Eindelijk naar langere tijd heb ik mijn eigen paardje gekocht. Het leukste vind ik dat hij mij uitgekozen heeft.
Het is wel een beetje een droom die uitkomt. Ik heb altijd gezegd dat als ik een paard zou kopen het een zwartbonte ruin tinker zou moeten zijn. En dat is het ook geworden.
Ter info:
Naam: Willow.
1,56 stokmaat.(dus net geen echt paard)
En is nog vrij jong.
Deze tinker stond al vanaf veulen op het bedrijf waar ik mee werk. En sinds een jaar trok hij mijn aandacht.
Toen ik met een andere medewerker aan het praten was. Vond hij Willow niet echt leuk. Toen zij ik dat hij juist wel leuk was, omdat hij heel slim is. En die medewerker gaf antwoord en zij dat als ik een goed bod zou doen hij van mij was. Dus ik nadenken en thuis overlegt en toen ging het vrij snel.
Na een gesprek is alles afgesproken en was hij van mij. Ik moest hem nog wel laten beleren en dus nog langer wachten voor hij bij mij zou komen. Tussendoor moest ik wel komen om het rijden te proberen. En wat zat hij fijn.
Het voelde ook meteen vertrouwd.

Naar vijf weken wachten mocht hij eindelijk bij mij thuis komen.
Maar hij had misschien pas een keer of drie op de wagen gestaan. En dit was iets verder dan dat hij eerder gedaan had.
Hij stapte er heel makkelijk in.

Na een klein ritje eindelijk aangekomen en tijd om hem uit te laden. Echt alles ging super rustig.
We hebben hem direct in de bak gezet. En hij was heel nieuwsgierig naar de koeien in de stal naast de bak.

Willow is een echte knuffel en zoekt dit zelf ook op.

En hij vind het ook wel best als je hem als hangpaal gebruikt.

Camera's zijn ook wel interessant.

Nu zullen we elkaar beter moeten leren kennen en zijn we hard aan het lessen met paardrijden.
En wat tinker eigen is. Hij is super lief en braaf. Maar ook super lomp. Zo heeft mijn zusje al een blauwe voet ik een grote schaafwond aan mijn arm.
Maar al met al hebben we zin in dit avontuur. En zullen we wel af en toe van ons laten horen.

We zouden het leuk vinden een reactie te krijgen.
Groetjes, Willow en mij.
(Onze eerste keer op bokt)