regels keuring veulen.

Moderators: zonnebloem18, RianneH, Neonlight, Nadia, Lous, LindyH, balance

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

sweetsox

regels keuring veulen.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-12-13 08:58

Ik zie nog niet helemaal wat voor informatie ik zoek.
Ik zoek wat je een veulen moet leren voor dat het op een keuring kan komen. het veulen is van april, geen idee of dat van invloed is.
Het is niet dat ik wil gaan fokken of zo, doe het meer voor de lol en ook gelijk om haar meer van de wereld te laten zien. Zelf hoop ik gewoon een gezellige dag door te kunnen brengen met mijn kleine meid die zich dan goed gedraag. Tuurlijk hoop ik dat ze waar maak wat ze tijdens inschrijving van het stamboek zeiden over haar.

gr ellen.

Caily

Re: regels keuring veulen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-13 12:24

Hee Ellen. Wat leuk dat je naar de keuring wil gaan! Ik wil, als mijn agenda dat toe laat, je dan wel helpen en met je mee hoor. (heb ik Sas ook beloofd en ga met de "eigen" Tinkers van stal ook ten minste naar twee keuringen van het NSvT, dus als het past in een agenda; vast wel!)

Sox staat, net als haar ouders, ingeschreven bij het ICS-NL, en zal tegen de tijd dat de keuringen zijn gekeurd worden als jaarling. Eigenlijk houdt het in dat Sox even stil moet kunnen staan voor de jury zodat ze haar bouw kunnen beoordelen, daarna moet ze aan de hand (mag je zelf doen) een rondje stappen en een rondje draven. Alles moet zo netjes mogelijk, want ook karakter wordt beoordeeld!

Meer informatie op http://ics-nederland.com/index.php/nl/naar-de-keuring

Het formulier wat zij gebruiken voor het beoordelen is als volgt;

1. Irish Cob type
2. Hoofd
3. Hals
4. Borst
5. Schoft en schouders
6. Rug & Toplijn
7. Voorbenen
8. Achterbenen
9. Achterhand
10. Sokken
11. Manen & Staart
12. Stap
13. Draf
14. Gedrag
15. Presentatie
16. Algemene indruk

Op al deze punten kan je paardje een 6, 7, 8, 9 of 10 scoren. Een eerste premie krijgt ze wanneer het gemiddelde van de cijfers een 9 of hoger is (144 punten)(daarbij mag ook geen 6 of 7 voorkomen), een tweede premie is 136 /tm 143 punten, onder de 136 is een derde premie.

Ik ben benieuwd wat Sox gaat doen, maar ik denk dat je niets te vrezen hebt hoor!

Snoepjes zijn niet zoet en lief, het lekkerste snoepje is een wolf in prachtige Tinkerkleding
R.I.P. Mijn droomveulen, mijn prinses, mijn beste vriendin, mijn toekomst, mijn alles ♡ [IM] Lola - Amazing Lady Dolores 02/06/2014 - 24/01/2017

sweetsox

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-12-13 13:00

wat leuk dat je mee wil. ja wil graag maar vind het ook wel spannend. ik denk dat ze het best goed doet. en ik kan natuurlijk nog dingen oefenen. zou het heel leuk vinden als saskia er toevallig ook is.
Zal moeten gaan oefenen met aan de hand een draf te krijgen. hihihi. anders kom je gezellig een keer naar me toe om te kijken hoe en wat.

Caily

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-13 16:04

Moet je als de agenda van komend jaar er is, eens even met Saskia en mij overleggen naar welke keuring we met welke paarden gaan, komt vast goed. Zelf ga ik in juli met Luna en haar eigenaren naar de NSvT keuring hier in het noorden, en dan eind september met Caily en veulen naar de keuring van het NSvT in Hagestein. Meestal zijn keuringen van ICS op zondag, en die van NSvT op zaterdag, dus moet goedkomen

Snoepjes zijn niet zoet en lief, het lekkerste snoepje is een wolf in prachtige Tinkerkleding
R.I.P. Mijn droomveulen, mijn prinses, mijn beste vriendin, mijn toekomst, mijn alles ♡ [IM] Lola - Amazing Lady Dolores 02/06/2014 - 24/01/2017

sweetsox

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-12-13 16:10

Zit nu alleen te denken mijn man moet kunnen rijden. Zelf kan ik dat niet met trailer. moet je ergens lid van zijn. Want dan moet ik dat eerst doen. zag op het forum al wat data staan.

Caily

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-13 20:47

Data zijn nog niet bekend van ics. Lid zijn vanhet stamboek is wel nodig. Kan je regelen via ics-nederland.com

sweetsox

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-12-13 21:28

ga ik in januari dan maar even lid worden

_Patrick_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-13 22:43

Gewoon lekker gaan, ik neem Aslan ook mee naar de keuring als hij er niet al te naarling uit ziet.
Puur voor de ervaring, en papa Ted zal het vast wel gezellig vinden.

Met Ted ben ik ook met een jaar en als 2 jarige naar de keuring geweest, puur voor de ervaring.

sweetsox

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-12-13 07:16

ja het vervoer moet even mee zitten en dan ben ik erbij.

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie