Een hengst voor Caily dus. Caily is nu drachtig van Collin van de Gorterstraat en zal waarschijnlijk in 2015 weer gedekt worden. We hebben dus echt geen haast met kiezen, en stiekem heb ik ook al eentje die ik zeer fijn vind matchen, maar ideeën opdoen is altijd leuk. (lentekriebels)
Caily is een 14-jarige Tinkermerrie van 1.51m hoog, afgelopen jaar stermerrie geworden bij het NSvT.
Afstamming onbekend. Ze is heterozygoot voor bont, of ze een vosgen draagt is onbekend.

(haar manen zijn inmiddels alweer een stuk langer en voller!)
Pluspunten van Caily vind ik haar makkelijke en vriendelijke karakter, haar hoofd springt er gelijk positief uit, en haar behang is prima in orde. Beenwerk is passend bij het geheel, maar lichter wil ik daarin zeker niet. Wel zou er meer lengte in dr benen mogen, vooral dr voorbeen mist dat waardoor ze wat kort is in d'r beweging. Neem daarbij een neigend naar steil achterbeen, en als gevolg is de beweging is het belangrijkste verbeterpunt (uiteraard komt dit voort uit dr bouw). Caily haar bovenlijn oogt week, maar is het niet; door haar achterbeen staat haar heup een tikkeltje hoog en daarbij is haar schoft wat lang, wat het zo doet lijken. Schoft is dus ook zeker een aandachtspuntje. Qua lengte (voor-achter), heb ik niet te klagen, eigenlijk voor gebruik precies goed, en voor het oog niet te lang, hier wil ik dus ook niet teveel op verliezen. Zelfde geldt voor de stokmaat, die van Caily is prima, iets groter mag, maar zo rond dezelfde maat wil ik eigenlijk wel blijven.

Fokdoel: Een middelzware, rond gevormde cob met voldoende lengte in de benen om functioneel te kunnen beweging. Echter mag deze lengte niet ten koste gaan van de zwaarte of het behang. Behang moet ruim aanwezig zijn, en het karakter vriendelijk.
(Gezien het overmate vriendelijke karakter van Caily is een hengst met wat meer pit zeker niet per definitie een afknapper!)
Caily heeft tot nu toe al vier veulens op de wereld gezet, waarvan een van Gulliver O'Britain
http://iloapp.orianasfotografie.nl/data ... esized.jpg
En drie van Garish van de Vrijheidshoeve, waarvan eentje nog in bezit is van de fokkers
http://img59.imageshack.us/img59/6303/crystale.jpg
Ik ben benieuwd!! Stamboek (of niet) maakt trouwens niet zoveel uit, maar voorkeur ligt bij NSvT.
Welke hengst ik zelf in gedachte heb, laat ik even in het midden. Het is iig een waar jullie niet zo 1-2-3 op komen.