[TI] tinker en krachtvoer

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Silver_Bolly

tinker en krachtvoer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-08-14 20:32

Ik ben op zoek naar het juiste krachtvoer voor mijn tinker. Ik wil dit vooral doen voor de vitamines, maar ze mag ook wel iets meer power krijgen in de bak. Niet te veel. Op dit moment krijgt ze pony brokken maar ik ben niet tevreden over haar energie. Ik wil graag iets met niet al te veel suikers en eiwitten.

8nnemiek

Re: tinker en krachtvoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-14 22:09

Is het dan geen idee om standaard gewoon vitaminebrok te voeren, en voor het werk een schepje haver of sportbrok?
Bij een tinker moet je inderdaad goed opletten met de suikers, en in sportbrok zit veel suiker.
En je wil echt dat je tinker drukker wordt, of een betere conditie? Want conditie krijg je door te trainen en niet zo zeer door ander voer.

pcb

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-14 23:23

Hun energie moeten ze wel ergens vandaan krijgen om op gewicht te blijven .
De mijne krijgt Kentucky lite van havens !

Hij Doet het er super op !

Whild

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-14 21:34

Op gewicht blijven ze als het goed is van het ruwvoer. :)
Ik geef mijn Tinker doorgaans een paar handjes Nature's Best muesli van Pavo, dit inderdaad voor de vitaminen en als beloning. Bij zwaardere inspanning of in periodes dat ik merk dat ie wat extra's kan gebruiken voer ik daar nog wat Basic+ van Pavo bij.
Bij het uitzoeken van dit voer heb ik net zoals jij extra gelet op een laag suiker- en eiwitgehalte.
Te veel of te krachtig voer uit zich in mijn ervaring meestal in niet-wenselijk :+ gedrag ipv voorwaartser zijn op een manier die je zou willen.

pcb

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-14 17:50

Dat klopt op gewicht blijven ze van het ruwvoer inderdaad mee eens ,
maar hun energie moeten ze ook ergens vandaan halen ,en daar dient toch ook het krachtvoer voor ( dat is in ieder geval mijn mening en vooral ervaring )
Kentucky lite met lucerne en kuil ( en nu nog gras ) krijgt die van mijn

Sandra1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-14 19:51

als ik de mijne iets met teveel energie geef heb ik een paard dat geen raad met zichzelf weet. Daarom krijgt hij nu spelt naast zijn ruwvoer.
Als hij goed gevoerd is met ruwvoer en gras hebben ze energie zat hoor. Aanvullen eventueel met een liksteen en vitamines en dat is meer dan genoeg.

Ik geef de spelt om hem wat extra te kunnen geven, maar zonder heeft hij ook energie voor 10

Mara2000

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-14 19:56

Ik heb mijn Tinker pas sinds vrijdag maar hij krijgt hooi en daarnaast Marstall Faser Light (1 schep) en 7-8 handjes Luzerne Mix van Hartog. Verdeeld over 4 maaltijden.
En een Himalaya zoutblok