hoe staat jullie tinker pensionstal/thuis/of tinker stal

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
locorette
Berichten: 564
Geregistreerd: 18-11-07
Woonplaats: Zieuwent

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-14 20:26

Mijn tinker staat op pension (: Hij staat hier in een kudde van 5 paarden en staat 24/7 buiten met een grote schuilstal :)

donnar

Berichten: 2195
Geregistreerd: 03-06-11
Woonplaats: Provincie Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-14 20:44

donnar schreef:
Dublin staat op een pensionstal met 13 paarden, allemaal aparte groepjes van 1/2 en 3 paarden per eigenaar en land. Dublin staat met nog een Tinker van een vriendin van mij samen in een landje. Dublin staat 's zomers 24/7 op het land, behalve met onweer dan gaat hij op stal. En 's winters overdag op het land en 's nachts op stal.


Dublin is sinds kort verhuisd, hij staat nu op een pensionstal met 11 paarden. Hij staat nu 's winters overdag op de paddock met kuil en 's nachts op stal. Dit in 2 groepen en Dublin staat inde kleine groep met een Fries en een draver en apart op een kleiner stukje in dezelfde paddock een wit paard (ras weet ik niet) 's Zomers in ieder geval overdag op het land 's nachts weet ik niet. Hij heeft een stal van 3 x 3 maar hij is zo klein dat dit echt ruim voor hem is, ook is er een 20 x 60 bak met een goede bodem waar je zo ongeveer het hele jaar door goed kunt rijden. De paddocks worden zaterdag opgeknapt omdat ze nu wel heel nat zijn en vies door de mest en de kuil, dat terwijl het vrijwel iedere dag schoongemaakt wordt. Hij staat er erg fijn! Vol pension dus ik hoef verder niets te doen, dat is in ons geval erg fijn! En wat we daar ook fijn aan vinden is dat als we weg zijn of op vakantie zijn dan hoeven we niemand te regelen en weten we dat het goed gedaan word en net zoals altijd.

Akecheta

Berichten: 7586
Geregistreerd: 05-12-09
Woonplaats: in 't midden van 't land

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-14 21:36

Janus en Goofy staan op 5 ha land, in en naast het bos. Ze leven in een kleine kudde met in het totaal 7 paarden.
De kudde bestaat uit (op volgorde van grootte) een Poitevin Moulassier (Frans trekpaard), 3 KWPN-ers, tinker Janus, een New Forest en tinker Goofy. 5 ruinen en 2 merries.
De paarden leven altijd buiten, er zijn geen stallen beschikbaar. Voor echte nood (als een paard ziek is) is er een noodstal beschikbaar op een boerderij, maar dat is 600 m verder op.
Er is geen stromend water, dus ze drinken grondwater (met slingerpomp vullen we de waterbakken) en er is geen stroom.
Heel primitief voor de mens, maar een super rustige plek voor de paarden. Geen drukte van verkeer en mensen, alleen natuur/bos, vogels/vossen/dassen/reeën en andere "wilde dieren. Ik zou zo met de paarden willen ruilen :D

Liamssfork

Berichten: 704
Geregistreerd: 09-05-12
Woonplaats: Dordrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-14 22:55

Mijn tink staat nu op een pensionstal... In de zomer lekker 24/7 buiten in een groep met andere ruinen.. al zou ik dat in de winter ook wel gewoon graag willen hebben :( We hopen tussen nu en een paar jaar een huisje te vinden met een stukje land want dit is toch niet echt iets voor ons.
Al staat hij wel op een super pensionstal hoor! Heb tot nu toe nog geen andere gevonden die mij zo erg aansprak.

Yaika
Berichten: 58
Geregistreerd: 12-04-11
Woonplaats: Wijchen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-14 11:38

lekker he, dat ze gewoon lekker naar buiten kunnen!

Bij ons op stal heeft elk paard zijn eigen paddock! Is echt fantastisch!

Kailonne

Berichten: 1121
Geregistreerd: 14-11-08
Woonplaats: Best

Re: hoe staat jullie tinker pensionstal/thuis/of tinker stal

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-14 19:13

Jack staat op een pensionstal waar 40 paarden staan. Jack staat 24/7 buiten. Ik heb het idee dat hij dat heerlijk vind. Soms staat er een vriendje bij hem en soms staat hij alleen. Dat vind ik dan wel een klein nadeel.

Willl65
Berichten: 2197
Geregistreerd: 27-01-14

Re: hoe staat jullie tinker pensionstal/thuis/of tinker stal

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-14 19:51

Onze tinker komt 19 april onze kant op. Zij zal op een stal komen waar ongeveer 80 paarden staan. 9 a 10 maanden 24/7 met enorm veel weidegang en 2 tot 3 maanden mogelijkheid tot paddock. Stal eigenaar is bezig met grote verbouwing , veel terein.
Ik denk dat Charleze het erg naar haar zin zal krijgen. Open stal, grote binnenbak, direct ruiterpadm 20 min stappen naar strand.
We kijken erg uit naar haar komst.

Hubbels
Berichten: 2212
Geregistreerd: 20-05-13
Woonplaats: over de ijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-14 19:55

Willl65 schreef:
Onze tinker komt 19 april onze kant op. Zij zal op een stal komen waar ongeveer 80 paarden staan. 9 a 10 maanden 24/7 met enorm veel weidegang en 2 tot 3 maanden mogelijkheid tot paddock. Stal eigenaar is bezig met grote verbouwing , veel terein.
Ik denk dat Charleze het erg naar haar zin zal krijgen. Open stal, grote binnenbak, direct ruiterpadm 20 min stappen naar strand.
We kijken erg uit naar haar komst.


Klinkt super Willeke! Nog even wachten, 19 april is zo joh :(:) *\o/*

Willl65
Berichten: 2197
Geregistreerd: 27-01-14

Re: hoe staat jullie tinker pensionstal/thuis/of tinker stal

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-14 11:31

Hi Karin,

Ondanks dat we regelmatig naar Charleze mogen en daar ook mogen slapen lijkt het nog erg ver hihi...des te meer we haar karakter leren kennen des te meer we haar missen....

luzerne

Berichten: 247
Geregistreerd: 12-08-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-14 15:06

Will65
Jan willem zegt altijd tegen nieuwe klanten 20 min. naar t strand.. hij rijdt zelf geen paard daar zal de spraakverwarring door komen, het is eerder 30 tot 45min. lopen naar t strand..

plientjedres

Berichten: 2179
Geregistreerd: 15-09-07
Woonplaats: zaanstad

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-14 15:53

Mijn tinky staat op een grote luxe manege. Zodra het weer en de bodem het toe laat kan ze de hele dag op de paddock samen met het paard van mijn vriend. Als we te laat zijn om ze binnen te halen word ik behoorlijk boos aangekeken en ga ik op sleeptouw naar stal :o ha ha 24/7zou niks voor haar zijn :D
We hebben het daar heerlijk naar ons zin.

paulinebes
Berichten: 451
Geregistreerd: 03-05-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-14 16:24

Mijn tinker staat sinds 2 maanden bij Landgoed Groeneveld, Baarn/Hilversum bij http://www.pensionstalevers.nl. 24/7 buiten zomer en winter in kudde van max 7 andere tinkers/paarden op een groot stuk land. We werken met strookbegrazing en slowfeeders. Midden in t bos, omringd door ruiterpaden..voor t baasje is er dus ook wat :). Ook een bak en longeerbak (en zadelkamers en wc) aanwezig. Erg fijne en zorgzame staleigenaren. Toplocatie en zeer betaalbaar. Wist niet dat zoiets in t midden van t land bestond. Je kan kiezen voor volpension (mesten en voeren wordt gedaan) of zelf meehelpen. Onbegrijpelijk maar er zijn 2 plekken (dacht ik) vrij.
Ik moet er wel een halfuurtje voor met de auto; terwijl mijn vorige stal 5 minuten verderop was. Maar t is meer dan de moeite waard gelukkig. Er staat daar een blij, gelukkig, glimmend en gezond paard, lekker paard te wezen, met af en toe beetje werken tussendoor.. Ik zie haar nu wel iets minder maar als ik er ben is het dubbel genieten en vaak langer omdat we dan heerlijke bosritten maken.
O ja er staan totaal volgens mij rond de 40/50 ijslanders, tinkers en een paar andere rassen. Maar omdat er zo enorm veel land en ruimte is, heb je hier geen erg in. De meesten rijden lekker in het bos en weinig in de bak, dus ook daar is het zelden te druk.

Zandro
Berichten: 608
Geregistreerd: 06-04-08
Woonplaats: maastricht

Re: hoe staat jullie tinker pensionstal/thuis/of tinker stal

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-14 12:11

waauw, paulinebes, wat fantastisch!! Helaas is zoiets hier in de buurt niet aanwezig (Zuid-Limburg), of ik heb het nog niet gevonden. (tips welkom :) :) )
Die van mij staat momenteel alleen op een weide, omringd wel door andere paarden (is een enkel touwtje tussen). Ik ben hard op zoek naar een weidemaatje voor hem maar dat is nog niet gelukt. Hij staat van 8 tot ongeveer 19.00 uur buiten; in de nacht op stal. (zowel zomer als winter).
Stal doe ik zelf mesten en is lekker ruim.
Ik heb de beschikking over 2 rijbakken (grote en kleine), buitenbak (en komt nog 1 bij), longeercirkel, military terrein en buiten veel buitenrij-mogelijkheden, alleen helaas geen bos

Baloedebeer
Berichten: 228
Geregistreerd: 09-02-14

Re: hoe staat jullie tinker pensionstal/thuis/of tinker stal

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-14 15:04

Ik heb mijn tinker thuis staan samen met 3 mini's. Ik merk wel dat de mini's het maar raar vinden als ze staat te trappen omdat ze aan haar sok gekriebeld wil worden. Maar daarin tegen is mijn tinker wel veel speelser geworden omdat de mini's iedere dag de wei 3 keer rondrennen voordat ze gaan eten.

paulinebes
Berichten: 451
Geregistreerd: 03-05-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-14 19:42

dank je Zandro, ja ik ben er ook super blij mee. Ik moet wel zeggen dat toen ik wat verder weg ging kijken met in mijn hoofd max. een halfuur, maar dan wel volpension (om die tijd weer te compenseren), dat er toen in een keer veel meer mogelijkheden waren. Maar dat is natuurlijk net wat je wilt. Ook niet iedere pensionstal adverteert, dus moet je er net tegen aanlopen. Ik had het geluk dat deze " stal" sinds lange tijd weer eens adverteerde en ik 'm toevallig spotte :). Op zich denk ik als ik het zo lees, dat je ook helemaal niet te klagen hebt..Alleen nog dat weidemaatje..dat is inderdaad een erg belangrijk punt. Succes met je zoektocht!

Ik kwam trouwens paardenstallingwiertz.weebly.com tegen in een van de topics; is in Vijlen: ziet er erg goed uit. Is een halfuurtje (ruim genomen), 25 km, van Maastricht af. Is daar ook bos in de buurt trouwens :D .
Wie weet ken je het nog niet en is het wat voor je.

Zandro
Berichten: 608
Geregistreerd: 06-04-08
Woonplaats: maastricht

Re: hoe staat jullie tinker pensionstal/thuis/of tinker stal

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-14 08:58

paulinebes; die stal ken ik idd en ligt erg mooi. Ik ben over mijn huidige stal niet ontevreden hoor, maar het liefst had ik hem ook 24 uur buiten.Mocht ik ooit verhuizen dan is het naar zo'n "stal".
Nu sta ik 1 min lopen van mijn paard af, wat ook wel erg fijn is

moon80
Berichten: 53
Geregistreerd: 27-11-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-14 21:48

Mijn tinker staat 24/7 buiten met schuilstal

Ewona
Berichten: 951
Geregistreerd: 12-07-13
Woonplaats: België

Re: hoe staat jullie tinker pensionstal/thuis/of tinker stal

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-14 22:08

Hier staan de twee "jongens" aan huis.
Verder nog twee shetjes.
Ze lopen overdag altijd buiten en komen voor de nacht naar binnen.
Stallen staan in een grote schuur en zijn met houten balken gemaakt, western-achtige stijl zeg maar.
Tinkers hebben elk een stal van 5 x 3,50 meter.
Shetjes elk een van 3 x 2,50 meter.
Binnenkort komt er een schutstal voor de tinkers, zodat ze dag en nacht buiten kunnen blijven.
Paddock hebben we niet meer aan huis, omdat we op amper 5 min stapafstand een goed gedraineerde paddock mogen gebruiken. Rijdt verder niemand in, de eigenaren zijn gestopt met hun hobby en hebben zelf geen paarden meer.
Manege ligt ook op ongeveer 5 min stapafstand, dochter volgt er wekelijks les. Meestal met de manegepaarden, maar soms gaat de tink ook mee. Kwestie van eens wat afwisseling te hebben.

Voor de rest zijn we blij dat we ze aan huis hebben lopen, je kan er heen wanneer je maar wil.
Niemand kijkt je op de vingers, niemand geeft commentaar, niemand doet uit de hoogte.
Heb ooit op een pensionstal gestaan met mijn vroegere paard, maar dat beviel niet zo.
Is toch een "speciaal" sfeertje, waar ik persoonlijk niet van hou. (de stalling waar wij stonden dan toch)
Mooie strakke witte broekjes, bijhorende setjes voor ruiter en paard ...
Als je niet in de kantine ging zitten kijken en roddelen, hoorde je er niet bij.
We waren dus altijd buitenbeentjes, want gingen ons paard afspoelen en verzorgen na het rijden, terwijl de rest al lang en breed op een kantine krukje hing. Paard nog druppend van het zweet op stal, bij wijze van spreken ...
Doe ons maar gewoon "basic".
Loop liever in jeans bij mijn paard te sloffen en te borstelen, dan dat ik aan het raam ga zitten kijken in een kantine. Maar dat is natuurlijk persoonlijk.
Voor de rest vind ik alle klusjes rondom het paarden houden ook leuk om te doen. We maken samen de stallen schoon, gaan drollen scheppen in de weide, vullen hooinetten, soppen hooi, enz...
Lekker toch op je eigen tempo :-)