen de naam van het eerste paard.

Jorretje, ze heeft maar een merrie en dat is die waar jij het over hebt

Caily

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-15 08:07

Sjonge, hou eens op over die slechte rug, beoordeelt vanaf een ongelukkig genomen foto. Ik vind die rug helemaal niet slecht. Die van mijn merrie is veel erger, en daar heeft nooit iemand wat van gezegd. Ze is er zelfs Stermerrie mee geworden.

Is D'Boussal niet iets?

snowdon

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-15 12:40

Betekent Boussal nog iets eigenlijk?

balance
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-15 20:41