[TI] Weet iemand een leuke tinker ruin?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

ginus1988

Weet iemand een leuke tinker ruin?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-09-14 14:18

Hoi allemaal,
Ik ben op zoek naar een Irish Cob/Tinker ruin, leeftijd tussen de 5 en 12 jaar, moet bereden kunnen worden door kinderen en volwassenen. Verkeersmak zou fijn zijn, moet niet. Weet iemand iets leuks, of weten jullie een leuke stal waar ze ruinen te koop hebben?

xxxxxx2000

Re: Weet iemand een leuke tinker ruin?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-14 14:22

Bij McCloud staan altijd ruinen te koop.

nine1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-14 14:24

Mccloud niet heengaan..!!
Service tot aan de drempel en veel troep te koop..

xxxxxx2000

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-14 14:27

Is dat eigen ervaring???

nine1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-14 15:47

Helaas wel..
En met mij zijn er meer slechte ervaringen.. Gebruik de zoekfunctie maar en zoek op mccloud.. Denk dat je schrikt..

linda_arnold

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-14 15:50

Kennis van mij hebben enige tijd terug ook bij MCcloud gekocht en die hebben gewenst dat ze de zoekfunctie hadden gebruikt......dus ik kan me wel vinden in dat advies.

Hubbels

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-14 16:34

Inderdaad niet naar MC Cloud!! Hier ervaring uit naaste omgeving!
Gebruik de zoekfunctie!

Maar dit hoort ook op bokt markt................

max66

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-14 16:41

wat is er mis met de paarden daar? Op de site zien ze er goed uit. Duur?

Hubbels

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-14 16:45

Ja op de site wel...............................
svp zoekfunctie gebruiken.

paulinebes

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-14 17:06

ik heb goede ervaringen met mc cloud (2,5 jaar geleden) en een hele fijne merrie aan overgehouden.

xxxxxx2000

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-14 06:58

Zoekfunctie mc cloud zegt niks alweer wat ouder topic, zegt niks over de paarden die er nu staan. Ook waren er ook veel tevreden klanten v mc cloud! Denk dat mensen met recente ervaringen dan even moeten zeggen hoe of wat. Er staan super leuke te koop en ook geschikt voor zorgwerk vgl de website

Ik heb daar alweer bijna een jaar geleden een paard vandaan waar ik nog elke dag erg blij mee ben.

Heb in dat andere mc cloud topic wel een beetje het idee dat al die jankverhalen mede ingegeven zijn door verkeerde verwachtingen. Ze verkopen daar oudere tinkers die alles kunnen en tinkers vers uit Ierland. Het is heel simpel als je een beestje koopt dat 2 mnd daarvoor nog ih wild huppelde dan is hij nooit echt doorgereden. Dat kan gewoon niet. Verwacht je dat wel, ben je dom, en moet je niet gaan janken op bokt dat het paard dit nog niet kan of dat nog niet kan. Ik vond het juist leuk om een paardje uit Ierland te kiezen. Maar ik loop dan ook niet te zemelen dat hij nog niet veel meer dan absolute basis kent. Succes mer zoektocht, ik zou zeker bij McCloud gaan kijken. Je hebt kennis van zaken vgl he profiel dus zie je gauw genoeg of het wat is voor je daar

Condor1981

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-14 07:33

Bij stoeterij de ierse tinker staan bij het aanbod 2 leuke ruinen.

kiddokids

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-14 07:36

Bij ons om de hoek staat een mooie merrie onder de drie jaar

jaime_andrea

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-14 08:01

HeGro's horses.

Super adres. Heeft ze niet het paardje wat je droompaard is op dat moment, dan zal ze je zeker bijstaan om je droompaard te vinden.

Suc6

nine1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-14 08:13

xxxxxx2000 schreef:
Zoekfunctie mc cloud zegt niks alweer wat ouder topic, zegt niks over de paarden die er nu staan. Ook waren er ook veel tevreden klanten v mc cloud! Denk dat mensen met recente ervaringen dan even moeten zeggen hoe of wat. Er staan super leuke te koop en ook geschikt voor zorgwerk vgl de website

Ik heb daar alweer bijna een jaar geleden een paard vandaan waar ik nog elke dag erg blij mee ben.

Heb in dat andere mc cloud topic wel een beetje het idee dat al die jankverhalen mede ingegeven zijn door verkeerde verwachtingen. Ze verkopen daar oudere tinkers die alles kunnen en tinkers vers uit Ierland. Het is heel simpel als je een beestje koopt dat 2 mnd daarvoor nog ih wild huppelde dan is hij nooit echt doorgereden. Dat kan gewoon niet. Verwacht je dat wel, ben je dom, en moet je niet gaan janken op bokt dat het paard dit nog niet kan of dat nog niet kan. Ik vond het juist leuk om een paardje uit Ierland te kiezen. Maar ik loop dan ook niet te zemelen dat hij nog niet veel meer dan absolute basis kent. Succes mer zoektocht, ik zou zeker bij McCloud gaan kijken. Je hebt kennis van zaken vgl he profiel dus zie je gauw genoeg of het wat is voor je daar

Sorry? Jankverhalen? Als er geadverteerd wordt met een vraaf doorgereden tinkerruin.. Veelzijdig in (lichte) dressuur/springen en buitenrijden en je belt of dier nog aanwezig is.. Er wordt verteld van wel, je rijdt heel nl door om te gaan kijken.. Paard waarvoor je hebt afgesproken is er niet meer, en in llaats daarvoor krijg je een andere brave, maar later thuis een staatsgevaarlijke gek onder je kont,die even later KS blijkt te hebben, dan ben je niet blij..

Dus hou alsjeblieft je ongefundeerde commentaar voor je..

Linnie050

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-14 08:28

Waar je ook gaat kijken laat het paard keuren en ga erop rijden.
desnoods ook stukje over de straat of ga meerdere keren erheen.

Succes

Prince

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-14 08:43

jaime_andrea schreef:
HeGro's horses.

Super adres. Heeft ze niet het paardje wat je droompaard is op dat moment, dan zal ze je zeker bijstaan om je droompaard te vinden.

Suc6

Deze wilde ik ook door geven :j.

Hubbels

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-14 08:47

Jankverhalen xxxxxx2000!!

Mensen die daar een tinker gekocht hebben en na 2 maanden blijkt het dier hoefkanker te hebben en totaal niet geschikt voor het (zorg) werk waarvoor het dier is aangeboden en aangekocht is! Nou deze mensen hebben inderdaad wat afgejankt en hun banksaldo ook na alle DA kosten!!!
Maar garantie tot aan de stoeprand! Als je deze mensen mag geloven zijn al hun paarden wel geschikt voor zorgwerk! En als je verhaal komt halen dan schroomt deze meneer er niet voor je met een mestvork te bedreigen! :r :r :r

mickydo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-14 08:51

het is altijd moeilijk om ervaringen en info te vragen aan je medemens over bepaalde handelstallen..
De een heeft een super ervaring en de ander een waardeloze.
Je moet daarbij heel erg op je gevoel afgaan en zeker een 2e en zelfs misschien wel 3e onafhankelijk persoon die zonder emotie kijken naar het paard, de stal en de verkopende partij.

Er staan overigens genoeg leuke tinkers particulier te koop, dat heeft nog altijd mijn voorkeur..
Ben helemaal niet echt een handelsstal of "rassenstal" fan..
Ik heb mijn tinker ook particulier gekocht en nu 14 jaar later nog steeds helemaal happy met hem :)
Uiteraard goed laten keuren voor ik hem kocht.

Hubbels

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-14 08:53

stuktrut schreef:
Bij stoeterij de ierse tinker staan bij het aanbod 2 leuke ruinen.

Maar ook hier moet je goed uitkijken wat je koopt, net als overal. Ik heb hier vorig jaar een paard gekocht wat achteraf niet is wat mij voorgespiegeld was. Heb mijn geld netjes terug gehad hoor, maar het heeft mij heel wat tranen en tijd gekost. Laten we dan over het financiële maar niet spreken ;(
Hadden ze maar 10% verteld van het verhaal achter dit dier dan had ik zelf de keuze kunnen maken hem wel of niet te kopen. Maar dit dier zou geweldig zijn, ook voor de onzekere ruiter die ik ben. Helaas hadden wij ons vergist.

Dier laten keuren door eigen DA, zoooo belangrijk! En is het dier wel geschikt voor wat jij er mee wil!
Jammer genoeg zijn er zoveel mensen die dieren aanbieden met alleen hun eigen portemonnee in ogenschouw en echt niet het welzijn van het dier of die van hun klant.

Nee hoor ik heb te veel verhalen over MC Cloud gehoord en zelf gezien

annelot

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-14 09:56

Volgens mij vraagt de TS om leuke paarden die te koop staan en niet om een discussie over mc cloud!

y12345

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-14 09:57

horseking

Hubbels

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-14 11:50

annelot schreef:
Volgens mij vraagt de TS om leuke paarden die te koop staan en niet om een discussie over mc cloud!

Ja is waar , dus daarom weer ontopic :P

sunnysoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-14 11:55

Jammer dat je niet alleen reactie krijgt over wat je zoekt! /3 Wat je niet zoekt, bepaal je zelf toch?

snowdon

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-14 12:03

Tip in het algemeen over als een handelaar/verkoper aangeeft verkocht te hebben aan zorgboerderijen... vraag welke! Is een veel verkondigd argument dat de paarden daarvoor worden opgeleid of geschikt voor zijn, maar veelal weten ze niet eens wat het werk in zal houden. Bij navraag aan de zorgboeren zal je erachterkomen dat veel wat verkondigd wordt de grootste onzin is.
Iedereen wilt braaf, gezond, geschikt voor kinderen/beginners etc. Dus als het er ook maar een beetje op lijkt dat het dier braaf is, trekt men de hele kast open met dergelijke argumenten. Pas hier voor op! Vaak zijn de dieren nog maar korte tijd bij de handelaar of van handelaar op handelaar gegaan en amper in aanraking gekomen met de doelgroep.