Mijn man en ik hebben 2 tinkers, een eigenwijze merrie waar ik mee rij en een ruin voor mijn man.
De merrie is bijna 7 jaar en kan aardig lopen, ze is behoorlijk eigenwijs maar ik weet zeker dat ik over een paar jaar ook op de tinkerdagen kan verschijnen
Nu onze ruin, deze hebben we nu een aantal maanden en het is echt een goedzak. Maar als we hem mee nemen de bak in gaat hij stil staan en doet hij helemaal niets. We hebben hem helemaal laten nakijken. Bloed, urine, mestonderzoek kwam helemaal niets uit. Tandarts en osteopaat zijn geweest. Zadel is nagekeken, we zijn naar Laarakker/Den Hoek geweest...nergens kwam iets schokkends uit.
Met mijn merrie heb ik heel lang grondwerk gedaan omdat ze zo dominant en eigenwijs was, dit doen we nu ook met onze ruin maar dan loopt hij wel en wil hij wel "spelen". Longeren gaat maar dan ben ik moeier dan hem hihi
Buitenrijden gaat goed maar dan moet je hem echt aansporen om te gaan draven (of hij gaat in eens zelf en krijg je hem niet meer terug) ook als andere in galop gaan gaat hij op zijn dooie gemak erachter aan maar niet in galop. Pas werd mijn merrie maf buiten, ik kon haar helaas even niet inhouden en verbaasd wat ik was hij ging erachter aan....
Nu mijn vraag, hebben jullie hier ook last van (gehad)?
Is hij gewoon niet geschikt om mee in de bak te hobbelen?
Hoe hebben jullie dit opgelost?
Stalgenoten zeggen dat hij gewoon even "aangepakt" moet worden en dat hij dan wel gaat lopen maar ik ben niet van het "slaan", geef je hem een tik dan loopt hij achteruit en gaat hij naar de zweep bokken?
Mijn instructrice weet even niet wat ze ermee aan moet...(ben al aan het kijken naar een andere).
Ik hoef niet op Z niveau te lopen maar het zal leuk zijn als we wel met hem bezig kunnen zijn ook in de winter.
Maar dat is niet echt mijn manier, dus mijn belg wordt hier alleen gebruikt voor rustige bosritten met zo nu en dan een stukje galop over een stoppelveld
hihi dat is wel heel erg.
Als die van mij bokt dan kan hij echt een enorme pets op zijn kont verwachten.. dus dat is een paar keer, en dan doen ze dat niet meer
En zodra hij begint te draven meteen de zweep later zakken en belonen.