[TI] peesbeschermers bij een tinker

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Shet_Jack

peesbeschermers bij een tinker

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-01-14 11:57

hallo allemaal

ik heb misschien een paar hele stomme vragen (al zeggen ze dat die er niet zijn)

mijn vorige tinker merrie had niet zoveel sok dus die deed ik wel peesbeschermers aan , maar het mijn huidige merrie (die heel veel sok heeft) is dit dan wel nodig?

ik zie soms mensen die dan beschermers nog er om hebben zitten... word dit niet heel erg warm door al het haar dan enzo?

en als jullie ze dan wel gebruiken welke maat hebben jullie dan?

brand los ik ben heel benieuwd *\o/*

Mirjam_x

Re: peesbeschermers bij een tinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-14 11:59

Ik zou bij een tinker die flinke sok heeft geen peesbeschermers gebruiken :) Tenzij ze aantikt, want dan is er wel extra bescherming nodig.

Jetta

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-14 12:27

Peesbeschermers zijn alleen nodig, als een paard zich aantikt, maar ook dan.... overleg altijd met je hoefsmid, als een paard zich aantikt.
Je hebt tegenwoordig wel speciale koudbloedenshops, daar vind je vast passende peesbeschermers voor stevige benen, mocht je ze toch nodig hebben.

Shet_Jack

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-01-14 12:29

oh nee mijn paard zelf heeft ze niet nodig maar ik vroeg het me gewoon af.

waarom mensen dat toch deden ondanks dat de meeste best wel een pak haar aan de benen hebben.
en of dat dan niet heel erg warm werd ;)

soms heb je van die vragen he..... "waarom is dat eigenlijk "vraag hihi :')

LovingTweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-14 12:34

Past het überhaupt wel? Toen ik nog crossjes reed met mijn tinker was ik de enige zonder beenbescherming, puur omdat ze niets past en ik bandages niet veilig vind.

Shet_Jack

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-01-14 12:36

nou dat was dus ook mijn idee eerst maar ik ben naar een paar foto topic's gaan kijken hier op bokt... en het kan zeker wel.

en er zijn idd wel beschermers speciaal voor koudbloeden...

LovingTweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-14 12:42

Ze zijn er wel, maar zelfs mijn 3-1 beschermers in maat XXL gingen toen echt niet over haar mega sokken heen.

Tinkerbenen zijn natuurlijk ook verschillend. Mo heeft gewoon hele brede pootjes (helemaal naast die van mijn rarebier)

Ginootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-14 14:27

Het is inderdaad meer voor het aantikken... Ik heb een tinker staan met veel sok en peeskappen maat full liggen maar die krijg ik met geen mogelijkheid dicht om die sokken! Als ik peeskappen moet gaan gebruiken ooit dan zal ik inderdaad naar een koudbloedenshop moeten of peeskappen moet zoeken die oud zijn en het elastiek van uitgelubberd is dan krijg ik ze goed om haha!

Shet_Jack

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-01-14 19:06

Ik heb vandaag voor de proef op de som genomen en ook full beschermers van iemand proberen te passen..... nou nog niet bijna dat ze dicht konden hihi

Ik geloof niet dat mijn tinker zich raakt maar ben wel een beetje bang geworden nadat mijn oude merrie naar de eeuwige groene weides is gegaan Door een pees blessure. ... Misschien gewoon een tik van mij hoor

LBLGypsyCobsJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-14 19:43

Ik doe ze om met springen, qua omvang heeft ie maat Cob, maar die zijn dan zo lang dat ie z'n knieën niet meer kan buigen :(:)

Dus heb er een stukje afgehaald :)

Dribbelkont

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-14 19:52

ik heb een tinkertje die past ook niks. kwa breedte te smal en kwa lengte te lang.

ze kan max 21 cm hebben maar ja dan is het klitteband erom heen weer te kort want ze komt in panymaat kwa lengte.

miesie22

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-14 19:59

Die van mij heeft gelukkig lange benen dus die kan gewoon een maat full, alleen met achter beschermers is het soms krap! Gelukkig hoeft ze ze alleen om met crosstraining en springen op ander terrein. Maar ik heb nu speciale crossbeschermers voor haar achterbenen en die zitten haar perfect!

Voor het gewonen rijden en thuis springen gebruik ik ze dus niet, haar dikke sokken beschermen een hoop!

Dribbelkont

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-14 20:21

die van mij scheer ik dus altijd de sokken eraf en zou graag een peesbeschermertje om willen.
heb verschillende crossbeschermers geprobeert. maar niks paste. wil ook goed ademde peesbeschermers .

rommulus

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-14 09:37

Ik heb een tijd geleden ook gezocht naar goedde beschermers omdat ik extreme trail wil gaan rijden.
Maar ben tot nu toe nog niet geslaagd.
Ik wilde ze ook alleen hebben omdat sil nog wel lomp en enthousiast wil zijn en dat is niet handig in een obstakel parcours.
Maar heb de beschermers die ik zoek nog niet gevonden in de juiste maat.