[TI] hoefschoenen

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

timmyturner

hoefschoenen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-09-14 07:53

Wie van jullie heeft ervaring met hoefschoenen en welk merk
Mijn tinker loopt erg gevoelig op het harde en heeft veel sok,zodra ik op het zachte loop, loopt hij lekker voorwaards

Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen

Groetjes kyra

Geralda1994

Re: hoefschoenen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-14 08:02

Ik lees even mee ben namelijk ook opzoek naar hoefschoenen

Allienda

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-14 08:04

Ik zal mijn ouders even vragen want zij hebben voor Keltic ook hoefschoenen en dit gaat heel erg goed. Keltic loopt zoveel mogelijk zonder de schoenen en hij krijgt ze alleen aan op het moment als het echt nodig is. Dat is eigenlijk alleen als er veel gekoetst wordt met hem.

Delphi2

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-14 20:59

Ik heb laatst bij een tinker met aardige sokken Easyboot Epics aangemeten, paardje kon niet meer over harde grond lopen want ze heeft erg dunne zolen. Met de hoefschoenen liep ze na twee passen proberen, probleemloos het verharde grindpad af. Er wordt met de schoenen gemend en buitengereden.

Welke schoenen geschikt zijn hangt af van de lengte en breedte van de hoef, de vorm en of je paard hoge of lage hielen heeft, en waar je ze voor wil gebruiken.

stalnijmegen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-14 21:39

Kan je daar meer info over geven delphi hoe ik daarachter kan komen, welk merk bij welk type hoef?

timmyturner

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-09-14 07:24

Bedankt Delphi2 voor de informatie! Jij komt langs bij de mensen om ze aan te meten?
Ik rij recreatief met mijn tinker alleen onder het zadel. Woon in de polder dus moet vaak ook stukken over de weg met vaak van die kleine rotsteentjes en daar loopt hij voor heel gevoelig ,zodra ik op het gras rij loopt hij goed en ontspannen.
Hij heeft ook op ijzers gelopen,maar straks met de winterperiode en soms het uitglijden op het gras dacht ik aan hoefschoenen. Ik zal straks zijn maat opnemen

keona

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-14 07:26

Er is een heel topic over hoefschoenen

SanneJas

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-14 07:54

Met mijn paard rijd ik nadat de ijzers eraf zijn gehaald met Cavallo hoefschoenen.

Ze rijdt hier heel fijn op. Eerst liep ze buiten echt op eieren, met der schoentjes aan loopt ze als een trein.

Voor mij geen ijzers meer.

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-14 07:55

Volgens mij is er een centraal topic over hoefschoenen.

timmyturner

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-09-14 07:57

Zal ook even kijken in de topic hoefschoenen

Delphi2

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-14 10:27

[BEH] nieuwe modellen easyboot schoenen! (edge,glove,glue-on,rx)

Dit is de link naar het topic, gaat niet alleen meer over easyboots inmiddels hoor.

Ik kom i.d.d. aan huis om aan te meten.

Cavallo's zijn i.d.d ook prettige schoenen voor de paarden met wat grotere ronde hoeven, echter bij lage hielen, ondergeschoven verseren en heel veel behang kunnen ze minder goed zitten of plekjes veroorzaken

timmyturner

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-09-14 11:19

Daarom heb ik het ook in de tinker topic gegooit ivm de sokken, want plekjes heeft hij al genoeg op zijn onderbenen.
Helaas woon ik niet bij je in de buurt. Zal als hij binnenkort bekapt is zijn maten opnemen en dan stuur ik je alles door. Wat ik heel fijn vindt bij jullie is dat ik ze mag uitproberen.

Delphi2

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-14 11:48

NH is een beetje erg uit de buurt voor mij, als er meerdere klanten in de omgeving zijn dan wil ik nog wel eens verder weg gaan. Maar ik wil je natuurlijk best een advies geven a.d.h. van foto's en de maten.

timmyturner

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-09-14 13:20

Super als je mij advies wil geven adv foto's en maten, zal wel pas begin oktober worden,want ga met mijn andere tinker op vakantie!

Niene87

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-14 15:11

cavallo wil ik graag en dan de simple boot

mn tinker loopt voor de kar voornamelijk op asfalt en wil geen ijzers.. hoefschoenen zijn dan per jaar goedkoper.. we lopen 1keer per week/2 weken voor de kar en ong. uurtje per keer

tinker_sally

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-14 20:50

Toen mijn tinker van haar voorijzers ging heb ik haar de eerste tijd ook op cavallo simple boots gehad.
Toen had ik haar sokken afgeschoren en die hebben super geholpen bij de overgangsperiode.
Maar toen haar sokken terug gegroeid waren en ze heeft mega sokken kreeg ik haar schoenen niet meer aan. Het haar zat in de weg bij haar.
Toen heb ik ze verkocht.
Nu zit ik toch weer te kijken voor hoefschoenen omdat ze voor de kar staat en we volgend jaar veel gaan mennen.
Helaas is de keuze beperkt bij haar voor zover ik kon vinden. Ze heeft grote hoeven en zit met het haar.

Ga dit topic in de gaten houden voor tips.
Laatst bijgewerkt door tinker_sally op 20-09-14 20:56, in het totaal 1 keer bewerkt

Gypsy
Soort van gewaardeerd verhalenverteller

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-14 20:53

Cavallo sport, maar deze heb ik dankzij een passer. Dat zou ik wel aanraden, gewoon eens iemand met allerlei verschillende schoenen laten komen en dan passen. :j

rommulus

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-14 10:32

Ik heb een aantal jaar geleden ook gedacht aan hoef schoennen dit meer voor slidingplates.
De gedachten op wedstrijden en die paar keer in training kan ik ze aan doen....
Ik heb het niet gedaan omdat de kans dat er meer schade van komt groter is dan het profijt.
Dus mijn gedachte gang werkt niet ;)
Zo'n schoen word om een vers bekapte voet gemeten dus zitten ze de eerste week goed en daarna niet meer en zeker niet gezien hoe snel sil groeit (die groeit in 8 weke ongeveer een cm of 2 a 3 )

We werd mij al snel duidelijk dat je open schoennen moet nemen om te voorkomen dat de schoennen vol water staan op het moment dat je door een plas loopt.
Dat ze ook de vorm van de voet hebben.
En dat ze geen plekken gaan geven op de ballen van de voeten.
Maw erg lastig....

kimevy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-14 11:53

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-14 12:47

Wij hebben voor onze man maatwerk hoefschoenen gebruikt lang, gemaakt door dhr Smit. Er waren geen standaard schoenen te koop in zijn maat zwemvlies. Deze heeft hij vanaf het eerste moment zonder enig probleem gedragen. Geen kale plekken, schuurirritaties of wat ook.