Ik heb een 5 jarige tinker van het cob type en toen ik net begon met rijden ben ik twee keer naar de ruitersport zaak bij mij in de buurt geweest om dat de neusriem niet dicht paste. Ik wist niet dat er in de maat full ook nog verschillende grotes waren.
Zelf ben ik niet zo van de bling bling. En rondgenaaid spreekt me wel aan. Nu vraag ik mij af zijn er betaalbare merken die standaard een grote neusriem hebben.
Of laten jullie een stuk er bij aan maken?
Flynneman
Geplaatst: 13-10-13 18:04
Ik heb een Kieffer hoofdstel voor mijn tinker. Het was misschien niet zo erg goedkoop, ongeveer 150 euro, maar hij heeft het al 6 jaar en het is nog steeds in zeer goede staat. Ik ben er echt super blij mee.
Ginootje
Geplaatst: 13-10-13 18:05
Dit probleem heb ik ook, als je een aansnoer neusriem hebt kan je er een sperriem bij kopen en die er doorheen doen. Dan past die wel
sophie84
Geplaatst door de TopicStarter: 14-10-13 13:11
Ginootje schreef:
Dit probleem heb ik ook, als je een aansnoer neusriem hebt kan je er een sperriem bij kopen en die er doorheen doen. Dan past die wel
bedankt voor de tip, ik dacht zelf aan de schoenmaker/zadelmaker en die er een los sperriempje er bij aan laten stikken. Maar dit is ook een oplossing
Ik heb misschien de oplossing voor iemand met dit probleem.... Ik heb uiteindelijk in de paardenwinkel voor elkaar gekregen dat ik een cob hoofdstel kon kopen met een full neusriem er er in. Dit past perfect! Ik had het ook eerst opgelost met een langer riempje, alleen omdat de totale neus/hoofd bij een tinker/koudbloed vaak een stukje breder is vond ik dat de riempjes veel te dicht onder de ogen komen te zitten. Door cob en full te combineren past het overal een stuk beter.
Helaas heb ik de pony waar ik het hoofdstel voor gekocht had moeten verkopen en heb ik slechts een keer of tien met dit hoofdstel gereden. Dus als iemand op zoek is... Het is een BR Brentwood.